ודים רפין בישראל

Bright-bows1-קשתות-בוהקות-קרדיט-יחצ-(1)

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון
מארחת את הפסטיבל הטראנס סיבירי עם הכנר הרוסי המהולל ודים רפין.

"רפין הוא הכנר המושלם ביותר ששמעתי אי פעם" (יהודי מנוחין).

במסגרת הפסטיבל ישתתף רפין בקונצרטים עם התזמורת, בניצוחו של מנהלה המוסיקלי, ג'יימס ג'אד. רפין יבצע בקונצרט את הקונצ'רטו לכינור מס' 3 של לרה אוורבך – 'ממעמקים' (בראשל"צ ובת"א) ואת והקונצ'רטו לכינור מס' 2 של פרוקופייב (בראשל"צ וברחובות). עוד בתוכנית: יצירות מאת אולמן, לברי ושוסטקוביץ'.

בנוסף, יופיע רפין עם תזמורת הצעירים הסימפונית 'קשתות בוהקות' מנובוסיבירסק ועם סולנים צעירים בקונצרט 'ילדים מנגנים לילדים'

על נהרות בבל: ראשל"צ 5.5 בשעה 20:30, 7.5 בשעה 21:00
ת"א 8.5 בשעה 20:00; רחובות 9.5 בשעה 20:30

ילדים מנגנים לילדים: ראשל"צ 7.5 בשעה 18:30, ת"א 8.5 בשעה 17:30

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון תארח בתחילת חודש מאי את הפסטיבל הטראנס סיבירי עם הכנר הרוסי המהולל ודים רפין.
בקונצרט "על נהרות בבל" המתקיים במסגרת הסדרה הסימפונית של התזמורת, יבצע רפין את הקונצ'רטו לכינור מס' 3 של אוורבך – "ממעמקים" (5.5 ראשל"צ, 8.5 ת"א) ואת הקונצ'רטו לכינור מס' 2 של פרוקופייב (7.5 ראשל"צ, 9.5 רחובות).
עוד בתוכנית הקונצרט: אולמן – פתיחה מתוך האופרה הכד השבור; לברי – "על נהרות בבל", פואמה סימפונית; שוסטקוביץ' – סימפונייה מס' 5. מנצח: ג'יימס ג'אד, מנהלה המוסיקלי של התזמורת.

את 'ממעמקים' (De Profundis) כתבה לרה אוורבך במיוחד לודים רפין שבצע אותו בפסטיבל הטרנס סיבירי בשנה שעברה. עצם השם של היצירה מתקשר למיסה הקתולית מימה"ב והדבר משתקף במוסיקה בצלצולי הפעמונים המזכיר את המחול הספרי סרבנדה שבאך מרבה להשתמש בו. לקראת סיום היצירה מסובב הסולן יתד כוונון בכינורו כדי לשחרר מיתר ויוצר בכך תחושה אמיתית של צלילה לתהום. המילים De profundis clamavi הן תרגום ללטינית של הפסוק 'ממעמקים קראתיך' מספר תהלים, והן ההשראה לשמה של היצירה.

ודים רפין נחשב לאחד מגדולי הכנרים בעידן שלנו וכמי ששייך לשורה של כנרים דגולים ששמם ייחרט בהיסטוריה. "רפין הוא הכנר המושלם ביותר ששמעתי אי פעם ", אמר עליו יהודי מנוחין. ציטוט זה מופיע בראיון עם רפין לטלגרף הבריטי שפורסם בפברואר 2016.

ודים רפין ייסד את הפסטיבל הטראנס סיבירי בעיר הולדתו, נובוסיבירסק, והוא התקיים לראשונה ב-2014. במסגרת אירוח הפסטיבל הטראנס סיבירי בארץ, ייערך גם הקונצרט 'ילדים מנגנים לילדים', בהשתתפות רפין, תזמורת הצעירים הסימפונית 'קשתות בוהקות' מנובוסיבירסק וילדים סולנים שינגנו בכינור, צ'לו ופסנתר. הקונצרטים יתקיימו בראשל"צ (7.5) ובת"א (8.5).

ודים רפין, כינור Vadim Repin

בגיל 11ניצח לראשונה בתחרות וייניאבסקי וזכה במדליות הזהב במקצים השונים של התחרות. בן 14 יצא להופעות במרכזי המוסיקה החשובים בעולם ובן 17 היה צעיר הזוכים אי פעם בתחרות המלכה אליזבט בבריסל. מאז הוא מנהל קריירה סובבת עולם ומופיע עם מיטב התזמורות, מנגן על כינורות משובחים ויקרים וקוטף פרסים בזכות הקלטותיו ליצירות סימפוניות וליצירות קאמריות. זוכי בעיטורים, באותות כבוד ובתארי פרופסור לשם כבוד באוניברסיטאות רבות. לפני שנתיים הקים את הפסטיבל הטראנס סיבירי ובקונצרט הפתיחה הופיע יחד עם הרקדנית הפרימה בלרינה סווטלנה זכרובה ביצירה חדשה "קולות הכינור" של המלחין הישראלי בנימין יוסופוב.

Vadim-Repin-photocredit-Gela-Megrelidze-צילום-גלה-מגרלידזה-(7)_result
הפסטיבל הטראנס סיבירי Trans Siberian Art Festival

הפסטיבל נוסד על ידי ודים רפין והתקיים לראשונה באפריל 2014. הפסטיבל משלב מגוון אמנויות ומטרתו להפגיש אמנים דגולים ממדינות רבות, במופעים משותפים ובתוכניות חדשות. מרכיב חשוב בפסטיבל הוא פרוייקטים עם ולמען נוער וילדים. עיר הולדתו של רפין, נובוסיבירסק, היא ביתו של הפסטיבל ושם גם פועלת השותפה העיקרית שלו, התזמורת הפילהרמונית של נובוסיבירסק. בחורף 2016 מתקיים הפסטיבל ביותר מ-7 ערים ואזורים ברוסיה. במאי 2016 הפסטיבל יוצא לישראל וביוני יגיע לסאול וליפן.

Bright-bows1-קשתות-בוהקות-קרדיט-יחצ-(1)

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון מארחת את הפסטיבל הטראנס סיבירי
על נהרות בבל – קונצרט של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון
מנצח: ג'יימס ג'אד James Judd
כינור: ודים רפין Vadim Repin
אולמן – הכד השבור – פתיחה
לברי – על נהרות בבל, פואמה סימפונית
שוסטקוביץ – סימפוניה מס' 5 ברה מינור, אופ' 47.
אוורבך ממעמקים, קונצ'רטו לכינור מס' 3 (בקונצרטים ב 5.5 וב 8.5 בלבד)
פרוקופייב קונצ'רטו לכינור מס' 2  בסול מינור, אופ' 63 (בקונצרטים ב 7.5 וב 9.5 בלבד)

Ullmann – Overture to Der zerbrochene Krug
LavryBy the Rivers Of Babylon, Op. 33.1
Shostakovich – Symphony No. 5, Op. 47 in D minor
Lera Auerbach – Violin Concerto "De Profundis"
Prokoffiev – Violin Concerto No.2
ראשון לציון, היכל התרבות
חמישי 5.5 בשעה 20:30
מוצ"ש 7.5 בשעה 21:00
תל אביב, המשכן לאמנויות הבמה
ראשון 8.5 בשעה 20:00
רחובות, בית העם, היכל התרבות
שני 9.5 בשעה 20:30

MohammadAlshekh-מוחמד-אל-שייך

ילדים מנגנים לילדים – קונצרט לילדים במסגרת הפסטיבל הטרנס-סיבירי
כינור – ודים רפין
תזמורת הצעירים הסימפונית 'קשתות בוהקות' מנובוסיבירסק
עם ילדים סולנים בכינור, צ'לו ופסנתר.
בתוכנית:
באך
שאקונה (תזמורת "קשתות בוהקות")
היידן
קונצ'רטו בדו מז'ור לצ'לו, פרק ראשון, עם דניאל אקטע, בת 13
מוצרט
– קונצ'רטו לפסנתר בלה מז'ור, ק. 414, עם מוחמד אל-שייך, בן 12
בטהובן – קונצ'רטו מס' 3 לפסנתר בדו מינור, פרק שלישי, עם אווה מדבדקו, בת 11
קרייזלר-קליינר
– מארש וינאי, עם הכנרת ויולטה מדבדקו, בת 8
קרייזלר
סיני טמבורין, עם הכנר ודים רפין
צ'ייקובסקי/אוואר
האריה של לנסקי מתוך "יבגני אונייגין", עם הכנר ודים רפין

Violetta-Medvedko-ויולטה-מדבדקו-קרדיט-יחצ Danielle-Akta Eva-Medvedko-אווה-מדבדקו

ראשון לציון, היכל התרבות
מוצ"ש 7.5 בשעה 18:30
תל אביב, המשכן לאמנויות הבמה
ראשון 8.5 בשעה 17:30

מחיר כרטיס לקונצרטים:
על נהרות בבל: 149-299 ₪.
קונצרט הילדים: 49-99 ₪.

מחירי הכרטיסים נקבעים לפי המושבים באולם.
טל' להזמנות כרטיסים: 03-9484840 או דרך אתר התזמורת.

ג'יימס ג'אד, מנצח

מנהלה המוסיקלי של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, ניהל לאורך הקריירה שלו בין היתר את התזמורת הסימפונית של ניו זילנד במשך שמונה שנים, את התזמורת הפילהרמונית ואת האופרה של פלורידה במשך ארבע-עשרה שנים והיה מנצח אורח ראשי של תזמורת לִיל בצרפת. את התזמורת מניו זילנד הוביל לסיורי קונצרטים בפסטיבלים באוסקה ביפן בפסטיבל אוקלנד בניו זילנד ובמשחקים האולימפיים בסידני, אוסטרליה ולהופעה מיוחדת עם הזמרת קירי טה-קנאווה וכן לאירופה כשבמרכז המסע הופעות בפסטיבל "פרומס" בלונדון ובקונצטחבאו באמסטרדם. ג'יימס ג'אד הוא בוגר "טריניטי קולג' למוסיקה" בלונדון ולחשיפתו הבינלאומית הראשונה זכה כששימש מנצח משנה לצד לורין מאזל בקליבלנד. בהמשך שימש לצד קלאודיו אבאדו כמנצח עמית על תזמורת הנוער של הקהילה האירופית. ג'אד ניצח על הפילהרמוניות של ברלין, ישראל, רוטרדם וסיאול, על הסימפוניות של סנטה צ'צ'יליה-רומא, בייג'ין, ההונגרית הלאומית, גוונדהאוס-לייפציג, הלאומית צרפת, פראג, טונהאלה-ציריך, מונטה קרלו, NHK טוקיו, שוויץ המערבית, ירושלים, ראשון לציון, פיטסבורג, סינסינטי, דאלאס, בולטימור, מונטריאול, סיאטל, יוטה, ריו דה ז'נרו, סאו פאולו ואינדיאנפוליס. ג'אד מוכר היטב כמנצח תזמורות צעירים בארה"ב ובאסיה. ניצח באופרה הלאומית האנגלית ובפסטיבל גליינבורן. הקלטותיו לסימפוניות של מאהלר, בעיקר עם תזמורות של צעירים,זכו להערכה רבה בקרב מוסיקאים ומבקרים כאחד והקלטותיו ליצירות וולטון, ברנשטיין, קופלנד, ווהן-ויליאמס ועוד מלחינים אנגליים זיכו אותו בפרסים בינלאומיים חשובים.

James-Judd_photo-credit-Harald-Hoffmann

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון-לציון נוסדה בשנת 1988 על-ידי עיריית ראשון לציון. בתוך זמן קצר התמקמה בקצה העליון של הפירמידה האמנותית, כגוף מוסיקלי מוביל ומחדש בישראל. משנת 1989 משמשת התזמורת בהצלחה רבה כתזמורת הבית של האופרה הישראלית.

התזמורת מציעה לקהלה מגוון רחב של יצירות מכל התקופות בתכניותיה הכוללות סדרות קונצרטים למנויים, קונצרטים רבים לכל המשפחה, מופעים מוסיקליים לקהל צעיר וקונצרטים מיוחדים לגיל הזהב. התזמורת יצאה לסיורים באירופה כתזמורת האופרה וכן כתזמורת סימפונית לכל דבר. בשלהי שנת 2014 קיימה התזמורת סיור קונצרטים בסין בניצוחו של מנהלה המוסיקלי החדש, ג'יימס ג'אד. אולמות הקונצרטים בצ'ינדאו, בבייג'ין ובשנחאי (שם השתתפה התזמורת בפסטיבל שנחאי וניגנה קונצרט שהוגדר כאירוע מרכזי של הפסטיבל) היו גדושים בקהל שקיבל את התזמורת בתשואות רמות ונלהבות. בקיץ 2008 בפתח עונת העשרים החגיגית יצאה התזמורת למסע הופעות מוצלח במיוחד בארגנטינה ובברזיל.

החל בשנת 2010 לוקחת התזמורת חלק חשוב ומרכזי בהפקות האופרה במצדה בשיתוף האופרה הישראלית. עד כה עלו האופרות "נבוקו" (בשנת 2010), "אאידה" (בשנת 2011), "כרמן" (בשנת 2012), "לה טראויאטה (בשנת 2014), "טוסקה" (בשנת 2015) בניצוחו של דניאל אורן והפקה בימתית של "כרמינה בורנה" בניצוחו של ג'יימס ג'אד. התזמורת זכתה לשבחי הביקורת. 50,000 איש מהארץ ומחו"ל שמעו את התזמורת בהפקות הענק לרגלי המצדה. החל בעונת הקונצרטים  2014-2015 מונה ג'יימס ג'אד למנהל המוסיקלי החדש של התזמורת והחליף את דן אטינגר אשר כיהן בתפקיד 7 שנים . אטינגר מכהן עתה כמנצח אורח ראשי. ג'יימס ג'אד מונה לאחרונה גם כמנהל מוסיקלי וכמנצח ראשי של התזמורת הפילהרמונית של סלובקיה.

 

לפרטים נוספים, עדי שטרסמן, ענת מרומי יחסי ציבור 052-8564444 ענת מרומי 052-8133813

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן