איך נוהגים עסק נכון בחורף?

תמיד לקראת החורף ישנן פרסומות בתקשורת על הכן רכב לחורף…

כמו הרכב, כך גם בעסק שלנו! לכל עונה בשנה, יש את דפוס ההתנהגות וההרגלים שלה.

בקיץ, אנשים אוהבים יותר לצאת ולהסתובב. בחורף אנשים יותר מסתגרים. וכל זה עוד ללא קשר לתקופת הקורונה בה העסק שלנו עובד לא עובד…

אז בואו נראה איך מכינים את העסק לעונת השנה החורפית ועוד בעידן קורונה…

ראשית, התעלמו מהקורונה עד כמה שאפשר…

הדבר הבא – נסו לנתח את דפוס ההתנהלות של הלקוחות שלכם בתקופה זו של השנה… כמובן כל אחד בהתאם לסוג המוצר או השרות אתו הוא מוכר.

האם ישנה ירידה בהכנסות בתקופה זו של השנה או אולי עליה…

האם ישנה דרישה שונה למוצר או שרות מסויימים בעונה זו של השנה…

האם בעונה זו של השנה מרבית המכירות מתבצעות דרך הרשת או פרונטלי (בהתעלמות מהקורונה…)

עוד ועוד שאלות, כל אחד בהתאם לתחום עיסוקו, השרות או המוצר אותו הוא מוכר…

 

לאחר שענינו על כל אילו, תקבלו תמונה – איזה מוצר נמכר יותר, מי מהלקוחות מגיע לבית העסק ומי מבקש לקבל שרות דרך הרשת, האם אנו בקיטון או בגידול של ההכנסות בעונה זו של השנה…

 

עם התמונה הזו, נוכל עכשיו לתכנן מבצעים, כמו למשל, לצרף שני מוצרים של שנים במחיר אחד, כאשר המוצר המבוקש לעונה זו נמצא ביחד עם מוצר פחות מבוקש. אם מדובר בשרות, לחבר חבילת שני שירותים יחד…

ועוד רעיונות נוספים.

ועכשיו, עדכנו את המבצעים, המוצרים והשירותים בהתאם לרלוונטיות הקורונה אם רלוונטית לגביכם.

רק ניתוח כזה עם בניה נכונה של תמהיל המוצרים או השירותים הנכונים לעונה, יקלו עלינו את לצלוח את עונת החורף עם מחזור רווחי וראש מעל המים.

 

ועוד דבר אחרון, אנו מתקרבים לסוף שנה אזרחית…

האם הכנתם את העסק לספירת מלאי למי שסופר מלאים?

האם הכנתם תוכנית עסקית ועבודה לשנה הקרובה הכוללת בתוכה את אתגרי הקורונה?

 

זכרו, לנהל עסק, זה כמו לנהוג רכב, צריך לתכנן את המסלול, ולהכין את הרכב לעונות השנה, כך גם את העסק!

                                                                                                 

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב print

השארת תגובה

גיליון החודש
שער מגזין 92
המלצות החודש
פרסומות
צור קשר
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן