התכנית שלנו לחיים מאוזנים – מילת בריאות

כריכת הספר אבירי המלך

פסיכותרפיסטית, ומנחת הורים – אדלר מחברת הספר אבירי המ.ל.ך (אבירי מוח לא כוח)
תכנית חשובה כדי לייצר שביל שבו נלך לכיוון מטרות קטנות בדרך למטרה הגדולה שבחרנו. אנחנו שומעים פעמים רבות אנשים שנשאלים על החזון שלהם בחייהם אומרים: "זו לא המטרה, זו הדרך שחשובה יותר", האם אכן כך? אני חושבת שכמו שלא ניתן להפריד בין גוף ונפש כיוון שהם תכנית אחת שמייצרת את השלם. לא ניתן להפריד גם בתכנית בין מטרה ודרך.
בספר ביכורי אבירי המ.ל.ך שבימים אלה יצא לעולם ומחפש את דרכו בעולם, אם תרשו לי לקחת מקום קטן ולשתף שהספר קיבל כבר זכות גדולה להיות מייצג של אדלר עם עוד שישה אייטמים גדולים בכנס העשור וגם יכנס לתכנית לימודים במכללת רידמן. עד פה דבר האמא הגאה ולעניינינו, הספר שהוא ספר ילדים והדרכת הורים יוצא אל דרכו במטרה להגיע לכמה שיותר בתים של הורים וילדים וזאת כדי לתת להם את הכלים שיש בו להורות בריאה. בספר אני משקפת את הקשר בין הביטוי הפיזי למחשבה והרגש שאפיינו את האביר שלי – יובל. יובל, בן השש משתבלל בתוך עצמו לנוכח העלבון הצורב שהרגיש מדבריהם ומהתנהגותם של חבריו כאשר דחו אותו ולא אפשרו לו להשתתף במשחק הכדורסל. הקשר המידי שנוצר אצל יובל בין המחשבה ש'אני לא שווה מספיק' עם רגש העלבון הוא זה שיצר את התכנסותו לתוך דימויי השבלול כדי לברוח מתחושותיו. האם יש הסבר פילוסופי שאפשר למצוא בחיבור שבין גוף ונפש? האם אפשר למצוא בחקר מדעי המוח בשנים האחרונות חיפוש של רוח חדשה, רוחניות המכוונת אותנו בחיבור שבין הגוף והנפש?
כפסיכותרפיסטית אדלריאנית העוסקת מחד גיסא בפרשנות הסובייקטיבית של המטופל ומנתחת את השפה והמחשבה היוצרים את הרגש שמייצר אצלו סגנון חיים, כמטפלת בדמיון מודרך ו – שהם השפה של האסטרטגיה והטכניקות שיעזרו למטופל להגיע אל המטרות שלו, וכפסיכותרפיסטית גופנית המחפשת את המאפיינים בשפה של הגוף, חיפשתי את הדרך השלמה לשלב ביניהם. בטיפול אני מחפשת תמיד חיבורים בין טיפול בשיחה לעולמות של הגוף. תמיד הרגשתי שהראש עובד והגוף נשרך אחריו, זה אולי הביטוי של הקושי למצוא את החיבור הפילוסופי בין הלך הרוח של האדם הבאים לידי ביטוי בסגנון חיים, הביטויים הנסתרים הפרטיים של הנפש שרק הסובייקט חווה ומבטא בשפה ובין הפסיכותרפיה הגופנית אשר בוחנת ביטויים חיצוניים בשריון הגוף, במתח ורפיון ובכל נשימה ומנסה לתת להם לדבר ולייצר דיאלוג.
התכנית הבריאה שלנו בחיים זה למצוא את האיזון בין הראש לגוף למעשה שננקוט לאחר קבלת החלטה נכונה הבנויה על תפיסת החיים שנבנה. כאשר הכול זורם ומתחבר האחד לשני התכנית שלנו לחיים בריאים יכולה לנוע בצעדים בטוחים אל המטרה.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן