מה היא צוואה הדדית?

נורית-בנדורי-שם-טוב200-200

נורית בנדורי שם טוב, עו"ד 054-4773772

עד לשנת 2005 יכולים היו בני זוג לערוך צוואות בהן הם מורישים זה לזה את רכושם ובדין לא הייתה כל הגבלה על מי מהצדדים לשינוי צוואתו בכל מועד שהוא. התוקף היה מוסרי בלבד.

בשנת 2005 הסדיר המחוקק את נושא הצוואה ההדדית בקבעו כי הצוואה ההדדית, בה הצדדים מורישים זה לזה את הונם, מהווה מעין חוזה, באשר מדובר על הסתמכות של כל צד על התחייבותו של הצד השני בצוואתו. יצוין כי ההתחייבות של הצדדים יכולה גם להתייחס לקביעה בצוואה כי לאחר מות מי מהצדדים ירשו ילדי הצדדים את רכושו ו/או לכל קביעה אחרת.

בכל מקרה, מרגע חתימת בני הזוג על הצוואה ההדדית, יהיו תנאיה אשר יהיו, מחויבים בני הזוג לצוואה כפי שמחויבים לחוזה והם יהיו רשאים לשנות את צוואתם רק בתנאים הבאים:

1. בחייהם של שני בני הזוג, אם האחד מבטל את צוואתו, עליו להודיע על הביטול בכתב. משנמסרה הודעה כאמור, בטלות הצוואות של שני הצדדים.

2. אם אחד מבני הזוג נפטר והצוואה בוצעה ובן הזוג שנותר בחיים קיבל את חלקו של המנוח, והוא רוצה לשנות את צוואתו ולהוריש את חלקו למשל לבת זוגו הנוכחית ולא לילדיו, להם התחייב להוריש בצוואה ההדדית, עליו להחזיר לעיזבון את כל הנכסים שקיבל על פי הצוואה או את שווים, כפי שהתחייב בצוואה ההדדית.

ניסוח הצוואה בצורה ברורה במקרה של התנערות ממנה, תמנע בעתיד מחלוקות רבות.
אז לשיקולכם.. צוואה רגילה? או צוואה הדדית? נשמח לעזור..

האמור לעיל אינו מהווה יעוץ משפטי.

 

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן