הקול זה הרומנטיקה

משתתפי אנסמבל ישראלי ראשון

מסע אל המוסיקה המקהלתית היפהפייה של הרומנטיקה

 

האנסמבל הקולי הישראלי יקיים ב-11-12 באפריל את  הקונצרט השני שלו לעונה, "הקול זה הרומנטיקה", בניצוחו של יובל בן עוזר ובהשתתפות גיא פלץ כמנצח אורח והפסנתרנית פזית גל.

הקונצרט הוא מסע אל המוסיקה המקהלתית היפהפייה של הרומנטיקה.

במרכז הקונצרט יצירתו המקהלתית החשובה והמרגשת של ארנולד שנברג "שלום על פני האדמה" אשר תבוצע בישראל לראשונה.

עוד בתכנית פנינים מקהלתיות של  ברהמס, שומן, שוברט, רוסיני ואלגר הלוקחים אותנו לחוויה אינטימית בטבע, בנפש האדם ובמוסיקה הנפלאה של גדולי מלחיני התקופה הרומנטית.

 

 

מוזיאון תל אביב לאמנות: ראשון 11/4/21 , 20:30

המשכן למוסיקה ואומנויות, רעננה: שני, 12/4/21, 20:30

 

האנסמבל הקולי הישראלי יקיים ב-11-12 באפריל את  קונצרט את הקונצרט השני לעונה בסדרת החוויה הקולית, "הקול זה הרומנטיקה", בניצוחו של יובל בן עוזר ובהשתתפות גיא פלץ כמנצח אורח והפסנתרנית פזית גל.

 

התנועה הרומנטית באמנות ובפילוסופיה העמידה במרכז את האדם, את רגשותיו ומאוויו וסחפה את אירופה של המאה ה-19 לפרץ יצירתיות בכל התחומים. המוסיקה, במיוחד, נתפסה כפסגת האמנויות, והמוסיקה המקהלתית פרחה ועלתה בכמותה ובאיכותה.

השימוש בקול האדם לביטוי הפאתוס, הרגש והרעיונות ההומניים שצמחו מן המהפכה הצרפתית הביאו לפריחה עצומה בכתיבת יצירות מקהלתיות שאינן דתיות. מצד אחד, יצירות גדולות ורחבות היקף שבטאו את רוח האדם כמו הסימפוניה התשיעית, ומצד שני, יצירות אינטימיות – שירי סולו ויצירות א-קפלה.

 

הקונצרט השני בסדרת "החוויה הקולית" הוא מסע אל המוסיקה המקהלתית היפהפיה של הרומנטיקה. מה יותר רומנטי ומבטא את רוח האהבה והיופי מאשר הגונדולייר המשיט את הגונדולה בוונציה, כפי שמתארים פרנץ שוברט וקלרה שומן הגרמנים? או אדוארד אלגר הצעיר הנפעם מיופיו של המראה בצפונה של אנגליה.  עוד בתכנית חמישה שירים אופוס 104 של יוהנס ברהמס המהווים פנינה נפלאה של כתיבה רומנטית הנישאת על הרי האלפים, הטבע, ורואה בטבע ראי לנפשו של האדם. ג'ואקינו רוסיני האיטלקי מביא רוח רומנטית קלילה ומחויכת הרבה יותר ויצירותיו המקהלתיות הן כמו סרנדה אופראית הנישאת באוויר. 

 

 

במרכז הקונצרט יצירתו של ארנולד שנברג "שלום על פני האדמה" שכתב ב-1907. עדיין לפני מלחמת העולם, בתקווה למימוש חזון השלום בין בני האדם, כזה שיאחד אותם ויביא קץ לשפיכות הדמים. יצירתו המקהלתית החשובה והמפורסמת ביותר, למילותיו של המשורר השוויצרי בן המאה ה-19, קונרד מאייר.  יצירה שכתב שנברג מעט לפני שהחל לכתוב מוסיקה א-טונלית. השילוב בן הטקסט התמים אך הנוקב המבטא כמיהה לשלום והמוסיקה הטעונה הפוסט-רומנטית של שנברג יוצרת את אחת היצירות המקהלתיות החשובות והמטלטלות של המאה ה-20, אשר ביצועה החי הוא נדיר מאד ובארץ עדיין לא בוצעה על ידי מקהלה (אלא פעם אחת בידי שמונה סולנים).

בואו לחוויה אינטימית בטבע, בנפש האדם ובמוסיקה הנפלאה של גדולי מלחיני התקופה הרומנטית.

לצד החזרה לאולמות, האנסמבל הקולי הישראלי השיק אתר אינטרנט חדש לכל יצירותיו המקוונות – קונצרטים בשידור חי, קונצרטים מהעבר, הסכתים (פודקסטים) והרצאות מאת המנצח והמנהל המוסיקלי יובל בן עוזר, שנוצרו בזמן הקורונה, ועוד.

כל קונצרטי האנסמבל ישודרו השנה בשידור *ישיר וחי* בפלטפורמה החדשה והראשונה מסוגה למינויים ולרוכשי כרטיסים מזדמנים. הפלטפורמה מאפשרת שידור וידאו וסאונד איכותיים יותר מאשר נפוץ היום בזום, בפייסבוק או ביוטיוב, בכוונה להמשיך ולשפר את חוויית הצפייה שהפכה להיות חלק בלתי נפרד מהמציאות החדשה.האתר זמין בכתובת ivocal.co.il.

מוזיאון תל אביב לאמנות: ראשון 11/4/21 20:30

המשכן למוסיקה ואומנויות, רעננה: שני, 12/4/21, 20:30

רכישת כרטיסים באתר   nive.co.ilובטלפון 074-7012112

מחירי כרטיסים: רעננה: 105-115 ₪, תל אביב: 115-135 ₪

האולם המקוון: 70 ₪

 

בתכנית:

Johannes Brahms:     Five Songs, Op. 104

Edward Elgar:    Three Part-songs, Op. 18

Franz Schubert:  Der Gondelfahrer

Clara Schumann:   (Gondoliera)

Gioachino Rossini: 

  1. I Gondolieri עם פסנתר
  2. 2. Carnevale di Venezia עם פסנתר

Saint Saens:

1.Calme des nuits

  1. 2. Les fleurs et les arbres

Beethoven:  Elegischer Gesang            עם פסנתר     

rnold Schoenberg Friede auf Erden, Op. 13 (שלום על הארץ)

 

לפרטים נוספים: ענת מרומי, מרומי יחסי ציבור, 052-8133813

 

 

אמנים אורחים

פזית גל פסנתר

בעלת תואר B.A בפסנתר ובחוג למוסיקולוגיה ותואר M.A במוסיקה קאמרית וליווי באקדמיה למוסיקה ע"ש רובין באוניברסיטת תל אביב. עוסקת בליווי כלי נגינה שונים, זמרים, מקהלות, תזמורות והרכבים קאמריים. בעבר הייתה הפסנתרנית של "זמרי קאמרן", מקהלת הנשים "המיולה", התזמורת הקאמרית הישראלית ועוד. החל משנת 1997, מלווה בפסנתר באקדמיה למוסיקה בירושלים.  החל משנת 2005 משתתפת בכיתות האמן הבינלאומיות "קלרינט וכליזמר בגליל" שנערכות כל קיץ ומלווה את המשתתפים מהארץ ומחו"ל.

גיא פלץ מנצח וזמר בריטון

יליד 1992, בוגר התיכון לאמנויות ע"ש תלמה ילין ומוזיקאי מצטיין בצה"ל, למד שירה וניצוח תזמורות באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים אצל מרינה לויט, עידו אריאל, יבגני צירלין ורונן בורשבסקי. הוא בוגר פרויקט "תדרים" של אנסמבל מיתר בתחום הניצוח על מוזיקה חדשה. בין השנים 2019-2014 שימש גיא כמנצח הבית של אנסמבל זמרי מורן, ומ-2017 משמש זמר ומנצח באנסמבל "ססיליה", שמינייה ששמה לה למטרה להיות גוף ווקאלי סולני מוביל בישראל ולהשמיע יצירות ישראליות חדשות לצד רפרטואר א־קפלה. גיא הופיע במשיח של הנדל ובבת יפתח של אהרון חרל"פ, גילם את אניאס ב"דידו ואניאס" של פרסל, זורגה ב"דולי הפנינים" של ביזה, פָק ב"חלום ליל קיץ" של בריטן, נהר הסיין בסרנדה "חגיגה על נהר הסיין" של ויואלדי, התפקיד הראשי בפימפינונה של טלמן ובאופרה בשם זה של אלבינוני ואוֹטוֹנֶה ב"הכתרתה של פופיאה" של מונטוורדי.  גילומו את אפולו באורפאו של מונטוורדי עם קונסורט "טברנר" הבריטי, בניצוחו של אנדרו פארוט הוקלט ע"י חברת AVIE.  עם המלחין מנחם ויזנברג הקליט את התקליטור "שירי ארץ" בהוצאת המכון למוסיקה ישראלית. הופעותיו שודרו ב-BBC, ברדיו הממלכתי הפולני ובקול המוסיקה.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן