"מרוסיה באהבה" – קונצרט שישי

Jana Gandelman.

"מרוסיה באהבה" – קונצרט שישי בסדרה 'קאמרי בצהריי שישי' של
התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון.
17.3, יום שישי בשעה 12:30, היכל התרבות ראשון לציון.
מחיר כרטיס: 60-109 ₪.
טל' להזמנות כרטיסים: 03-9484840 או דרך אתר התזמורת.

בהשתתפות נגנים אורחים בני משפחה אחת:
נגן הצ'לו בקונצרט עם אימו הפסנתרנית ואשתו הכנרית.
אוקסנה יבלונסקאיה, פסנתר
ז'אנה גנדלמן, כינור
דמיטרי יבלונסקי, צ'לו
Oxana Yablonskaya, piano
Janna Gandelman, violin
Dmitry Yablonsky, cello

בתוכנית:
צ'ייקובסקי: 3 פרקים מ"העונות" אופוס 37 לפסנתר.
ויינברג: שלישיית פסנתר, אופ' 24.
ארנסקי: שלישיית פסנתר מס. 1 ברה מינור, אופוס 32
Tchaikovsky: 3 movements from “The Seasons”, Op. 37 for piano
Weinberg: Piano Trio, Op. 24
Arensky: Piano Trio No. 1 in D minor, OP. 32

אוקסנה יבלונסקאיה, פסנתר
אוקסנה יבלונסקאיה נולדה במוסקבה. היא למדה בביה"ס המרכזי לילדים מחוננים במוסקבה. מאוחר יותר למדה בקונסרבטוריון של מוסקבה עם אלכסנדר גולדנוויזר האגדי. בגיל 22 החלה יבלונסקאיה את שיתוף הפעולה המקצועי עם טטיאנה ניקולאייבה בתואר הדוקטורט. מאוחר יותר שמשה כאסיסטנטית שלה בקונסרבטוריון של מוסקבה. מחוץ למולדתה זכתה יבלונסקאיה בתחרויות פסנתר חשובות כגון "ז'אק לון טיבו" בפריס 1963, תחרות ריאו דה ז'נרו ב-1965 ותחרות "בטהובן" בווינה 1969. עקב הצלחות אלו, קיבלה יבלונסקאיה הזמנות רבות להופעות מחוץ לבריה"מ, אך לא הורשתה לצאת מארצה.
בברית-המועצות ביצעה יבלונסקאיה את הקונצ'רטו הראשון של שוסטקוביץ' בניצוח יורי סימונוב. היא הראשונה שבצעה את יצירתו של שדרין "באסו אוסטינטו", יצירה אשר מאז מזוהה איתה. ב-1977 הורשתה יבלונסקאיה לעזוב את ארצה עם אביה ובנה הצעיר בעקבות בקשות והזמנות ממוסיקאים ידועים כלאונרד ברנשטיין, סטפן זונדהיים וריצ'רד רוג'רס ומעל 45 סופרים ושחקנים ידועי שם. יבלונסקאיה הופיעה ברסיטלים באולמות חשובים ברחבי העולם כגון: אולם המלכה אליזבת בלונדון, אולמות "קרנגי" ומרכז "לינקולן" בניו-יורק, תאטרון קולון בבואנוס-איירס, אולם סאנטורי בטוקיו, תאטרון שנס-אליזה בפריס ובית האופרה בסידני, אוסטרליה. היא שיתפה פעולה עם מנצחים ידועים, ביניהם: יורי אהרונוביץ', רודולף בארשאי, סרג'יו קומיסיונה, לורנס פוסטר, הרברט בלומשטט, דמיטרי קיטאנקו, אריק קלאס, מסטיסלב רוסטרופוביץ' וגנדי רוז'דנסטבנסקי.
בשנים האחרונות משתפת יבלונסקאיה פעולה עם בנה, הצ'לן והמנצח הידוע דמיטרי יבלונסקי. הקלטותיהן המשותפות כוללות יצירות לצ'לו ופסנתר ואת הקונצ'רטות לפסנתר מאת חצ'טוריאן, גלזונוב, צ'ייקובסקי, רחמנינוב, פרוקופייב וברהמס עם התזמורת הסימפונית של מוסקבה והתזמורת הפילהרמונית של מוסקבה. בנוסף להופעותיה הרבות ברחבי העולם שמשה יבלונסקאיה כפרופסור לפסנתר בבית הספר "ג'וליארד" בניו-יורק. כן הדריכה בכיתות אמן בארה"ב, צרפת, שוויץ ואנגליה. היא משמשת בקביעות כשופטת בתחרויות פסנתר בינלאומיות.

ז'אנה גנדלמן, כינור
גנדלמן נולדה בקישינב בירת מולדובה, שם החלה את לימודי הכינור בגיל 5. כבר בגיל צעיר זכתה במספר תחרויות ברוסיה ובהן תחרות הכינור הלאומית, תחרות ביה"ס סטוליארסקי, התחרות הבינלאומית של בריה"מ ותחרות אַאוּאֶר במולדובה. גנדלמן עלתה לארץ ב-1979 והצטרפה לתכנית המוסיקאים הצעירים במרכז למוסיקה משכנות שאננים. בשנים 1984-1989, במהלך לימודיה באקדמיה למוסיקה בתל-אביב, זכתה גנדלמן במספר תחרויות ישראליות מרכזיות, ובהן התחרות ע"ש פרנסואה שפירא ופרס תחרות קלרמונט. גנדלמן זכתה בפרסים נוספים, ובהם פרס בתחרות ליפיצר באיטליה (1992) והפרס השני בתחרות לכינור באטלנטה (1994).
למן שנת 1993 גנדלמן שימשה ככינור ראשון בכמה מן האנסמבלים הבולטים בישראל, ובהם מוסיקה נובה, אנסמבל המאה ה-21, אנסמבל קפריזמה ורביעיית הסולנים ראשון-לציון. היא הופיעה כסולנית עם מרבית התזמורות בישראל, ובהן תזמורת האופרה הישראלית, התזמורת הסימפונית חיפה, הסימפונייטה של באר שבע, התזמורת הקאמרית הקיבוצית ותזמורת הקאמרטה ירושלים. במרוצת השנים ניגנה תחת שרביטם של המנצחים הישראלים הבולטים ובהם מנדי רודן, נועם שריף, גארי ברתיני, אבנר בירון, אשר פיש, דורון סולומון ואחרים.
ב-1996 גנדלמן שימשה כסולנית המובילה של התזמורת הקאמרית הפלמית בבלגיה. בשנים 1997-1998 שימשה כנגנית ראשית בתזמורת הקאמרית הקיבוצית ובשנים 1998-2001 הובילה את תזמורת הבמה הישראלית. ב-2001 מונתה גנדלמן לתפקיד נגנית ראשית בתזמורת הקמרטה הישראלית ירושלים. החל מ-2009 היא מכהנת כנגנית ראשית בתזמורת הסימפונית ירושלים, רשות השידור, וכמו כן ככינור ראשון ברביעיית המיתרים ספיר (לצידם של רומן שפיצר, עמוס בועזסון ואולג סטולפנר) – רביעייה שהרפרטואר שלה משתרע ממלחיני בארוק כגון פרסל ועד למוסיקה בת זממנו.
גנדלמן הופיעה בקונצרטים של מוסיקה קאמרית לצד נגנים ידועים ובהם אייזק שטרן, גדעון קרמר ואליסו וירסלדזה. היא משתתפת באורח קבוע בפסטיבלי המוסיקה השונים בארץ, ובהם פסטיבל המוסיקה באילת, פסטיבל אבו גוש, פסטיבל ישראל והפסטיבל למוסיקה קאמרית בירושלים, לצד הופעות אורח בפסטיבלים חשובים בעולם כגון פסטיבל המוסיקה בשלזוויג הולשטיין

דמיטרי יבלונסקי, צ'לו

המנצח והצ`לן דמיטרי יבלונסקי, נולד למשפחת מוזיקאים במוסקבה בשנת 1962. אימו אוקסנה יבלונסקאיה, פסנתרנית בעלת שם ומוניטין בינלאומיים, המלמדת בבית-הספר למוזיקה ג`וליארד בניו יורק ואביו, אבובן סולן בתזמורת רשות השידור של מוסקבה. בן שש התקבל דמיטרי לבית הספר למוזיקה במוסקבה וכעבור שלוש שנים כבר ניגן כסולן קונצ`רטו של היידן. ב- 1975 פנתה אמו לשלטונות ברית המועצות על מנת לקבל אשרת יציאה, אך בקשתה נדחתה. שנתיים ניהלו הוא ואמו מאבק מול הסרוב הממשלתי. לבסוף בעקבות פטיציה של פוליטיקאים ומוזיקאים ידועי שם במערב ובראשם ליאונרד ברנשנטיין, הרשו השלטונות הסובייטיים ליבלנוסקים לצאת את המדינה. ב-1977, לאחר שהגיעו לארצות הברית המשיך דמיטרי בלימודיו אצל זארה נלסובה, בבית-הספר ג`וליארד בניו יורק, ואצל אלדו פאריסו באוניברסיטת ייל, וכן במכון קרטיס. בפילדלפיה. ב-1990 החל יבלונסקי להופיע כמנצח והוזמן לנצח על נגני האקדמיה סנטה צ`צ`יליה ביצירה של סטרווינסקי. מאז הוא מנהל קריירה עשירה ורב גונית.
הוא מונה להיות מנצח אורח ראשי של הפילהרמונית של מוסקבה, ועם תזמורת זו הוא מקליט בחברת "נקסוס" ועומד בראשה במסעי קונצרטים בעולם. כמנצח עבד עם סולנים כמו יורי בשמט, ואדים רפין, בוריס ברזולבסקי, מונסרה קאבאייה, רוברטו אלניה ואוקסנה יבלונבסקי. ניצח באולמות החשובים בהם הקונצטחבאו באמסטרדם, אולם "קרנגי" בניו יורק, לה סקאלה במילנו ועוד. כצ`לן, ניגן תחת שרביטיהם של פדוסייב, קיטאיינקו, פנדרצקי ואחרים.
דמיטרי יבלונסקי, הקליט יותר מ 20 אלבומים עבור חברות כ-"נקסוס", "אראטו", "קונוסייר", EMS, "סונורה", "בל-איר" ו"צ`נדוס". ההקלטה שבה הוא נגן יחד עם רפין וברזובסקי שלישיות מאת צ`ייקובסקי ושוסטקוביץ` זיכתה אותו בפרסים רבים. הקלטות אחרות כוללות את הקונצ'רטות לצ'לו של המלחין האיטלקי נינו רוטה (מי שחיבר מוזיקה לרוב סרטיו של פליני), הקלטת סוויטת הג`אז של שוסטקוביץ` עם התזמורת הפילהרמונית של מוסקבה, זכתה להצלחה והופיעה במשך זמן רב ברשימת רבי המכר בין התקליטורים שנמכרים בבריטניה.
יבלנוסקי ייסד פסטיבל למוזיקה בפואיגסדרה, בהרי הפירנאים, בגבול צרפת וספרד אשר מושך אליו אמני צמרת בינלאומיים חשובים, המופיעים ומלמדים שם בכיתות אמן.
דמיטרי יבלונסקי מנגן על צ`לו של אנדריאה גוארנרי משנת 1726.

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן