מי מאתנו לא סובל מדחיינות?

מוכר לכם שאתם צריכים לעשות משהו אך תמיד יש לכם תירוץ טוב למה לא לעשות את זה?

כשאנשים נשאלים מדוע הם דוחים דברים, יש נטייה לתת הסברים כמו: "אין לי זמן לזה", אין לי את הידע/ היכולת לבצע את המשימה", "יש דברים דחופים יותר"…

דחיינות פוגשת אותנו לרוב כאשר אנו נדרשים לבצע משימה הדורשת מאתנו מאמץ מיוחד, להתמודד עם משהו שפחות מוכר לנו, משהו שיש סיכוי גדול יותר שנכשל בו או לא נעמוד בציפיות של עצמנו.

השלב הראשון בהתמודדות עם התופעה הוא קודם כל להבין מה הסיבה, מה גורם לנו לא להתחיל לעשות ספורט או להתחיל בדיאטה או לסדר ארון בגדים שמרוב הבלגן לא מצליחים למצוא בו כלום.

לאחר מכן ממליצה לכם על כמה צעדים חשובים:

  1. הכינו רשימת משימות שבועית – תבצעו תעדוף לפי מה יותר חשוב ודחוף לביצוע.
  2. תכנון שבועי – תרשמו ליד כל משימה מתי אתם הולכים לבצע אותה, יום ושעה. שימו את הלו"ז על המקרר או במקום בולט אחר.

אני אישית משתמשת בלוח שנה בנייד, היתרון שהוא תמיד איתי ומזכיר לי בעזרת צפצוף חמוד לגבי המשימה הבאה המופיעה ביומן.

  1. היעזרו בסביבה שלכם – חברים/ בני משפחה – סביבה חזקה ותומכת מדרבנת אותנו לפעולה.
  2. תפרגנו לעצמכם על ביצוע המשימות. תחשבו על תגמול נחמד שתעניקו לעצמכם בסוף השבוע אם תעמדו לפחות ב-90% מהמשימות שהקצתם לעצמכם.

 

בהצלחה!

זיוה לויטנוס

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

גיליון החודש
שער מגזין 107
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
הכל מתחיל בך - הקול הגברי - באנר פרסום לקבוצת פייסבוק
סיגל גבאי, מלווה להתפתחות מקצועית ואישית, מאמנת מוסמכת, מאסטר ל- NLP.
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן