מה עליכם לדעת כיורשים?

KIT_0639

נורית בנדורי שם טוב, עו"ד 054-4773772

ראשית תנחומי על אבדן קרוב זה או אחר. הכאב הוא חד ומשתק, אך החוק אינו מקל בהוראותיו.

בכל עת של אבדן הורה למשל אנו נותרים עם שאלת ההורשה בין שההורה השאיר אחריו צוואה שיש לפעול ולקיימה או בין שההורה בחר להחיל על עזבונו את הוראות החוק. כך או כך, כל העיזבון מוקפא עד לקבלת אותו צו. צו קיום צוואה או צו ירושה.

השלב הזה לפני הגשת הבקשה לצו, הוא שלב קריטי שיש להבינו לפני לקיחת החלטה כלשהי שכן כל העברת נכסים במסגרת עיזבון פטורה ממסים במסגרת העברה ראשונה.

לדוגמה: אם שני אחים ירשו שני נכסים בחלקים שווים ביניהם ונקיים את הצוואה או נקבל צו ירושה כלשון החוק, הרי שיש לרשום כל נכס בלשכת רשום המקרקעין בבעלות משותפת של שני האחים בחלקים שווים. אם יום אחד יבקש אחד האחים למכור את חלקו בנכס האחד לאח השני ולקנות מהאח השני את חלקו בנכס השני כך שלכל אח יהיה נכס שלם, יחויבו כל אחד מהאחים במיסוי. האח הקונה במס רכישה והאח המוכר במס שבח בכל אחד מהנכסים.

אם במסגרת הבקשות למתן צו יפעלו האחים לחתימה על הסכם לפיו כל אחד יקבל נכס אחד בשלמות, לא יהיו אף אחד מהאחים מחויבים במסים שכן הפעולה נעשתה במסגרת חלוקה ראשונה של העיזבון. אציין כי חלוקה ראשונה יכולה להיות גם לאחר מתן הצו ורשום הנכסים בטאבו, בתנאים מפורשים על פי החוק והפסיקה.

מה שאומר שאם אתם יורשים בסיטואציה של ריבוי יורשים וריבוי נכסים, כדאי לדעת שיש דרך להגיע להסדר בעת חלוקת העיזבון שימנע תשלום מס עתידי.

מקווה שנתרמתם.

האמור לעיל אינו מהווה יעוץ משפטי.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן