האופרות של מנוטי

האופרות של מנוטי. קרדיט יחצ מאושר (1)

האופרות "הקוגרית והגנב" ו"המדיום" מאת מנוטי, יעלו על ידי המחלקה הווקאלית באקדמיה למוסיקה למחול בירושלים, בניצוחו וניהולו המוסיקלי של יובל צורן ובבימויה של שירית לי-וייס.

האופרות מועלות בירושלים ערב יציאת הזמרים להצגתן בפסטיבל אופרה בינלאומי בבודפשט. האופרות יבוצעו בליווי פסנתר בנגינת יורי ברנר.

הכניסה חופשית (יש להזמין מקומות מראש).

11.1, 13.1, 14.1 – בית מזי"א, ירושלים

המחלקה הווקאלית באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים תעלה שתי אופרות שכתב והלחין ג'אן קרלו מנוטי: 'הקוגרית והגנב' ו'המדיום. האופרות יוצגו בבית מזי"א בירושלים והכניסה חופשית.
הערב מתקיים ערב יציאת הזמרים לפסטיבל אופרה בינלאומי בבודפשט להצגת שתי האופרות.
ניצוח וניהול מוסיקלי: יובל צורן. בימאית: שירית לי וייס. האופרות יוצגו בליווי פסנתר בנגינת יורי ברנר.

שתי האופרות של מנוטי שונות מאוד זו מזו אך קווי הדמיון בהן נוכחים. אל מול ההומור והגרוטסקה של "הקוגרית והגנב" עומדת "המדיום" שהיא כולה כאב, אובדן ופחד. יחד עם זאת, שתיהן עוסקות בסיטואציות אנושיות הנעות בין הנורמליות לטרוף.
שירית לי וייס, הבימאית: "בהפקה שלנו בחרתי להדגיש את הקיצון בין שתי היצירות; לקחת את הצופים ב"המדיום" למסע חסר נשימה של כאב מחניק בחלל סגור ואילו ב"הקוגרית והגנב" לחגוג חיים ונשיות, אך תמיד לצד ביקורת חברתית נוקבת ובחינת פחדיו של האינדיבידואל בתוך קהילה שמרנית".

הקוגרית והגנב – לטישה ובוב הם זוג צעיר ממעמד נמוך, התקוע בקשר מלא תשוקה ובעיות. הם עובדים בקאנטרי קלאב היוקרתי, בו מעבירות את הזמן ברכילות ובבטלה מיס טוד ומיס פינקרטון, שתי נשים מתנשאות ומשועממות. לטישה, אשר מואסת בתפקיד המשרתת הנצחית ובחוסר המחוייבות של בוב, מחליטה לשנות את חייה על ידי ביצוע הפשע המושלם: היא תגרום למיס טוד לתת לבוב מרצונה את כל כספה ואף לגנוב למענו מהנשים האחרות בקאנטרי קלאב, והם יקחו את הכסף ויברחו איתו אל עבר השקיעה. אבל כמה דברים משתבשים בדרך… האם התוכנית תצליח?

המדיום – צועניה ענייה בעלת כריזמה עובדת על אנשים אומללים. שמה פלורה והיא "מדיום" – עוסקת בתיקשור עם רוחות ועורכת סיאנסים בתשלום שבהם היא מפגישה לקוחותיה, ששכלו את יקיריהם, עם אהובי נפשם המתים. לצדה חיים מוניקה, בתה, המסייעת לה באירועי הכזב, והמשרת האילם טובי, בן מאומץ של פלורה, המנהל פרשת אהבים עם מוניקה. הדמויות המשניות הן זוג הורים שאיבדו את בנם הקטן ואשה שאיבדה את בתה. מדובר בסיפור שאין בו נחמה: עצב ויגון בתחילתו ובהמשכו, טרגדיה בסופו.

שירית לי וייס- בימאית
יוצרת בתחום האופרה. זכתה להכרה על עבודתה בתחום שונים באופרה, מחזות זמר ובמוסיקה בת זמננו. ביימה באופרה הישראלית את "החטיפה מן ההרמון" (מוצרט), בפסטיבל עכו את האופרה "טירתו של כחול הזקן" (ברטוק) ובהפקות קהילתיות את "סינדרלה" מאת רוסיני ו"חליל הקסם" מאת מוצרט. כמו בן, היא ביימה הפקה חדשה לילדים: "אופרה ואגדות ילדים".
וייס עובדת כבימאית מחדשת בהפקות האופרה הישראלית. היא ביימה את מחזות הזמר הזוכים בחג המחזמר המקורי "גרטה והמרוץ בחלל" מאת יונתן כנען וולריה זליקובסקי ב-2014 ואת "גולדי חזיות" מאת אביב קורן, הזוכה ב-2015.
וייס עבדה עם האופרה סטודיו 'מיתר' של האופרה הישראלית, התזמורת הסימפונית חיפה, ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה, האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים ועוד. וייס גם ביימה את הצירה החדשה "אמהות" מאת דוד זבה. היא הוזמנה להשתתף כבימאית וכמורה למשחק באירופה, מרצה בפעילויות חינוך והעשרה בנושא אופרה, מוסיקה ובמה. שירית לי וייס היא בוגרת ביה"ס למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת ת"א, בעלת תואר שני מברוקלין קולג', ניו יורק.

יובל צורן – מנצח ומנהל מוסיקלי
בוגר האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בפסנתר (פרופ' בנימין אורן) ובניצוח (פרופ' מנדי רודן ז”ל).
ב-2002 התקבל כמנצח הראשון לתכנית לאמנים צעירים של בית האופרה המלכותי קובנט גארדן בלונדון, שם ניצח על מספר בכורות ליצירות חדשות והיה מעורב בהפקות רבות כעוזר מנצח, כפסנתרן וכמאמן זמרים. מאז עבד בכמה מבתי האופרה המובילים באירופה כמו הליסיאו בברצלונה, האופרה הלאומית הדנית, הפסטיבלים בגליינדבורן ובאקס אן פרובנס ושיתף פעולה עם מנצחים מהשורה הראשונה כדניאל הרדינג, איוון פישר, קיריל פטרנקו, קונסטנטינוס קארידיס ורבים אחרים.
בין השנים 2008 ל-2012 כיהן כמנצח הבית של בית האופרה בפרנקפורט שם ניצח על הפקות רבות.
כמנצח אורח ניצח באופרה הישראלית על האופרות דון קרלו, מפיסטופלה ולאחרונה על מקבת. ניצח על אופרות באופרה המלכותית קובנט גארדן בלונדון, בביאנלה למוסיקה חדשה במינכן, פסטיבל הרוהר טריינאלה, על התזמורת הסימפונית הברזילאית באופרה ״טורקי באיטליה״ של רוסיני״, בבית האופרה של אולדנבורג, ועל תזמורות ואנסמבלים מובילים כמו תזמורת פילהרמוניה בלונדון, התזמורת של עידן התבונה, התזמורת הסימפונית של בוכום, אנסמבל מודרן, אנסמבל המאה ה-21 ואנסמבל מיתר שעמו סייר בארה״ב וקנדה, על התזמורת הסימפונית ירושלים, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון והתזמורת הקאמרית הישראלית. כמו כן מופיע כפסנתרן סולן וכמלווה זמרים בארץ ובאירופה.

האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, הפקת האופרה השנתית של המחלקה הווקלית:
'הקוגרית והגנב' ו'המדיום' – שתי אופרות מאת ג'אן קרלו מנוטי
כניסה חופשית. יש להזמין מקומות מראש.
11.1 יום חמישי בשעה 20:00. https://www.eventbrite.com/e/111-tickets-40913030977
13.1 מוצ"ש בשעה 20:00 https://www.eventbrite.com/e/40870022337?aff=es2
14.1 יום ראשון בשעה 20:00 https://www.eventbrite.com/e/141-tickets-41022095191
ניצוח וניהול מוסיקלי: יובל צורן
בימאית הפרוייקט: שירית לי וייס
פסנתר: יורי ברנר
זמרים באופרה הקוגרית והגנב
לטישה – שירה כהן
בוב – נתנאל סילברמן
מיס טוד – יולי רורמן
מיס פינקרטון – אפרת הכהן-ברם
זמרים באופרה המדיום
פלורה – נעה הופ/שרה ורז
מוניקה – איילת קגן/עינת אברהם
טובי – אוהד לטקו
גברת גובינו – אלינור גרינברג
מור גובינו – נתנאל סילברמן
גברת נולן – חן גרמידר (רודניצקי)
במה תפאורה ותלבושות: עלי קפל-וילדמן
מפיקה: מיקה ארליך
האופרות מתקיימות בתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים http://www.jda.gov.il

The Jerusalem Academy of Music and Dance
Two Operas by Gian Carlo Menotti: 'The Old Maid and the Thief' and 'The Medium'.
Free Entrance. Seats are to be reserved in advanced.
11.1, Thursday at 20:00 https://www.eventbrite.com/e/111-tickets-40913030977
13.1, Saturday at 20:00 https://www.eventbrite.com/e/40870022337?aff=es2
14.1, Sunday at 20:00 https://www.eventbrite.com/e/141-tickets-41022095191
Beit Mazia, Jerusalem
Conductor and Musical Director: Yuval Zoran
Director: Shirit Lee Weiss
Piano: Yuri Brenner

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן