גישור לגירושין כגשר על פני מים סוערים

ציור גשר מעל נהר

ידוע שתקופת הגירושין הינה אחת התקופות הקשות והמבלבלות, כל בסיס החיים מתערער, לפעמים לא מרצונו של האדם, אלא כתוצאה מהחלטה חד צדדית של בן/בת זוגו, והדרך להתדרדרות יכולה להיות מהירה מאד.

הדבר החשוב ביותר בתקופה סוערת זו היא למצוא אשת מקצוע שתשמש כמגדלור, תעזור לנווט את המשפחה תחת הסערה הקשה שהיא חווה, ותוביל אותה אל חוף מבטחים.

לזוגות אשר באים אלי להיפרד באמצעות גישור לגירושין, אני תמיד אומרת – זה שאתם נפרדים, זה לא אומר שהמשפחה מתפרקת, אלא המשפחה נשארת משפחה, אך משנה את צורתה. אתם לעולם תישארו ההורים של הילדים, והפרידה היא לא מהילדים.

לזוגות אשר רוצים לצלוח את הגירושין מבלי שהמשפחה תתנפץ לרסיסים, מומלץ לפנות לגישור, ואחד המפתחות להצלחת הגישור הוא לדעת לבחור מגשרת מתאימה שתוכל לעזור בעת הקשה.

כיום תחום ההסמכה לגישור הינו פרוץ לחלוטין, וכל אדם שלמד מספר חודשים קורס גישור מוגדר כ"מגשר".

הנה כמה קריטריונים שיעזרו לבחירת מגשרת מתאימה:

  1. בחינת מקצועיות המגשרת – יש חשיבות רבה לרקע המקצועי של המגשרת.

עצם היותה של המגשרת גם עורכת דין לענייני משפחה מהווה שיקול חשוב. בחירת מגשרת שהינה עורכת דין שבקיאה בדין ובפסיקה, בעלת ניסיון רב בפתרון סכסוכים מורכבים ואשר יודעת לנסח הסכמיים משפטיים "ללא חורים" – מהווה יתרון חשוב.

 

 

  1. מאפייני אישיות המגשרת – חשוב להיפגש עם המגשרת טרם תחילת הגישור ולהתרשם מאישיותה. מגשרת צריכה להיות אמפטית, קשובה ורגישה, ולהשרות נינוחות ואוירה המעודדת תקשורת.

 

בגישור, המגשרת משמשת כמעין מגדלור לבני הזוג, גם בשעות הקשות ובוויכוחים הקשים שמתגלעים ביניהם היא עוזרת לנווט את ספינת הגישור לחוף מבטחים, ולאט לאט, בעדינות ובנחישות, היא מצליחה להביא אותם לידי הסכם שמקובל על שניהם.

 

כאשר זוג מסיים את הסכסוך ביניהם באמצעות גישור לגירושין, כל המשפחה מרוויחה, גם ההורים – שנשארת ביניהם תקשורת טובה לאחר הגירושין, לפחות בכל מה שקשור לילדיהם, וכמובן הילדים, שהפגיעה בהם מצטמצמת משמעותית, ואף אחר כך נעלמת.  

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן