"אש בארזים" – עלייתו הרצחנית ונפילתו המדממת של מלך ישראל

מחזה חדש המתכתב עם המציאות בישראל 2025,  
בהשראת ספר שופטים ט' (משל יותם והאטד

השלישי בטרילוגיה התנ"כית מאת אלמה וייך  (מחזה ובימוי)

משתתפים:

איסק שוקרוןהבן שהופך למלך

שירה פרברהאם

אייל שכטרשר העיר

מיכל טופורקיותם

גיא רוןברק המורד

תיאטרון תמונע, שונצינו 8 תלאביב
ראשון, שני 25-26.5 בשעה 20:00
שישי 20.6 ב 19:00, שבת 21.6 בשעה 20:00
כרטיסים ב 80 שקלים בקישור

"שערי הגיהנום ייפתחו", ביטוי עכשווי,

שערי הגיהנום נפתחו כבר בתקופת השופטים, כשהעיר שכם המליכה עליה מלך לא ראויוקיבלה בתמורה רצח, מלחמות אחים וחורבן כמעט מוחלט. יותם, שנמלט מהמלך הרצחני, מדמה אותו לשיח האטדצמח קוצני וחסר פרי, ומזהיר את אנשי שכם שקוצר ראייתם יביא עליהם אסון:

"תצא האש מן האטד ותאכל את ארזי הלבנון".

"אש בארזים" הוא מחזה חדש מאת אלמה וייך, החותם את טרילוגיית מחזות התנ"ך שלה. המחזה מבוסס על פרק ט' בספר שופטים ומתחקה אחר דמותו של בן הפילגש של גדעון, השופט שהושיע את ישראל. לאחר מותו של גדעון, שואף הבן למלוך בכל מחיר, רוצח את שבעים אחיוורק אחד מהם, יותם, ניצל מהטבח.

העיר שכם ממליכה את הבן הרוצח למלך הראשון של ישראל.  יותם, ששרד, מופיע  ומספר את המשל הידועהעצים מבקשים להמליך עליהם מלך, אך כל עצי הפרי מסרבים, ורק האטד היבש והקוצני מסכים, תוך איום ברוראם לא יקבלו אותוהאש תצא ממנו ותשרוף את הכל.

העם מתעלם מהאזהרה. הבן הרוצח מולך, אך נתקל במרידות בלתי פוסקותאפילו מצד שכם עצמה. הוא מגיב באכזריות, זורע את העיר במלח ומביא עליה חורבן ורעב. מרידות נוספות פורצות ברחבי הארץ, אך לבסוף, רגע לפני שהוא מוחץ מרד נוסף, אישה פוגעת בו, עם אבן גדולה. הוא פוקד על נערו להורגו, רק כדי שלא ייאמר שנהרג מידי אישה.

"אש בארזים" מחייה דמויות חדשות:

אמו של המלךפילגשו של גדעון, שמגוננת על בנה עד שהוא הופך למפלצת.

שר העיר שכםמניפולטור חסר מצפון שמושך בחוטים.

ברק המורדחייל נאמן שהופך למלחך פנכה, מוותר על מצפונו ומתחבר לבעל הכוח.

הדרמה נשברת על ידי שילוב קטעי וידאו, מוזיקת טכנו וסצנות מחתרתיות מפתיעותכולל סרטונים מתוכניות בישול קוריאניות וקטעי פרפורמנס אישיים של השחקנים מול הקהל.

"את המחזה כתבתי לפני ה-7 באוקטובר ולפני הרפורמה המשפטית, וגם אז התייחסתי למציאות מורכבת ואלימה שאנחנו חיים בתוכה. בכל זאת, אמרו לי, איך חזית את העתיד,  כמו נביאה" אומרת אלמה וייך. כך היה גם עם "Fake", המחזה השני בטרילוגיה, שעסק ב"פייק ניוז" בתנ"ך.

"אני מתעניינת בבני אדםבתכונות שמזהות את הגברי והנשי, בשקר ובמניפולציה, בחיים שלנו כאן ובסיכוייו של האיש הישר מול שלטון ללא רסן. זה מחזה על מלך רעועל כל מי שאפשר לו למלוך."

אלמה וייך למדה משפטים, אך רגע אחרי קבלת התעודה הבינה שמקומה בתיאטרון. היא כתבה וביימה מחזות רבים, כולל מחזות ששאבו את המקורות מהתנ"ך:  "תג מחיר" (על עימות טעון בין ח"כ לבנו הטרוריסט, המחזה זכה בפרס הכתיבה והמשחק בפסטיבל עכו), ו-"Fake" (על רפורמה דתית ומניפולציה פוליטית במקרא).


לפרטים נוספים: הילה קומם 052-3534666, יהודה קורן 052-3350928.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 140
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
משחקי חשיבה במבצע - מודעה
עינת בכור - רוצה לנהל בראש שקט?
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן