איך ניתן לפתח את זיכרון הילד

אמא מקריאה סיפור לילד

הזיכרון הוא תפקיד חשוב מאוד בתהליך ההתפתחותי של הילד.

אבל איך לומדים לזכור? האם קיימים תרגילי אימון?

כשאני מדברת על זיכרון אני מתבססת על היכולת לקלוט, להפנים, לאגור והיכולת לשחזר. אני גם מתבססת על יכולת לקלוט זכרונות מלווים ברגשות .

איך ניתן לגרות ולאמן את "שריר"הזכרון?

  • סיפורים

תבחרו סיפור שהילד אוהב, תקראו אותו כשאתם משתמשים בשפה פשוטה, בחיקוי של קולות הדמויות השונות וכך תעוררו את הדמיון שלו.

כשתסיימו תשאלו אותו איזה חלק של הסיפור הוא זוכר ואיזה חלק מהסיפור הוא אהב במיוחד. תעזרו לזכור את החלקים החשובים של הסיפורבצורה מובנת.

  • שירים

לזכור – שירים הוא תרגיל מעולה לפתוח הזיכרון. לרוב כהורים אנו שרים שירים לילד מיום היוולדו. הילד לאט לאט מפנים ולומד את השירים. זו טכניקה שמעוררת יצירתיות אצל הילד. איך תשאלו?

על ידי שינוי של מילים או משפטים והחלפתם במילים, אותיות, ימי השבוע ואפילו אירועים מחיי היום יום.

  • משחקים

כשהילד צעיר ישנם משחקים רבים עם צלילים. בעזרתם הילד יזכור את הצליל הנכון שהוא מפיק כשהוא לוחץ על הכפתור הנכון של הצעצוע. דרך אגב קיימים משחקים וצעצועים מיוחדים לפיתוח הזיכרון העובדים בדרך כלל על צלילים וצבעים.

  • חזרה על פעילויות

תחזרו על מילים, פעילויות או הוראות שחשוב שהוא יזכור.

לדוגמא חוקי משחק: תלמדו אותו את השלבים, תבקשו ממנו בכל שלב לחזור עליו ואז לחזור על השלבים מן ההתחלה. כשהוא יזכור אותם הבדיקה תהיה שמדי פעם תבקשו ממנו שיסביר שוב את חוקי המשחק. זהו תרגל מצויין.

  • חפצים בבית

לשיפור הזיכרון ניתן להשתמש בחפצי הבית. תקחו כמה חפצים מוכרים, תניחו אותם לפניו ואז תחזירו אותם למקומות שונים בבית. תבקשו ממנו למצוא את כל אותם החפצים. זה תרגיל שמבקש ממנו לזכור את כל החפצים. תרגיל אחר הוא לבקש ממנו להביא לכם מספר חפצים. כל חפץ שהוא יביא לכם תשאלו אותו מהיכן הביא ותרשמו על דף. אחרי כמה חפצים בקשו מהילד להחזיר אותם למקומם.

למעשה בכל הזדמנות אפשר לאמן את "שריר" הזיכרון, גם בביקור בגן חיות בו תוכלו לבקש מהילד לזכור את החיות שהוא פגש. בסופו של דבר גם אתם תרוויחו מלימוד זה כי לרוב גם אתם תשפרו את הזיכרון שלכם.

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן