מה בין יום האשה למגילת אסתר?

05

מאת: דבורה רוטמן "לגעת במספרים"  052-8605023    

ברצוני להתייחס לשני אירועים האחד בין לאומי והשני שייך לעם היהודי על כל תפוצותיו

יום האשה החל ב-8 למרץ, ופורים חל בי"ד באדר (24 למרץ).
שני אירועים האחד בין לאומי והשני שייך לעם היהודי על כל תפוצותיו.

ובכל זאת, מה המשותף שניתן להבחין בשני אירועים אלה?

האשה לוקחת יוזמה ופיקוד ועולה להניף "דגל"(,)
"ב-8 במרס 1857 פתחו מאות פועלות במפעלי הטקסטיל בניו-יורק בשביתת מחאה על שכרן הנמוך, על שעות העבודה הארוכות ועל התנאים הבלתי-אנושיים שבהם הועסקו. היתה זו אחת הפעמים הראשונות בהיסטוריה שנשים עובדות התארגנו לפעולת מחאה. כעבור שנתיים הקימו נשים אלה את ארגון העובדים הראשון, וההפגנות היו למסורת שהתקיימה שנה אחר שנה. /מתוך לקסיקון הכנסת
מאז הנשים לא וויתרו והמשיכו להילחם על זכויותיהן כאזרחיות שוות ובכל פעם התקדמו והשיגו יותר הכרה בזכויותיהן. בחודש דצמבר 1977, החליטה האסיפה הכללית של האומות המאוחדות לאמץ את ה-8 במארס כיום המוקדש לציון זכויות האישה ולשלום עולמי.

סיפור מגילת אסתר מתרחש בימי המלך אחשוורוש בממלכת פרס בין השנים 486-465 לפנה"ס בערך. מגילת אסתר שהיא אחת בין חמש המגילות, מספרת את סיפור ניסיון השמדתם והצלתם של יהודי ממלכת פרס בימי המלך אחשוורוש,. מאורע זה, לפי מחבר המגילה, שימש יסוד לקביעת החג.

חג הפורים מתבטא בשמחה ובהודיה על הנס וההצלה שקרו ליהודים בתקופת אחשוורוש, כמסופר במגילת אסתר שהיא אחת בין חמש המגילות, מסופר במגילה על המן מזרע עמלק, משנה למלך אחשוורוש, שביקש להשמיד את כל היהודים במלכות אחשוורוש

מתוך המגילה (כט) וַתִּכְתֹּב אֶסְתֵּר הַמַּלְכָּה בַת אֲבִיחַיִל וּמָרְדֳּכַי הַיְּהוּדִי אֶת כָּל תֹּקֶף לְקַיֵּם אֵת אִגֶּרֶת הַפּוּרִים הַזֹּאת הַשֵּׁנִית:
אסתר המלכה קבעה גם יום צום לזכר זעקתם של עם ישראל כדי לבטל את רוע הגזרה .הצום חל יום לפני חג הפורים בתאריך יג' באדר. אירוע זה נכתב לדורות. גם הצום וגם השמחה.

אז נשים יקרות, אם לפני שנים רבות כל כך ולפני כל הטכנולוגיה, הבינו הנשים שהן כוח. אז גם היום אל תשכחו זאת ולא לתת לאף אחד לזלזל בכן.

חג שמח לכל הנשים
חג שמח לכל המשפחות בפורים.

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן