בשורה לסובלים מעקרות: חוקרים הצליחו לראשונה לתקן גן פגום הגורם לעקרות על ידי שימוש בוירוס

דר איליה בר

מתקשים להיכנס להריון? אולי אתם צריכים להידבק בוירוס

 

במחקר פורץ דרך שנערך אצל חיות מעבדה חוקרים הצליחו לראשונה לתקן גן פגום שגורם לעקרות בעזרת הדבקה בוירוס. המחקר החדשני הוצג בכנס ראשון מסוגו בנושא הגנטיקה של הרבייה שנערך בפריז ועסק בדרכים ליעל את טיפולי הפוריות ולצמצם את מספר ההפלות, בעזרת אבחון גנטי בעוברים לפני השרשתם לרחם ובתחילת ההיריון.

 

במסגרת המחקר שנערך בצרפת יצרו החוקרים הפרעה גנטית אצל עכברים שגרמה להם לייצר זרע לא פורה. הפרעה גנטית זאת זהה להפרעה גנטית אצל גברים עם ספירת זרע נמוכה או העדר זירעונים בנוזל הזרע. מדובר בעקרות מאוד חמורה שמתגלה אצל חלק מהגברים וזרעם אינו מסוגל ליצר הפרייה תקינה גם לא בטיפולי הפריה חוץ גופית או מיקרו מניפולציה. אצל אותם גברים העוברים אינם משתרשים ברחם או נוצרת הפלה טבעית בטרימסטר ראשון של ההיריון. פריצת הדרך של המחקר נעשתה בשלב השני שבו הודבקו העכברים בוירוס שגרם לכך שהגן הפגום תוקן וביטל את הגורם לעקרות.

 

לדברי ד"ר איליה בר, יו"ר המרכז הרפואי לפוריות, שהשתתף בכנס, המחקר הוא התקדמות חשובה בתחום הרפואה הגנטית, אולם ייקח עוד זמן עד שניתן יהיה ליישם אותו אצל בני אדם ולתקן גנים פגומים שגורמים לעקרות. יחד עם זאת, הודות להתפתחות הרפואית כבר כיום ניתן לזהות הפרעות גנטיות אחריות לעקרות של הזרע, הביצית או בעובר לפני השרשתו לרחם ולהחליט על טיפול מתאים או קבלת תרומת זרע או ביצית. אמנם אין עדיין אפשרות לשנות את הגנטיקה, כפי שנעשה במחקר, אולם היכולת לבצע אבחון גנטי חוסכת לזוגות טיפולי סרק רבים ומכוונת אותנו למסלול הקצר והאפקטיבי להביא ילד לעולם.

 

תחום הגנטיקה של הרבייה נחשב לדור החדש של טיפולי הפוריות ומחליף את הטיפולים המסורתיים שנעשים בשיטה של "ניסוי וטעיה" לעיתים לאורך שנים ארוכות. האבחון הגנטי המקדים מאפשר השגת הריון מוצלח בממוצע לאחר 2.5 מחזורי טיפול, שיעור הצלחה כפול מהמקובל. כאשר גם "תיקון גנטי" יהיה זמין אצל בני אדם הדרך ללידת ילד בריא לזוגות עם הפרעות גנטיות שנחשבים כיום לעקרים תהיה קצרה וקלה ביותר.

 

 

עדכונים בעמוד הפייסבוק של המרכז הרפואי לפוריות: www.facebook.com/Dr.Ilya.Barr

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן