כוחו של ארמון החול

ארמון חול בים

ארמונות חול הוא מושג שיש בו קסם. החיבור של מבנים נדירים ויפהפיים, עם דבר שמצוי בכמות שלא נספרת, ושאין בו שום מיוחדות, עטף אותו בהילה מסוימת.

עם זאת השימוש במושג הוא לתיאור דברים שיכולים להתפורר ולהיעלם ברגע בדיוק כמו הגל ששוטף את החול, וגורם לארמון להיות כלא היה.

דוקא הארעיות שלו, הופכת אותו לדבר שכדאי להנות ממנו כל עוד הוא קיים. אנו יודעים שהוא יכול להיעלם ברגע..

לעומת המושג מגדל קלפים – המצייר לנו באותו רגע שמזכירים אותו – את הנפילה שלו, המושג ארמון חול – למרות חוסר היציבות שהוא משדר – נתפס כמשהו שהיינו רוצים לשמר, אולי בגלל ההשקעה הרבה – שבקושי מספיקים להנות מפירותיה, אך מספיקים כדי להפיח בנו את הרצון להקימו מחדש.

גם בלוני סבון הם דבר שיש בו קסם מסוים אך נתפס כהרבה יותר ארעי, וכדבר שאין בו ממש. אמנם גם הוא דורש התעסקות מסוימת, אך לא מוציא מאיתנו שום יצירתיות או השקעה המניבה פרי שיש בו ממש.

המעניין הוא שיש גם קסם בלראות איך המים שוטפים את הארמון. ללא מאמץ, וללא פעולה הנראית לעין, ממוססים אותו תוך שניות. ולא רק זה, יש אפילו התרגשות מסוימת כשהגל מגיע עד לארמון ולא הורס אותו כליל אלא משאיר ממנו ולו צריח אחד מזדקר, או לא מצליח להגיע עד אליו. ואף שאנו רוצים לעצור אותו שלא יפרק את כל מה שעשינו, אנו נוטים לסלוח ולאפשר לכעס הקל שמתעורר לשכוח… ולאפשר לנו להתלהב מחדש.

לאחד מהמדריכים שכתבתי בתחילת הדרך ועדיין תקף, קראתי לחזור לחלום ולהתלהב מחדש.

המנטורים הגדולים אומרים לנו שמי שאין לו חלום נחשב כמת. לפעמים אנשים מתייאשים כשמישהו לצידם לא מתלהב מהרעיונות שלהם, או כשאין בידם את המשאבים הנדרשים להגשמתם.

המדריך נכתב בדיוק למטרה זו – להפיח בא.נשים את הרצון לחלום מחדש ולהתחיל לחיות.

אמנם, המצאות ורעיונות רבים בחיינו נגוזים כארמונות החול שבנינו על החוף, ועם זאת אנו נוטים לייצר מהם עוד ועוד, שוב ושוב. אולי דוקא הארמונות שבנינו שוב ושוב, הם אלו שנותנים לנו כוח עד היום לא להתייאש.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן