משחקים דידקטיים

דידקטיקה פירושה "להורות", כלומר תורת ההוראה. דידקטיות פירוש "למידה". דרך משחקים אלו חווית ההוראה והלמידה מהנים ומאתגרים.
משחקים דידקטיים נתפסים אצל האנשים כמשחקים שמיועדים ללמידה והוראה מתקנת. הם חושבים שמשחק דידקטי הוא לאוכלוסיות ירודות או לילדים עם צרכים מיוחדים. היום אני רוצה לשנות את סוג החשיבה הזה. משחקים דידקטיים מתאימים לכולם, גם לילדים וגם למבוגרים.
כולנו נשארים (טוב שכך) ילדים כל חיינו. לפי דעתי משחקים אלו מתאימים לכל הגילאים.
לאור ניסיוני הרב בפעילויות שונות ובעולם המשחקים הקונבנציונליים (משחקי קופסא) הגעתי לכמה תובנות:
שימוש במשחק דידקטי מאפשר תקשורת, מיומנויות למידה והיכרות עם חשיבה יצירתית וצורנית. אפילו בזמן משחק לומדים ויכולים בצורה חווייתית לעזור ולתקן בעיות מוטוריות, שפתיות והתנהגותיות אצל כל אחד.
משחק דידקטי יכול להיות ככלי עזר בכל תרפיה, בעיות שפתיות ובעיות מוטוריות שיכולות להיות לכל אדם.
משחקים דידקטיים גם עוזרים לפתרון בעיות שונות לדוגמא: בעיית זיכרון, בעיית דיס קלקולאציה, בעיות תקשורת בין אישית וחברתית ועוד.
בסוג זה של משחקים תגלו ואולי אפילו תופתעו ממגוון רחב של משחקים המתאימים לכל רמה, גיל או קושי.
עוד מיתוס שאני רוצה לנפץ הוא שמשחקים אלו מיועדים לקהל הביתי המורחב ולא רק לאנשי מקצוע.
משחקים אלה גורמים לשמחה ולהנאה תוך כדי למידה ומילוי הוראות והקניית חוקים.
אפשר להפוך את חווית המשחק למסקרנת, ניתן להגיע להישגים בצורה מהנה ולהתמודד עם קושי בקלילות ובחיוך.

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב print

השארת תגובה

גיליון החודש
שער מגזין 94
המלצות החודש
פרסומות
צור קשר
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן