היי, שלום לכולכם…
יהודית התקשרה אלי לפני מספר ימים וביקשה שאכתוב משהו היכול לסייע לעסקים בזמן משבר כפי שאנו חווים עכשיו…
אני שנים רבות עוסק ביעוץ ואימון לעסקים אך מעולם לא חוויתי תקופה כזו כפי שאנו חווים. תקופה קשה בעיקר בצד הנפשי רגשי, כל אחד מאיתנו מצידו הוא… ושאלתי את עצמי מה אני יכול לייעץ, לאמן, לתת, להעניק….
אנחנו לא במצב קניות וחוויות מהנות, כל המשק כולו נעצר כמעט לגמרי.
זו תקופה קשה ומאתגרת יותר מתקופת הקורונה, אז ישבנו כולם בבית בסגר וקנינו ברשתות ה – Online ונהנינו משינוי השגרה וצורת החיים החדשה, אך הפעם לא כך.
לכן, העצות אשר אציע כאן הן טובות וחיוביות לעסק, אך לא בהכרח לכל עסק ובטח לא לכל אחד מאתנו…
אז הינה כמה עצות לנסות לשמר את העסק במצב חיובי עד כמה שניתן:
- קודם כל חישבו חיובי (למרות כל הקשיים אותם אנו חווים). לרוב מחשבה מייצרת מציאות.
- נסו לפתור בעיה בעיה ולא את כל הבעיות בפעם אחת, אתם עלולים למצוא את עצמכם תקועים.
- חישבו מחוץ לקופסה ועשו דברים שבימים שבשגרה לא הייתם מעלים על דעתכם לעשות. מצאו שירות חדש שיכול לענות על כאב הלקוחות שלכם, שירות שעד היום לא נתתם או המעטתם לתת.
- אפשרו ללקוחות העסקים שלכם, רק אם צריך, לדחות תשלומים כדי להגדיל את כוח הקניה בהמשך.
- דברו עם הבנק ונסו להגדיל מסגרות למשך שלושת החודשים הקרובים, פרסו הלוואות עד כמה שניתן. באותה הזדמנות התמקחו על העמלות.
- נסו עד כמה שניתן לאפשר לעובדים לעבוד גמיש ואם ניתן גם מהבית.
- צרו קשר עם הלקוחות שלכם, ראו במה אתם יכולים לסייע להם… דחיית תשלום (כפי שכבר הזכרנו), הזמנת מוצרים קטנה ונקודתית, סתם אוזן קשבת.
- העלו למדיה סרטונים קצרים ומבצעים פשוטים והישארו בתודעת הלקוחות שלכם.
- אל תנסו למכור בכוח, הדבר משדר לחץ מצידכם ודוחף את הלקוח לקיר.
- בתקופה כמו זו, כל פעולת רכישה של הלקוח היא מבורכת, ונסו להגדילה בעדינות וללא לחץ. כל שקל הוא מבורך.
בכל מצב, אל תשבו על השמרים ונסו ליזום ולייצר מצבים חדשים.
אל תרגישו חשש וכל מי מכם שרוצה להתייעץ, צרו קשר ואשמח לסייע.
ושנדע ימים הרבה יותר טובים.
ענבל יפת
יועץ ומאמן עסקי
לדעת לנהל ולא להתנהל.