"דירה להשכיר" – הנאה החוזה בעינייך?

קרן כהן

מאת: עו"ד קרן כהן – 050-2248868

מידע שחשוב שתדעו – הן כמשכירים והן כשוכרי דירות או נכסים
חוזה שכירות של פחות מ- 10 שנים – לא חייב להיות בכתב, יחד עם זאת המלצה חמה – דאגו שיהיה חוזה כתוב, ברור ומפורט!
ישנו חוק החל על יחסי שוכר – משכיר – חוק השכירות והשאילה (להלן: "החוק") ומטיל חובות וזכויות על שני הצדדים גם מבלי שיהיה חוזה שכירות או מבלי שיהיו רשומים בחוזה.
כך לדוגמא – במקרה בו החלו לשפץ מבחוץ את הדירה המושכרת, דבר הנפוץ כיום בבניינים ישנים (כגון פרויקטים של תמ"א 38). החוק קובע כי במידה והשיפוצים מונעים את דרכי הגישה לדירה ומונעים מהשוכר להשתמש במושכר למטרת השכירות, לשוכר יהיה פטור מחובת תשלום דמי השכירות ואף זכות לבטל את החוזה.
בנוסף – החוק קובע כי השלמת פרטים של חוזה השכירות שלא נקבעו בחוזה בין הצדדים, תעשה לפי הנוהג המקובל בעסקאות לאותו סוג.
כך לדוגמא, במידה ונהוג כי בתום תקופת השכירות שוכר צובע את הדירה טרם עזיבתו אותה, אז יכול המשכיר לחייב את השוכר לצבוע אותם, גם אם הדבר אינו כתוב בחוזה.
דוגמא נוספת וחשובה מאוד הינה ביטוח הדירה השכורה – הצורך בביטוח מבנה הדירה השכורה קיים גם ללא הוראה מפורשת בחוזה השכירות ונובע מאחריותו של השוכר עפ"י חוק חוזה השכירות המטיל על השוכר את האחריות לכל נזק שיגרם בדירה לכל אדם ולכל חפץ בזמן תקופת השכירות.
ודבר אחרון – החוק קובע מפורשות כי יש לקיים את חוזה השכירות בתום לב ובדרך מקובלת – גם על המשכיר וגם על השוכר לקיים את החוזה בתום לב.
כך לדוגמא – הינה מקרה בו השוכר רוצה לעזוב במהלך תקופת השכירות, לאחר שמצא מספר שוכרים חלופיים כמפורט בחוזה המאפשר לו, אך בעל הדירה סרב לכולם.
במקרים מיוחדים, בהם המשכיר סרב מטעמים בלתי סבירים, רשאי השוכר להעביר את השכירות גם ללא הסכמתו. חשוב לציין כי במקרה זה הגדרת טעמים בלתי סבירים תלויה בכל מקרה ונסיבותיו.
מצד השוכר ניתן למצוא דוגמאות רבות להתנהגות בחוסר תום לב, אפילו טרם חתימת חוזה שכירות
כך לדוגמא, בית המשפט חייב שוכרת לפצות את המשכירה (בעלת הדירה) לאור העובדה שהיא התחרטה וחזרה בה מהתחייבותה לשכור את הדירה אחרי שלחצה יד עם המשכירה.
האמור במאמר זה הינו בבחינת מידע כללי וראשוני בלבד ואינו נועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת .

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן