"מאיירים בהשראת אצבעוני – כי כולנו ילדים"

מאיירים בהשראת אצבעוני

35 איורים בהשראת הסיפורים מפעם שפורסמו ב"אצבעוני" מקבלים מקום של כבוד ועושים הרבה נוסטלגיה בתערוכה חדשה, שתפתח ביום חמישי ה- 19.12.19 בחיפה.

מאחורי התערוכה עומדים יו"ר איגוד המאיירים ועורך אצבעוני, שבחרו סיפורים מתקופות שונות של העיתון, ביניהם סיפורים של תמר בורנשטיין לזר ("קופיקו"),

זוהר אביב ("חבורת כוח-המוח"), תמר פיש נחשון ועוד, שאויירו על ידי חברי איגוד המאיירים מכל הגילאים והסגנונות.

 

אירוע השקה: יום ה', 12.19. 19, בשעה 19:00, במרכז חדרים, רח' קריית ספר 25 – חיפה

 

מי לא זוכר את עיתון "אצבעוני" המיתולוגי? בימים אלו עולה תערוכה חדשה בסימן "מאיירים בהשראת אצבעוני – כי כולנו ילדים", לרגל 67 שנים לעיתון שעיצב את ילדותנו עם 35 יצירות מאוירות במידות 50*70

בחתימת מיטב המאיירים מאיגוד המאיירים הישראלי (הצעירה ביותר בת 19 והמבוגרת בת 100) ובהשראת הסיפורים שפורסמו בתקופות שונות בעיתון.

הרעיון לתערוכה הגיע כשיודי מרטון – יו"ר איגוד המאיירים שוחח בטלפון עם אירית מאור, המאיירת של אצבעוני. יודי ורמי שיר – עורך אצבעוני , עברו על 67 שנות ארכיון העיתון, על דפים חלודים…

ובחרו פנינים בנושאי דמוקרטיה, שוויון, אהבת הסביבה, הטבע ובע"ח, שנכתבו על ידי סופרים ואנשי מדע. הם מצאו יצירות מופת מאת תמר בורנשטיין לזר – מחברת "קופיקו", זוהר אביב – מחברת "חבורת כוח-המוח" ו"יד הפלא",

תמר פיש נחשון והחליטו  להקים את הסיפורים הנושנים לתחייה ולהעניק להם פרשנות רעננה על ידי מיטב המאיירים בישראל.

תוצאה קובצה לתערוכה חדשה ומרגשת, המשתפת מאיירים מכל הגילאים שקיבלו סיפורים מתקופות שונות של העיתון ואיירו סיפור או איור של פעם.

 

אירוע הפתיחה, יתקיים ביום חמישי, 19.12.19 בשעה 19:00 רח' קריית ספר 25 בחיפה, יישאו דברים יודי מרטון, רמי שיר אירית מאור שעיצבה את אצבעוני ועוד.

 

עיתון אצבעוני נוסד בשנת 1952 ע"י העיתונאי והסופר מיכאל שיר והפסלת שושנה שיר ועותקו הראשון הודפס ללא מספר סידורו, שכן גם העורך לא תאר כי יצאו גיליונות חדשים לאור.

מאז ועד היום העיתון הפך לעמוד התווך לעולם הילדים ולרגל 67 שנים לפועלו (בעריכת בנו של המייסד, רמי שיר – המפרסם גם סיפורי ילדים פרי עטו).

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן