"זזים" הסטודיו של יעל

3eunhezv

אפתח בנימה אישית: הכרתי את Yael Friedbauer לפני חצי שנה. חיפשתי בכפר סבא סטודיו לעיצוב עד שחברה בשם Orly Mashraki המליצה עליה: "האנרגיה שיעל משדרת, שמחת החיים בשיעור, האכפתיות וכמובן הקצב שהיא מכתיבה. את לא תמצאי מישהי כמו יעל וזה מתאים גם כשתהיי בהריון. לכי לשיעור ניסיון וספרי לי אחר כך איך היה".

3eunhezv

 

 

 

זומבה הוא סימן מסחר של חברת Zumba Fitness LLC לשיטת אימון גופני אירובי באמצעות ריקוד שפותחה על ידי הכוראוגרף אלברטו פרס בקולומביה בשנות ה-90. השיטה מבוססת על שילוב תנועות ריקוד המושפעות מסגנונות שונים לצלילי מוזיקה לטינית, מערבית ומזרחית, במטרה להפוך את האימון הגופני למהנה.

השם ZUMBA נבחר באופן שרירותי, דמיוני כדי למתג את התוכניות, הבגדים, המוצרים נלווים, משחקי וידאו, DVD והרישיונות לשימוש מפעיליה ברחבי העולם: אירופה, צפון אמריקה ודרומה, אסיה ואוקיאניה.

התקשרתי, באתי לשיעור ועכשיו יעל תתחיל מההתחלה…
"אני עוסקת בתחום הספורט כ- 16 שנה. נרשמתי ללימודים ואז חשבתי מה אוכל לעשות כדי שיהיה מעניין מספיק וכמובן ספורטיבי, כיוון שהייתי רקדנית בלט 10 שנים, החלטתי ללכת על אירובי. עשיתי קורס אירובי והתאהבתי ובמקביל עבדתי בארץ בלהקת סמבה, שזה היה הכי סמבה שיש עם חוטיני, נוצות, האיפור והבגדים המיוחדים, ובקיצור שאלתי את עצמי":
"איך אני יכולה להביא את השמחה מרחבת הריקודים לחדר הכושר?"
"כשאני עושה להן אירובי הן מסתכלות עלי כאילו אני הורגת אותן והחלטתי שאת המוסיקה שגורמת לכיף ברחבת הריקודים כמו הלטיני או שיר כמו "QUE SI QUE NO" אני אשלב בשיעור. עם כל קבוצה ניסיתי משהו אחר וכיוון שעבדתי עם אוכלוסיות שונות ראיתי מה מתאים למי ומה לא מתאים בכלל.
למשל, ראיתי שלא ניתן להתחיל שיעור במרנגים "ASTO NA MOR" כי הקצב לא מתאים. כשמצאתי את הנוסחה הנכונה קראתי לה "חגיגה לטינית" ועבדתי אתה בכל סטודיו מוכר במהלך התואר הכרתי את הבחור שלימים נהפך לבעלי שאמר שאני עובדת בסטודיו קשה מאוד. הייתי בסיום התואר השני שלי במנהל עסקים והוא המליץ שאפתח משהו משלי ועברנו לרעננה, בשל האוכלוסייה המגוונת."
"התחלתי לעבוד בחברה רצינית כמנהלת מותג ובמקביל החלטתי לעשות פעמיים בשבוע 'חגיגה לטינית'. זה החל לפני שש שנים בערך. בינואר 2010 עשיתי קורס בארצות הברית וכשחזרתי פנתה אלי בירושלים מישהי שלימים הפכה לקרובת משפחה של בעלי ואמרה באנגלית":
"You know, when I go to New York I do Zumba , and when I come to Jerusalem I do "Hagiga Latinit. Google it. "

"לא הכרתי את השם בכלל. עד אותה תקופה לימדתי אירובי, Kickbox, עיצוב ואת ה"חגיגה הלטינית" בלהקת הסמבה."
"כמה שבועות אחרי שעברנו לרעננה התקשרה אלי אישה מבוגרת מהרצליה: "ראיתי פרסום שאת מדריכת Zumba " ובהתחלה לא הבנתי מה היא אמרה ושאלתי ""What? Zumba?, תוך כדי שיחה הסתכלתי בגוגל והבנתי ש"וואלה, אני מדריכת זומבה, כי זה השם של מה שאני מכנה "חגיגה לטינית". "
"בזמנו היו בארץ אולי שתי מדריכות שהגיעו מחו"ל. ההרצליינית אמרה: "אני רוצה שתגיעי אלי כל יום רביעי בבוקר בשעה 9:00 ותעשי לי זומבה. היו שני מדריכים לפנייך ואני רוצה לראות אותך. הגעתי ועשיתי לה 'חגיגה לטינית'. בסוף השיעור תגובתה לא איחרה לבוא: "זה לא זומבה, אבל את הכי טובה שהייתה לי ולכן אני רוצה לעשות אתך עסק. יש פה קלטות של Alberto Perez , שהוא "מלך הזומבה העולמי את לומדת אותן מההתחלה עד הסוף. בכל יום רביעי את מגיעה אלי ועושה אתי בדיוק את זה."
"ישבתי בבית ו'חרשתי' את הקלטות והבנתי שזה בדיוק מה שחיפשתי. ניגשתי לבעלי ואמרתי 'זה זה' ואז בעצם יצאתי לדרך. הסטודיו הראשון החל ברחוב ההסתדרות ברעננה במרכז הספורט באולם קטן. פרסמתי והגיעו מתאמנות. הייתה אחת שאפילו המליצה לשנות את השם ולאחר שיקול החלטתי שאני לא משנה כי זה השם המוכר בעולם. לאט לאט פרסמתי והגיעו גם מפה לאוזן. התרחבנו ועברנו לאולם הגדול שממנו, בספטמבר, עברנו לסטודיו החדש בMetro West. "
"אחרי השנה הראשונה ערכתי מסיבה גדולה ואחרי שנתיים כבר הבנתי שזה מצליח והעברתי שיעורים פרטיים למדריכות, כיוון שאני מדריכת אירובי מוסמכת."
איפה את מלמדת?
בסטודיו זזים, ברחוב הפלמ"ח 2, בהיכל הספורט מטרו ווסט רעננה. כיוון שהסטודיו ותיק, אני משלבת בו שיעורי TRX, פילאטיס והיפ-הופ.

האוכלוסיות ברעננה אתן אני עובדת הן:
*כל גני החובה כיתות: א-ב, פועל כבר שנה חמישית.
* בייבי זומבה: גילאי 4-5 שנים. * כיתות: ג- ה. * נערות: ח- ט. * בגני טרום חובה-חובה יש מה שנקרא יול'א = יום לימודים ארוך ושם התוכנית ייחודית עם מוסיקה תואמת לשני המינים, כשההבדל הוא שהריקודים יותר קופצנים והמוסיקה מוכרת. * נשים בכל קשת הגילאים, כמעט בכל ערב יש שיעור. למשל, בשיעור הייתה אישה בת 63 ושורה מאחוריה בחורה בת 20 שסיימה צבא ולידה אם ל- ארבעה ילדים.
מחוץ לרעננה מדובר באוכלוסיה מעורבת (בנים ובנות) בימי ב' *באוניברסיטת תל – אביב *כפר המכביה

הריון וזומבה
"יש ב"זזים" הרבה מאוד נשים שהחלו עם הזומבה לפני הריון, המשיכו עד סוף חודש תשיעי ולאחר חופשת הלידה חזרו. מבחינה ספורטיבית אם התחלת לפני, אין מניעה שתמשיכי תוך כדי.
אסור לעשות פיסוקים (SQUAT) ואסור קפיצות על שתי רגליים (High impact). חשוב לשמור על רצפת אגן."

"עד מאה ועשרים"
"בימי חמישי אני מדריכה ב- "עד מאה ועשרים" לבני 70 ומעלה, בהוד השרון.מדובר בשירים יאטיים: יותר סלסה, 'קומביה', פלמנקו, bailando Enrique Iglesias, Amor de mis amores.
מדובר בגברים ונשים כאחד. הזומבה מתאימה לכולם."

איך את מגוונת את השיעור?
"אני זכיינית של זומבה ומקבלת בכל חודש המון שירים.
זכיינית היא מי שבוחרת לשלם למו"פ העולמית באופן חודשי ומקבלת כמה DVD הביתה.
בנוסף אני מתעדכנת ברדיו ומביאה לשיעור בערך 30% מהמוסיקה העכשווית כמו "רק רוצה לרקוד" של משה פרץ ועומר אדם, כיוון שזו מוסיקה שעושה כיף לאנשים וסגנון כמו Usher או Salsa Caliente. "

איך זה להיות אימא ולנהל עסק?
"לא פשוט. הילדים אוהבים זומבה, בפרט הבן הצעיר. הבן הגדול דומה לאבא שלו יש לו רגליים טיפה שמאליות וכיוון שבעלי אמריקאי והילד מדבר אנגלית, הוא ממציא לשירים מילים משלו: במקום Baila baila to the left to the right …." , הוא שר "….Daisa daisa to the left "
בבית, למי שלא יודע, ניתן לעשות זומבה עם X בוקס."
"עם זאת, הכי מומלץ בסטודיו. יש משהו אדיר באווירת הקבוצה ואני מרגישה שאני מעצימה אחרות.
בתקופת 'צוק איתן' התברר שבעלה של אחת הבנות בקבוצה היה במילואים. התארגנו כמה בנות שהגיעו לפתח ביתה עם אוכל, שתיה וקינוחים ואכלו יחד ארוחת ערב, וזה נפלא בעיניי
יש אויורה שונה בין סטודיו לנשים לסטודיו מעורב כי יש פחות מתח. כמו עם אלכוהול וללא אלכוהול. כשזה רק בנות זה כמו מסיבה שאפשר להתפרק ולא לדפוק חשבון. בחתונה כשלא מגישים אלכוהול, את לא משתחררת. אז זו ההרגשה כשיש גבר בסביבה.
בסטודיו כל אחת מגיעה במצב רוח אחר. היום אחת הגיעה חולה והקדשתי לה מעט יותר תשומת לב, אחת הגיעה להתפרק אחרי החגים, אז קידמתי אותה קדימה שתשתולל, אחת באה עם הבת שלה וכל השיעור הייתה עסוקה בעצמה באיך היא נראית ליד הבת, אז העצמתי אותה כדי שתרגיש נוח.
חשוב לי לחוש את האנרגיה של כל אחת ואותי זה ממלא מאוד. לתפיסתי, המדריכה חייבת לראות את הבנות. בנוסף, חשוב לי שגם מורן, שמטפלת במנהלה תהיה מחוברת, כי היא חלק מ"זזים". בנות ניגשות למורן, מדברות אתה, מספרות לה איך הן הרגישו. מאוד חשוב לנו בסטודיו שיהיה החיבור הזה. "

תוכניות לעתיד?
"ש"זזים" תמשיך להצליח ושאוכל לגוון בחוגים נוספים שייצרו אנרגיה חיובית והנאה לצד הספורט.
להכניס להיפ-הופ ברמה מקצועית יותר, כלומר יותר תנועות באותו שיר."
הייתה עכשיו תוכנית "מרזים בחגים"
מרתונים של שעה וחצי מטורפת
מדריכות מחו"ל שאני משלבת במהלך השיעור
עשיתי משהו שקראתי לו X-Factor שבו פניתי למתאמנות די חדשות והצעתי להן שייקחו את אחד השירים שהן אוהבות, ילבשו משהו משעשע וירקדו בFRONT והפירגון היה בלתי רגיל מצד כל הבנות.
עשיתי אירועי זומבה בבריכה.

העצמה נשית – "אני מרגישה שכל אחת היא בצק שאני לשה"
"הדבר שעומד לנגד עיניי הוא השינוי באנרגיה שאני מעניקה לנשים. כמו רמזור שאם מישהי באה אדום, אני אוציא אותה ירוק. ב- 60 דקות הללו, אני מרגישה שכל אחת היא בצק שאני לשה. לא תמיד אני מצליחה לגעת בכולן, אך לפחות יודעת שה' העניק לי את היכולת להבין למי יש אנרגיה פחות טובה. אני לא טיפוס עדין אבל כן טיפוס רגיש."
"בילדות הייתי קטנה ביישנית, רזה מאוד, מכוערת והשיער אף פעם לא הסתדר ואני רגישה מאוד למה שחוות נשים. מאותו מקום למדתי להעצים את האחרים. כשמישהי מרגישה לא טוב, אני ישר פונה למורן ואומרת שהיא צריכה היום יחס."
"כמו עכשיו, במהלך הריאיון, ג'וליה יצאה במהלך השיעור ועצרתי את השיחה אתך, יצאתי אחריה לבדוק מה קרה."
"אני קשובה למתאמנות ומעמידה הרבה פעמים בחורה חדשה בשורה מאחורי כמה ותיקות, כדי שיהיה לה קל יותר להשתלב. "
"יש אימהות שהבנות שלהן מתאמנות והן באות ואומרות לי שזה אחד הימים המאושרים בחיי הבת שלהן. אני מרגישה שאני מפיצה שמחה."

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן