חשיבה כלכלית  חיובית

חשיבה-כלכלית-חיובית-דורין-קטרי

'אני מקבל חלחלה וצמרמורת מהמילה משכנתא' זה היה המשפט הראשון שאמר לי כפיר עוד לפני שלגם מכוס המים שהנחתי מולו במשרד שלי. 'זה אומר לי שיעבוד לכל החיים לבנק וההרגשה שאולי הבית שלי יילקח ממני על ידו'

זו לא פעם ראשונה שאני שומעת את המשפט הזה.

כפיר, איש עסקים שהיה צריך סכום של 450,000 ₪ עבור מיזם עסקי חדש, רצה לקחת הלוואה בנקאית רגילה. וכשהצעתי לו לשחזר את המשכנתא שלו שעמדה על סך 250,000 ₪ הוא התחלחל.

ישנם חסימות חשיבתיות ומשפטים שליליים הרווחים בחברה שפשוט אינן נכונות במצבים מסוימים. קבלתם ללא עוררין יכולים לעלות למאמינים בהם סכומי כסף אדירים.

במקרה של כפיר, אילו היה הולך ישירות לבנק, היה מקבל הלוואה על הסכום שהזדקק לו בעלות של 10% ריבית ובהחזר חונק ומטורף, קצר מועד.

למזלו הוא הגיע ל "מרכז למשכנתאות ופתרונות פיננסים"

הראיתי לו במספרים שבשחזור משכנתא הוא ישלם על ההלוואה שלו רק 3% והיא תחולק לתקופה ארוכה יותר כל שיוכל להתנהל כלכלית נכון יותר בעסק שלו.

חשיבה חיובית היא חשיבה כלכלית נכונה. חשיבה מפוכחת שלוקחת את כל הפרמטרים בחשבון, מפצחת את הבעיה ופועלת לפי הנתונים הקיימים והעתידיים. לא לפי אמרות כנף ששומעים ברחוב שאינן בהכרח נכונות לנו כאנשים פרטיים.

לניר ואפרת מחיפה, בית עם משכנתא של 280,000 ₪. הם רצו לקנות בית נוסף בעזרת סכום שחסכו להשקעה. מכיוון שלא רצו לשגות בהתנהלות כלכלית שאינם בקיאים בה, הם פנו אלי, למזלם. לו היה ניר פונה ישירות לבנק כדי לקבל הלוואה משלימה הם היו מפסידים הון. מחזרתי להם את המשכנתא הקיימת מול הבנק לסכום של מיליון ₪ בריבית נוחה ומשתלמת, ובתשלומי השכירות שהם קיבלו עבור הנכס החדש שהם קנו, הם שלמו את החזר המשכנתא החודשית כולה ועוד נשאר להם מעט עודף.

זו חשיבה חיובית וכלכלית נכונה.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן