זהירות רק לא ליפול…

יד אוחזת יד

חג החירות וכמנהג המקום כולם מתגיסים לנקות ולהכשיר את הבתים. ולצערנו הרב זוהי גם תקופה שבה קשישים רבים נחבלים ונופלים בתוך כל העשיה וההכנות. שבר בצוואר הירך הינו תוצאה שכיחה של נפילות בקרב קשישים, אך בוא בעת גם תוצאה שאפשר למנוע אותה.
להלן מספר המלצות שכדאי לאמץ ויעזרו לנו למנוע את הנפילות:
• מניעה אינה הימנעות ועל כן אינני ממליץ להגביל את המעורבות של כל החפץ בכך בפעילויות השונות בבית או מחוץ לבית ונהפוך הוא, ככל שהאדם פעיל, מערכות הגוף השונות פעילות יותר וכך גם היכולת שלו להגיב למצבים שונים ובמיוחד מצבים לא מוכרים בהצלחה.
• ארגון הסביבה בצורה נכונה תאפשר תפקוד בטוח, הסרת מכשולים כגון קצוות שטיחים בולטות, חוטי חשמל או תקשורת שמתגלגלים בסביבה יאפשרו נידות בטוחה למתקשים בהליכה או המשתמשים באביזרי עזר להליכה.
• ארגון סביבת הפעילות באופן בו כל הנדרש לפעילות נגיש ולא מצריך שינויי תנוחה רבים. לדוגמא אם המטרה היא ארגון מגרת הסכו"ם (פעילות חביבה במיוחד לקראת הפסח), אזי ניתן להוציא את המגרה ולעשות זאת בישיבה מול שולחן, להנגיש את חומרי הניקיון שיש הרגל להניחם במדף תחתון במיוחד. (וזה גם המקום להזכיר להיזהר באחסון ושימוש בחומרי ניקיון בסביבה של ילדים קטינים, אבל זה כבר שייך למאמר אחר).
• תאורה מתאימה לרמת הפעילות ולמתקשים בראייה, שימוש באביזרי עזר לראייה ולשמיעה לפי הצורך.
• מומלץ להגביר את הזהירות כאשר מדובר בפעילות שלא נעשתה תקופה ממושכת, במקרה זו הפעם הראשונה שחוזרים לעשות את הפעילות (כגון טיפוס על שרפרף גבוה או כניסה לאמבטיה) מומלץ שתהיי מלווה באדם נוסף.
• למתקשים בקימה בשירותים או לזקוקים לרחצה בישיבה ניתן להתקין מאחזים לצורך עזרה ובטיחות, עם זאת מומלץ לתרגל בעזרת איש מקצוע (מרפאה בעיסוק או פיזיותרפיסט) לשפור הקימה ממשטחים שונים בגבהים שונים כדי לא להסתמך רק על המאחז.
• מונעי החלקה בחדר הרחצה או במדרגות שבהם סכנת החלקה.
• תאורה בחדר המדרגות עם טיימר שמאפשר ירידה ועלייה בטוחה בפרק זמן סביר.

בכל מקרה, ניתן להתייעץ על ארגון הסביבה והתאמתה לאדם הפועל בה ולפנות למרפאה בעיסוק, שירות שנמצא כיום וזמין בכל קופות החולים.
בברכת חג שמח וכשר
גרינברג אלדד, מרפא בעיסוק
מהמנהלים והבעלים של המרכז הישראלי לשיקום נפגעי שבץ מוחי ופגיעות ראש.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן