האם לכולם יש אותו סגנון תקשורת? ומהו סגנון התקשורת המיטבית?

כבעלי עסקים וכמנהלים אנחנו מנהלים תקשורת ואינטראקציה עם אנשים רבים, לקוחות

,ספקים, עובדים, מנהלים אחרים ועוד .

האם לכולם יש את אותו סגנון תקשורת?

התשובה היא לא .

ישנן מספר סגנונות תקשורת:

1.אגרסיביות,

2.פסיביות,

3.פסיבי-אגרסיבי,

4.אסרטיביות

הסגנון הפסיבי:

בסגנון הפסיבי האדם מנסה להימנע בכל מחיר מעימות ולכן נראה אותו נכנע גם לדרישות לא הגיוניות שמעמידים לפניו. מתאפיין עם הליכה עם הזרם, חוסר הבעת דעה, השמעת ביקורת וכו'..

הסגנון האגרסיבי:

מתבטא בתוקפנות שנועדה לבטא שליטה, הסגנון האגרסיבי הוא ההפך של הסגנון הפסיבי. במקום להיכנע לאחרים האדם מנסה לגרום לאחרים להיכנע לו .אנשים המתאפיינים בסגנון זה חשוב להם לזכות בכל מחיר. תקשורת זו אינה יעילה כאשר האדם מבקש להשיג תוצאות בטווח רחוק.

הסגנון הפסיבי-אגרסיבי:

אדם בעל סגנון זה חש כעס גדול מאוד אבל הוא פוחד מהשלכות של העימות, ולכן הוא מפתח אסטרטגיה עקיפה שמאפשרת לו להגיע לתוצאות שהוא רוצה אך מבלי שיגיע לעימות ישיר ובלי לקחת אחריות להתנהגותו.

הסגנון משלב מרכיבים מהסגנון הפסיבי והאגרסיבי. מצד אחד יש את הכעס של האגרסיביות ומצד שני יש את החשש לעימות מהצד הפסיבי, ואז מסווים את האגרסיות באופן שניתן לחמוק מנטילת אחריות.

דוגמאות: "מחלת השכחה" ,ביצוע גרוע של משימות.

אדם בעל סגנון מסוג זה עושה את הדברים בדרך שלו אך יש לו תירוץ שמאפשר לו להימלט מלקיחת אחריות.לכל הסגנונות הללו יש השלכות שליליות על מערכות היחסים, בחלקן אנו מבטלים את עצמנו ובחלקן מבטלים את האחר, לעומתם סגנון תקשורת אסרטיבית נותנת מענה לתקשורת יעילה

הסגנון האסרטיבי:

מכיר בכך שהאדם אחראי להתנהגות שלו והוא זה שמחליט מה יעשה ומה לא, באופן דומה על פי סגנון זה האדם מבין שגם אחרים אחראים להתנהגותם והוא לא מנסה לקחת מהם שליטה.

כאשר משתמשים בסגנון אסרטיבי, אדם מכבד את עצמו ואת האחרים, מקשיב לרצונות, לציפיות ומחליט אך לנהוג.

אסרטיביות ניתנת ללמידה ..

היתרונות של סגנון תקשורת אסרטיבי הם:

  • מודעות עצמית – ידיעת המטרות שלך, ההתנהגות שלך והסיבות להן
  • קבלה עצמית – הכרה בחוזקות, ביכולות אך גם בחולשות .
  • יושרה – היכולת לבטא הן מילולית והן במעשים מחשבות, רגשות וכוונות
  • אחריות – קבלת בעלות על המחשבות שלך, הרגשות וההתנהגויות שלך
  • אמפתיה – הבנה וקבלה של רגשות והתנסויות הזולת כלגיטימיות מנקודת מבטו
  • הדדיות – קבלת האיש ממול כשווה והפגנת נכונות לנהל מו"מ ולהגיע לשיתוף פעולה

בדקו את עצמכם באיזה סגנון אתם מתקשרים ונסו להבין את סגנון התקשורת של האדם שמולך.

פתחו את סגנון התקשורת האסרטיבית אצלכם כי ניתן ללמוד ולפתח אותו .

.בהצלחה !

שנה טובה וגמר חתימה טובה .

בת שבע גרינברג

M.B.A יעוץ ארגוני ועסקי

שאלות ניתן לשלוח למייל [email protected]

כתובת האתר www.movingup.co.il

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב print

השארת תגובה

גיליון החודש
שער מגזין 97
המלצות החודש
פרסומות
צור קשר
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן