הצעות לטיולים בעקבות החשמונאים, בית ספר שדה כפר עציון

מטיילים בבית ספר שדה כפר עציון
תפריט טיולים של חנוכה

חופשת חנוכה מחייבת גם הערכות מצד ההורים, לטובתם התגייסו אנשי בית ספר שדה כפר עציון וגיבשו שורה של טיולים ואירועים בהם יוכלו משפחות ללמוד יחד על תקופת החשמונאים, האזורים בהם נלחמו. דמויות מרכזיות במשפחת המקבי, כן כן בק ולא בכ'. בבית הספר מאמינים שדרך הרגליים והנוכחות במקום שבו הדברים יתרחשו ניתן להתחבר בצורה המיטבית אל ההיסטוריה ולהעריך את גודל הנס. בימים ההם בזמן הזה, התפריט שלכם לחנוכה…


כדאי לכם להצטרף לטיול ייחודי לארמונות החשמונאים ביריחו. יחד נצא סיור אל ארמונות הפאר של מלכי בית חשמונאי והורדוס במוצא וואדי קלט. בסיור נשמע על הממלכה החשמונאית וחיסולה בידי הורדוס. נגיע אל ארמון הורדוס השלישי- אחד המבנים הייחודיים ביותר לתקופה זו ונבקר במקום שזוהה על ידי פרופ' אהוד נצר ז"ל כבית הכנסת הראשון שנבנה בארץ.

אם אתם אוהבים להגיע למקומות מיוחדים את מוזמנים אל מלכת המדבר- מצודת הורקניה. המצודה המרשימה שהשאירו אחריהם החשמונאים בלב המדבר שנמצאת בעומק שטח האש של בקעת נבי מוסא איננה זמינה למשפחות מטיילות בדרך כלל. בחנוכה הזה אתם מוזמנים לגלות את סודות המצודה, את אמות המים העתיקות, את בורות המים הריקים ממים אך מלאים בסיפורים. תוכלו לגלות את הכתובות שהשאירו אחריהם נזירים ולוחמי פלמ"ח על קירות הבורות ולשמוע על ממלכת בית חשמונאי ודברי ימיה.

אם אתם מתחברים לרעיון של טיול ברוח חנוכה אבל רוצים משהו קליל בואו לסיור בעקבות השאלה… מי הפיל את הפיל. יחד נלך בנוף היפה של מרומי הר חברון, בגוש עציון. נצא מחורבת זכריה, המשמרת את השם של בית זכריה הישנה, נעבור דרך האלון הבודד ונצעד בתוך נחל שבות היפה אל כפר עציון. בדרכנו נספר את סיפורו של קרב בית זכריה, בו נהרג אלעזר המקבי תוך כדי מעשה גבורה ונבחן בסוף האם תדעו לזהות את היישוב שהוקם על שמו.

נכון מרד החשמונאים לא היה רק בגוש או במדבר ולכן אנחנו מציעים גם סיור בכותרת "דם המקבים" סיור מרתק באזור לטרון בעקבות הקרבות העזים השתרחשו במקום בתקופת העצמאות של ימי החשמונאים והמאבק על הקמת מדינת ישראל. טייל בפארק קנדה בין עצי חורש ים תיכוני בעקבות הקרב השלישי של יהודה המקבי ובעקבות לוחמי הפלמ"ח במבצע 'יורם' – הניסיון השלישי לכיבוש לטרון במלחמת העצמאות. נשמע על הצלחות וכישלונות ובעיקר על גבורה בלי קץ.

רגע, יש עוד טיול אחד שווה במדבר, שקיעה במסתור החשמונאי בבור אספר. זה טיול קצר אל בור אספר, בו הסתתרו האחים החשמונאים לאחר נפילתו של יהודה בקרב אלעשה, בשנת 160 לפני הספירה. נרד אל הבור, נהנה מהנוף היפה של ספר המדבר לעת ערב, ונזכיר פרק לא מוכר בתולדות החשמונאים.

בין חנוכה של אז לחנוכה של היום יש קו מחבר, המאבק למדינה יהודית חופשית. לכן לקחנו על עצמנו לזכור ולהזכיר גם את שיירת העשרה. ביום ה' כ" בכסליו נציין בדיוק 75 לשיירה שהותקפה בדרכה מירושלים לגוש במהלך מלחמת העצמאות.  בראשית מלחמת העצמאות יצאו להגנת גוש עציון לוחמים בשיירה שתכונה לימים "שיירת העשרה" הלוחמים נקלעו לקרב יריות קשה ועשרה מהם נפלו בקרב. היו אלה ימי חג החנוכה וחברי כפר עציון המתינו לשיירה להדלקת נרות משותפת, אך הלוחמים לא הגיעו. נדליק את האור מחדש, נציג את דמותם של עשרת הנופלים ונקיים טקס קצר במקום.

לחצר הראשונים בכפר עציון כדאי להגיע עם הילדים לפעילות חנוכה שתכלול צפיה במיצג "מכתבים מהמלחמה" . הצגה: נצחון החשמונאים מתחם פיקניק, בישולי שדה והכנת פיתות, הכנת חנוכיות מחומרים ממוחזרים והדרכה על מחזור ושמירת טבע ,פעילות ריפוי כדים- מקבלים כדים שבורים, מרכיבים אותם ואז מקשטים והדרכה קצרה בנושא ארכאולוגיה | הכנת זיתים למאכל בצנצנות והדרכה.

אנחנו הבאנו את הרעיונות והכנו אחלה תפריט, אתם, אתם רק צריכים להצטרף.
 
עלות ההשתתפות בטיולים היא כ35 ש" למבוגר (תלוי פעילות) ו20 לילד (תלוי פעילות)
 
הרשמה ופרטים נוספים באתר בית הספר שדה כפר עציון www.k-etzion.co.il
 
מצ"ב תמונות, קרדיט- דוברות ביהס שדה כפר עציון

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 131
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן