מי מאתנו לא סובל מדחיינות?

מוכר לכם שאתם צריכים לעשות משהו אך תמיד יש לכם תירוץ טוב למה לא לעשות את זה?

כשאנשים נשאלים מדוע הם דוחים דברים, יש נטייה לתת הסברים כמו: "אין לי זמן לזה", אין לי את הידע/ היכולת לבצע את המשימה", "יש דברים דחופים יותר"…

דחיינות פוגשת אותנו לרוב כאשר אנו נדרשים לבצע משימה הדורשת מאתנו מאמץ מיוחד, להתמודד עם משהו שפחות מוכר לנו, משהו שיש סיכוי גדול יותר שנכשל בו או לא נעמוד בציפיות של עצמנו.

השלב הראשון בהתמודדות עם התופעה הוא קודם כל להבין מה הסיבה, מה גורם לנו לא להתחיל לעשות ספורט או להתחיל בדיאטה או לסדר ארון בגדים שמרוב הבלגן לא מצליחים למצוא בו כלום.

לאחר מכן ממליצה לכם על כמה צעדים חשובים:

  1. הכינו רשימת משימות שבועית – תבצעו תעדוף לפי מה יותר חשוב ודחוף לביצוע.
  2. תכנון שבועי – תרשמו ליד כל משימה מתי אתם הולכים לבצע אותה, יום ושעה. שימו את הלו"ז על המקרר או במקום בולט אחר.

אני אישית משתמשת בלוח שנה בנייד, היתרון שהוא תמיד איתי ומזכיר לי בעזרת צפצוף חמוד לגבי המשימה הבאה המופיעה ביומן.

  1. היעזרו בסביבה שלכם – חברים/ בני משפחה – סביבה חזקה ותומכת מדרבנת אותנו לפעולה.
  2. תפרגנו לעצמכם על ביצוע המשימות. תחשבו על תגמול נחמד שתעניקו לעצמכם בסוף השבוע אם תעמדו לפחות ב-90% מהמשימות שהקצתם לעצמכם.

 

בהצלחה!

זיוה לויטנוס

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב print

השארת תגובה

גיליון החודש
שער מגזין 94
המלצות החודש
פרסומות
צור קשר
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן