חגיגה של מוזיקה עכשווית ומוזיקה אתנית

אתי בן-זקן , צילמה גאלה ארדיטי

קונצרט של אתי בן-זקן ואנסמבל מודאליוס עם יצירות עכשוויות ושירי אהבה אתניים, לרגל פרישתה של הזמרת אתי בן-זקן מהבמה אחרי 30 שנים של הופעות מקצועיות בארץ ובחו"ל.

בהפקת מרכז פליציה בלומנטל למוזיקה.

אולם צוקר, היכל התרבות תל-אביב, יום שישי 13.12 בשעה 13:00

 

הזמרת המוערכת אתי בן-זקן ואנסמבל מודאליוס יגישו קונצרט "חגיגה של מוזיקה עכשווית ומוזיקה אתנית" ביום שישי 13.12 באולם צוקר בהיכל התרבות בת"א. אחרי קונצרט זה תפרוש מהבמה אתי בן זקן, אחרי 30 שנים של הופעות מקצועיות בארץ ובחו"ל. בקונצרט זה היא תפגין את הוירטואוזיות הקולית שלה ביצירות עכשוויות ושירי אהבה אתניים ביחד עם אנסמבל מודאליוס שיופיע בהרכב מורחב במיוחד לקונצרט זה.
הקונצרט הוא השני מתוך שמונה שיתקיים העונה באולם צוקר בהפקת  מרכז פליציה בלומנטל למוזיקה
.

בקונצרט יבוצעו יצירות מאת המלחינים איתן שטיינברג, יוסף ברדנשווילי, ג'ון קייג' וז'ורז' אפרגיס וביניהן יבוצעו שירי אהבה עממיים ממגוון תרבויות ובמגוון שפות.

גם בקונצרט זה כמו בקונצרטים אחרים אנסמבל מודאליוס, תנהל אתי בן-זקן תקשורת חופשית עם הקהל עם הסברים על היצירות, הקראת טקסטים וכד'.

עבור אתי בן-זקן קונצרט זה מהווה בשבילה חגיגת-פרישה מהופעותיה כסולנית באירועים קונצרטיים. היא תמשיך בפעילותה הרב-תחומית כיוצרת, ותמשיך להוביל את אנסמבל מודאליוס ביחד עם איתן שטיינברג.

אתי בן זקן היא זוכת פרס רוזנבלום לאמנים מצטיינים 2018. מתוך נימוקי השופטים לקבלת הפרס:

"יצירתה של אתי בן-זקן רחבת יריעה…היא זמרת ומלחינה, במאית ושחקנית, אמנית-קול וסופרת, חוקרת, מורה, נגנית, אמנית פלסטית והרבה יותר".

"את קולה של אתי בן-זקן, קול עמוק ושופע רגש, לא ישכח מי ששמע אותו אפילו פעם אחת – אם במוזיקת בארוק, באוונגרד אירופאי ובמוזיקה עכשווית של מלחינים ומלחינות ישראלים, ביצירות מאת איתן שטיינברג או ברפרטואר השירים האתני שספגה בבית ילדותה – שירי-עם בלאדינו, בטורקית, בערבית, בארמנית, בספרדית ועוד ועוד".

"… בפרויקטים שלה, שילוב עוצר נשימה במקוריותו עם אמנים אחרים: נגנים קלאסיים ועממיים, רקדנים מערביים וחוץ-מערביים, סופרים, נקשנים; ברב-לשוניות, במוזיקה מתרבויות רחוקות ועתיקות. אנסמבל "מודאליוס", שאותו הקימה עם בן-זוגה, נותן ביטוי לעושר התרבותי הזה."

 

מרכז פליציה בלומנטל – ארגון גג למוזיקאים עצמאיים
הפקת קונצרט זה והבאים אחריו היא חלק מפעילות עמותת פליציה בלומנטל למוזיקה שנרתמה לשמש בית לארגון הגג למוזיקאים עצמאיים. הארגון הוא תולדה של פרויקט שהוקם בשנת 2009 לטובת מוזיקאים עצמאיים שזכאים לתמיכה ממשרד התרבות בתחומים של מוזיקה קלאסית, עתיקה, חדישה, מוזיקת עולם וג'אז.

אתי בן זקן

אתי בן-זקן, זמרת ויוצרת רב-תחומית. בגיל 14 החלה ללמוד פסנתר בקונסרבטוריון מקומי בעיר בת-ים, ואחרי שתי שנות לימוד בלבד התקבלה לכיתה י"א בתיכון לאומנויות "תלמה ילין" בגבעתיים. השכלתה כוללת לימודי זימרה באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, לימודי בימוי ופרפורמנס בביה"ס לתיאטרון חזותי בירושלים, וכן תואר ראשון ושני (שניהם בהצטיינות) בחוג לספרות של אוניברסיטת חיפה. בספרה החדש, "תיבת הקולות – מסות של אמנית רב-תחומית" (2019, הקיבוץ המאוחד) בן-זקן מספרת בהרחבה על ההשראה המשפחתית שחלחלה אל עיסוקיה כאמנית, על שיתוף הפעולה עם בן-זוגה המלחין איתן שטיינברג, על פחדי הבמה שלה, ועוד.

כזמרת, אתי בן-זקן מופיעה כסולנית על מיטב במות הקונצרטים בישראל ובחו"ל. היא מוגדרת בדרך כלל בהגדרה הרחבה "אמנית-קול" ומבצעת בעיקר יצירות עכשוויות המולחנות במיוחד לקולה. היא זוכה לשבחי הקהל והמבקרים גם כמבצעת של שירי-עם, בלאדינו ובשפות רבות נוספות. עד כה הקליטה 7 אלבומים כסולנית והשתתפה באלבומים רבים נוספים כסולנית-אורחת. שירתה הוקלטה ושודרה בתחנות טלוויזיה ורדיו בישראל, אירופה וארה"ב, ובסרטי-תעודה ישראליים. היא הופיעה עם מיטב התזמורות והאנסמבלים בישראל. הופעותיה כסולנית בחו"ל כוללות קונצרטים במדינות רבות באירופה ובארה"ב.

שיתוף הפעולה שלה עם בן-זוגה לחיים ולעשייה המוסיקלית – המלחין איתן שטיינברג – הוא מרכזי לפעילותה. כזמרת, ביצעה מעל שלושים יצירות שהלחין לקולה. כיוצרת-שותפה, יצרה איתו יצירות תיאטרון-מוסיקה, מיצבים בינתחומיים ופרויקטים של שירי-עם. בשנת 2013 הם יסדו יחד את אנסמבל מוֹדַאליוּס, אנסמבל רב-סגנוני ורב-תרבותי אשר בשש שנות פעילותו עשה לעצמו שם כאנסמבל פורץ דרך. תכניות האנסמבל משלבות מחקר וחידוש של מוסיקה אתנית, פרשנות מקורית ליצירות מימי הביניים והרנסנס, וביצוע של יצירות בנות-זמננו הנכתבות במיוחד עבור ההרכב. כל אלה מוגשים לקהל בביצוע וירטואוזי לצד דברי-קישור, הסברים וסיפורים מפי בן-זקן.

בן-זקן ביצעה והקליטה יצירות ישראליות מאת מגוון רב-דורי ורב-סגנוני של מלחינים ישראלים, ביניהם איתן שטיינברג, בטי אוליברו, יוסף ברדנשווילי, עודד זהבי, יחזקאל בראון, מיכאל ולפה ורבים אחרים. אתי בן-זקן מבצעת גם יצירות קוליות מפרי עטה ומיצבי-קול שלה מלווים תערוכות וסרטי וידאו-ארט. היא עוסקת באילתור וביצירות טקסט-סאונד, בין השאר במסגרת דואו "אסתר" – דואו קולי ייחודי עם אמנית הקול ענת פיק.

כסופרת, בן-זקן כתבה עד כה שלושה ספרים: "קלף הקיסרית" (רומן, 1998, ספרית פועלים); "מה שכתוב למעלה" (רומן, 2004, ספרית פועלים); ו-"תיבת הקולות – מסות של אמנית רב-תחומית" (ספר-עיון, 2019, הקיבוץ המאוחד).

בתחום התיאטרון, בן-זקן חיברה, ביימה ועיצבה 9 יצירות תיאטרון-מוסיקה ואופרות קאמריות (מרביתן עם מוסיקה מאת איתן שטיינברג) שהוצגו בישראל, אירופה וארה"ב. במשך אחת-עשרה שנים לימדה בחוג לתיאטרון של אוניברסיטת חיפה (2004-2015) ובין פעילויותיה הרבות שם יצרה וביימה מחזות דו-לשוניים (עברית וערבית) לסטודנטים למשחק יהודים וערבים.

בתחום האמנות הפלסטית, יצירותיה כוללות יצירות-בד גדולות ממדים, ביניהן יצירות-בד לאופרה הקאמרית "משלחת חיפוש 220" (2019); למיצב "סגולה להרחבת הלב" (2015); ולתיאטרון-המוסיקה "סטאבט מאטר – תפילה אנושית" (2005) – שלושתן עם מוסיקה מאת איתן שטיינברג. היא יוצרת אביזרים, שטיחים ופריטי-לבוש לכל יצירותיה התיאטרליות. בין עבודותיה גם מיניאטורות מצוירות אשר שימשו כציורי-העטיפה לשני הרומנים שלה ולאחדים מאלבומיה. 

מקור השראה מרכזי לפעילותה הוא חקר הפולקלור. בן-זקן מנחה סדנאות לסטודנטים יהודים וערבים על פולקלור כגשר בין-תרבותי, ויחד עם איתן שטיינברג יוזמת פרויקטים בתחום שירי-העם וסיפורי העם של קהילות אתניות בישראל. היא כותבת מאמרים ומרצה לקהל הרחב בנושאים כמו מוסיקה קולית, מוסיקה עכשווית, סיפורי-עם ושירי-עם, פולקלור כגשר בין-תרבותי, ותרבות הלאדינו.

 

אנסמבל מודאליוס

אנסמבל מוֹדַאליוּס נוסד ומנוהל ע"י אתי בן-זקן ואיתן שטיינברג כגוף רב-סגנוני, בין-תרבותי ובין-תחומי. מוזיקה מוֹדַאלִית, עתיקה ועממית, היא מקור השראה לאנסמבל, אשר בשש שנות פעילותו הופיע על מיטב הבמות בישראל ועשה לעצמו שם כאנסמבל פורץ דרך. בתכניותיו הייחודיות, המפגישות מוסיקה קלאסית ואתנית, עתיקה ועכשווית, האנסמבל יוצר דיאלוג עם אמנים מתחומים שונים, חוקר את המוסיקה העממית של הקהילות הרבות בישראל ומבצע יצירות ישראליות המולחנות במיוחד עבורו. האנסמבל פועל בתמיכה צנועה של משרד התרבות והספורט. אלבומי האנסמבל: "שמחה فرحة Joy" (2017), "חירות אחרות אחריות" (2018), ואלבום כפול עם פרויקט הלאדינו של שטיינברג ובן-זקן (2019). האנסמבל מונה שבעה חברים קבועים, אליהם מצטרפים בכל קונצרט נגנים ואמנים אורחים. בקונצרט זה, לצד אתי בן-זקן ואיתן שטיינברג ישתתפו גם נגן החליליות שריג סלע, הכנרת יסקו היראטה, הצ'לנית אורית מסר-יעקבי, הקונטרבסיסט ערן בורוביץ', נגן הגיטרה עודד שוב, נגן כלי ההקשה אמנון יואל, והפסנתרנית עופרה יצחקי. אתי בן-זקן תארח בקונצרט זה גם את אמנית הקול ענת פיק.

 

אתי בן זקן ואנסמבל מודאליוס – חגיגה של מוזיקה עכשווית ומוזיקה אתנית
יצירות עכשוויות ושירי אהבה אתניים עם הזמרת אתי בן זקן שפורשת מהבמה אחרי 30 שנים של הופעות מקצועיות בארץ ובחו"ל
מנצח: איתן שטיינברג
יום ו 13.12 בשעה 13:00
אולם צוקר, היכל התרבות תל אביב
בהפקת מרכז פליציה בלומנטל למוזיקה
כרטיסים: 85-95 ₪
באתר מרכז פליציה בלומנטל או טלפונית 03-6201185; 077-2019573
תוכנית:
יצירות מאת המלחינים איתן שטיינברג, יוסף ברדנשווילי, ג'ון קייג' וז'ורז' אפרגיס ושפע של שירי אהבה עממיים ממגוון תרבויות ובמגוון שפות.

 

 

Etty BenZaken and Modalius Ensemble – A Celebration of Contemporary and Ethnic Music
Contemporary compositions and ethnic love songs with vocalist Etty BenZaken who retires from the stage after thirty years of professional performances in Israel and abroad.
conductor: Eitan Steinberg
Friday, December 13 at 1pm
Zuker Hall, Heichal Hatarbut Tel-Aviv
Produced by Felicja Blumental Music Centre
Tickets: 85-95 NIS. Orders at FBMC website or 03-6201185 or 077-2019573
Program:
Works by Eitan Steinberg, Joseph Bardanashvilli, John Cage, Georges Aperghis and many love songs from around the world, in a variety of languages.

לפרטים נוספים: מרומי יחסי ציבור 03-5076032; עדי שטרסמן 052-8564444; ענת מרומי 052-8133813

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן