יפוי כוח מתמשך – הדרך ללקיחת אחריות על העתיד שלנו 

עט מונחת על דפים

יפוי כוח מתמשך הוא כלי משפטי חדש בעולם המשפט הישראלי, המאפשר היום לכל אדם בגיר מעל גיל 18 למנות לעצמו מיופה כוח שיוכל לקבל בשמו החלטות בעתיד, כאשר הוא יגיע למצב שבו כבר לא יוכל לעשות זאת בעצמו.

אנו לא יודעים מה צופן לנו העתיד. לפעמים מתרחשים מקרים מצערים כמו תאונה, המחלה או כל סיטואציה אחרת אשר עשויה לשנות חלילה את חיינו באופן מוחלט. אם לא נדאג מראש להביע את רצוננו כיצד יטופלו ענייננו בכל תחום בחיים – בזמן האמת זה כבר יהיה מאוחר מדיי ולא נוכל לוודא ולדאוג שאותו רצון ימומש ויקבל ביטוי מלא.

באמצעות ייפוי הכוח יכול כל אדם לקבוע מראש ולתת הנחיות מפורשות ומדויקות למיופה הכוח שייבחר על ידו, כיצד לנהוג ואילו החלטות לקבל בעניינים שונים הנוגעים לחייו. ניתן גם להשאיר לאותו מיופה הכוח את שיקול הדעת המלא בכל הנוגע לקבלת ההחלטות וביצוע פעולות בשמו. חשוב להבין, שכאשר בייפוי הכוח נכללות הנחיות מסוימות ומפורשות, אז על מיופה הכח למלא אחריהן באופן מלא. רק במקרה של חוסר בהירות בהנחיות, ניתן לפנות לבית המשפט לקבלת הוראות.

הייפוי כוח מתמשך יכול להתייחס למספר רחב מאוד של עניינים ונושאים וביניהם – עניינים אישיים (מקום מגורים, צרכיו היומיומיים ועוד), עניינים רכושיים (ניהול עסק, ניהול נכסים, טיפול בהתחייבויות כספיות ועוד) ואף עניינים רפואיים (למשל, זהות המטפל, סוג טיפול מועדף). מנגד, ניתן להגדיר ולערוך את ייפוי הכח המתמשך באופן מצומם יותר ולייפות כוחו של אדם בעניין אחד מוגדר או מספר בודד של עניינים ונושאים.

למעשה, יפוי הכוח הוא מסמך משפטי חדשני המאפשר לכל אחד מאתנו לקבל כבר היום אחריות על חיינו בכל תחומי החיים ולקבוע כיצד ינהגו בהם כאשר נהיה לא כשירים מכל סיבה שהיא (בשל מוגבלות שכלית, נפשית, מחלה או כל דבר אחר).

מדובר במסמך שמשמש כמעין תעודת ביטוח לתקופת חיים שנוכל להגדיר אותה החל מנקודה מסוימת עד יום מותנו והוא מהווה חלופה אמיתית וחסכונית יותר (הן מבחינת עלויות והן מבחינת בירוקרטיה) למינוי אפוטרופוס על ידי בתי המשפט. חשוב לערוך את ייפוי הכח המתמשך של אדם באופן המשקף את רצונו האמיתי ולצד זאת, מתוך חשיבה נכונה ותכנון מושכל ומחושב שכן, הנחיות שאינן ברות ביצוע או יישום – לא ימומשו בסופו של יום (וזאת על אף הרצון המפורש של מיפה הכוח).

נכון להיום, על פי חוק, ייפוי כוח מתמשך לכל העניינים (אישיים, רכושיים ורפואיים) ייערך רק על ידי עו"ד שעבר הכשרה מיוחדת על פי חוק מטעם האפוטרופוס הכללי ולשכת עו"ד.

האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין ו/או חוות דעת משפטית. המידע המוצג והמפורט לעיל הינו מידע חלקי וכללי בלבד והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן