מוח שמאל ומוח ימין

המוח מורכב משני חלקים המחוברים ומתקשרים ביניהם, ויש המכנים כל חלק כ"מוח השמאלי" ו"המוח הימני".  בפועל כל חלק מכונה "אונה" או "המיספרה", ושניהם מרכיבים את ה"מוח הגדול.

קיימת תיאוריה, שיש גם החולקים עליה, הטוענת כי קיימת חלוקה בין אונות המוח, כשכל חלק מתפקד באופן שונה.

 

האונה הימנית היא זו האחראית על הדמיון והיצירתיות, ומכאן המיקוד הוא עתידי.

הראייה רחבה יותר והחשיבה ויזואלית אסוציאטיבית.

מאפיינים אישיותיים אלו ניתן למצוא אצל יזמים ואומנים הלוקחים יותר סיכונים ומתנסים בחוויות רגשיות חדשות.

 

האונה השמאלית היא זו האחראית על החשיבה, וההתייחסות היא יותר לעובדות והפרטים הקטנים.

מאפיינים אישיותים או ניתן לראות אצל מדענים, עורכי-דין, ובעלי מקצוע שלרגש כמעט ואין חשיבות בתחומם, ויש מקום לסדר ארגון וריאליות על-פי נתונים.

 

רוב הזמן אנו משתמשים במוח שמאל, לשם קליטת ועיבוד מידע חושי הנקלט מהסביבה, ויש צורך בשימוש יזום במוח ימין לשם שחרור לחץ פיזי ונפשי. זאת באמצעות שחרור הורמונים מסוג אנדורפינים לתחושות רוגע, עונג, הנאה ואושר המתמודדים ביעילות עם הורמוני הלחץ כאדרנלין לדוגמא.

 

אז איך עושים את זה?  

בחרתי הפעם לכתוב על הכלי "מזון לנשמה" הלקוח מהספר החדש שלי "לימודי אימון NLP עצמי" הכולל שלל כלים מתוך חמשת ספרי הקורסים הנלמדים במרכז שלי. חשוב לי להדגיש כי הספר אינו כולל את כל הכלים, ואינו כולל תיאוריה הנלמדת בקורס ההתמחות בצורה מסודרת ומובנית. מכאן, שהרוצה להתמחות בתחום מסויים רצוי שילמד גם בקורס.

 

הספר מיועד לאנשי מקצוע, אך גם לכל הרוצים ללמוד, להתנסות ולהכיר את שילובי עולמות האימון וה-NLP. הספר מחולק ל-5 נושאים מרכזיים: יחסים,  ילדים, הרגלים, מוטיבציה וניהול רגשי. יחד עם זאת, חלק מהכלים מתאימים לעבודה עם יותר מתחום אחד.

 

מזון לנשמה הינו הרגל בריא, הנותן מענה לצרכים הרגשיים ברמה יומית. לדוגמא:

 מדיטציה

אמבטיה

מקלחת חמה

להביט בים

טיול בפארק

משקה חם

לשבת על ספסל בגינה לרקוד

לשיר

קניות

חיבוק

נשיקה

אהבה

קריאת ספר 

קולנוע

תשבצים

ספורט

סדרת טלוויזיה  תיאטרון

חברים

בגד חדש

להביט בשקיעה

חיוך

מחמאה

 

ישנה חשיבות פיזית ורגשית ל"מזון לנשמה", המתבטאת בהפרשת סרוטונין התורם לרוגע פיזי ונפשי. עקב  הפחתת ה"חוסר" הרגשי, שינה טובה ורגועה, תחושת סיפוק, והתבוננות חדשה בהנאות החיים הקטנות.

 

הוראות הפעלה:

  1. הכנת רשימה של פעולות מהנות המעוררות בך חיוך וצחוק.
  2. תלייתה במקום בולט בבית / בעבודה.
  3. תכנון שבועי – גמיש שבו בכל יום בוחרים לפחות פעולה אחת מהנה.
  • משך הפעילות לפחות 21 דקות.
  • בכל יום פעולה שונה.
  • בכל יום מזינים את הגוף ואת הנפש ב"מזון לנשמה" לאיכות חיים.

 

לקבלת עוד כלים מעשיים ניתן להצטרף לקבוצת הוואטסאפ השקטה של המרכז שלנו בה בכל שבוע משותפים כלים, לצד הצעות לסדנאות ועוד ועוד.

 

 

מכל הלב,

רחל סטיקלרו

Certified NLP Master Trainer

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

גיליון החודש
שער מגזין 107
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
הכל מתחיל בך - הקול הגברי - באנר פרסום לקבוצת פייסבוק
סיגל גבאי, מלווה להתפתחות מקצועית ואישית, מאמנת מוסמכת, מאסטר ל- NLP.
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן