לקראת החזרה לשגרה בעסק – עדכון וריענון תנאי ההסכמים בעסק שלנו

מסמך הסכמות דרך זכוכית מגדלת

עם סיום חופשת הקיץ והחזרה לשגרה, זה גם הזמן להתחיל להניע בעסק שלנו עניינים ונושאים שהוזנחו מעט ולא טופלו בשל עומס של שגרת העבודה היומיומית.
במישור המשפטי, העניינים שלרוב פחות מטופלים ונדחקים הצידה בעסקים עצמאיים קטנים ובינוניים הם – ההסכמים מול לקוחות וספקים.
קיימים בעלי עסקים שאינם מקפידים להחתים כל לקוח ולקוח על הסכם, הצעת מחיר כתובה או טופס הזמנה. אך לרוב, כאשר אני פוגשת בעלי עסקים קטנים ובינוניים אני שמה לב שגם כאשר הם נוהגים באופן מתמיד לדאוג להסכמים חתומים מול לקוחות, עיקר הבעייתיות טמונה בכך שהם לא בודקים האם ההסכם או נוסח הצעת המחיר המשמש אותם מול לקוחות הוא מעודכן, מתאים ונכון ורלוונטי לעסק שלהם באותה נקודת זמן.
במרבית המקרים, בעל העסק עושה שימוש עם נוסח ישן מאוד של הסכם או הצעת מחיר מבלי לעדכן או לערוך שינויים בהתאם להתפתחות והתקדמות העסק. לעיתים מקרים חריגים שאירעו מול לקוחות מחייבים התייחסות, למידת והפקת לקחים והוספת סעיפים מתאימים בהסכם/ הצעת המחיר על מנת שטעויות או חוסר הבנה כלשהו לא ישובו ויחזרו על עצמם במהלך שגרת העסקים שלנו.
בנוסף, חשוב לשים לב שקיימים הסעיפים העיקריים – מהות השירות/מוצר (מה הוא כולל ומה הוא לא כולל), התמורה המשולמת בעד השירות/המוצר ומועדי התשלום, תחומי אחריות והגבלתו במסגרת אספקת השירות/ המוצר ועוד. כמובן שלכל עסק ומסגרת פעילותו יש לשקול לכלול סעיפים המתאימים והייחודיים לאותו תחום פעילות.
הסכמים מותאמים ומקיפים אשר כוללים את כלל הסוגיות הנוגעות להתקשרות מול לקוח, מנוסחים באופן ברור שלא מותיר מקום לפרשנויות ומחלוקות בעתיד – עשויים לתת הגנה מיטבית לבעל העסק תוך מזעור נזקים ובעיות מול לקוחות בעתיד.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן