את לא צריכה לסבול את זה יותר

לעבור את החודש ללא כאבי מחזור, כאב ראש, מצבי רוח משתנים, משיכה לפחמימות ולמתוק, אקנה ועוד תופעות לא נעימות עלול להישמע לחלק גדול מן הנשים כמו מדע בדיוני.
הרי זהו חלק בלתי נפרד מחייהן, הPMSתסמונת קדם וסתית.
התסמינים לרוב מגיעים לשיאם ביומיים שלפני הופעת הווסת, ונעלמים לחלוטין עם הופעת הדימום הווסתי או תוך ימים ספורים מתחילתו.

אבל, הווסת ממש אינה חייבת להגיע עם כל כך הרבה התראות ומכאובים בכל חודש.
אם תלכי לרופא הנשים, קרוב לודאי שתקבלי טיפול הורמונלי בצורת גלולות למניעת הריון, התקן וכו'.

אך איך בכל זאת ניתן להתגבר על PMS ללא צורך בנטילת הורמונים מכל סוג שהוא?

מה מחמיר?
תזונה: סוכרים, מלח, קפאין, אלכוהול, מוצרי חלב – עלולים ליצור יותר תחושת נפיחות ואגירת נוזלים שגם נחווית כחלק מהתסמינים.

סטרס: ככל שהסטרס תופס מקום גדול יותר – התופעות עלולות להחמיר.

חוסר בתנועה ובפעילות גופנית

איך להתמודד?
תזונה: איכלי יותר פחמימות מורכבות – תנודות גדולות ברמות האינסולין הן סיבה שכיחה לתשוקה עזה לאוכל ולמצבי רוח קיצוניים, הפחמימות המורכבות עוזרות לבלום את התופעות הללו מאחר והן מסייעות לחומרים מזינים להכנס אל מחזור הדם בקצב איטי יותר ואף לשפר בכך את מצב הרוח. ניהול הסטרס: כל פעולה שיכולה לסייע לך להיות רגועה יותר – אם זה יוגה, עיסוי או מדיטציה לפני ימי הוסת.
פעילות גופנית: 20-30 דק' ביום במהלך החודש, או עד כמה שאת יכולה להרשות עצמך…
עדיפות לפעילות אירובית כלשהי – הליכה, שחיה, ריקוד, קראטה, קיקבוקסינג או כל דבר שאת מתחברת אליו.
הפעילות הגופנית מסייעת לשחרור אנדרופינים המסייעים בהקלה על הכאב, מעניקה יותר אנרגיה, מפחיתה עייפות ומקלה על מצבי הרוח המשתנים.

לסיכום – להרגיש טוב זה לא מדע בדיוני
רעות מויאל – רפואה סינית וטיפולי מגע לנשים בשוהם 050-9293378

 

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב print

השארת תגובה

 

גיליון החודש
שער מגזין 84
המלצות החודש
פרסומות
צור קשר
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן