איך הקשבה מגדילה מכירות

אילוסטרציה שני גברים מאויירים ובועות שיחה מעליהם

בפודקאסט האחרון דיברנו על ההון האנושי

כמה הצלחת העסק תלויה בעובדים בעסק. כמה העובדים בעסק חשובים להצלחה…

כדי שעובד, ההון האנושי יגרום להצלחת העסק, אנו חייבים לדעת להקשיב לעובדים, הם הרי באים "מהשטח". הם אילו אשר פוגשים את הלקוחות, ספקים, שומעים את כל התלונות והמחמאות…

אך גם להקשיב צריך לדעת…!!!

ההקשבה מתחלקת לשלוש רמות עקריות:

  1. הקשבה ביוגרפית – הקשבת פתרון.
  • הקשבה מסוג זה, המקשיב חושב כבר על הטקסט (תשובה) שלו.
  • בהקשבה מסוג זה אין אמפטיה, אלא רק אינטרס אישי לשלוט בשיחה.
  • המקשיב מחפש כל הזמן את הדרך לקדם את "האג'נדה שלו".
  • זוהי "הקשבה" מכוונת מטרה.
  • לצערי זו ההקשבה העיקרית אשר אנו הישראלים מקיימים – ראה כדוגמא שלילית כנסת ישראל.

 

  1. הקשבה לדובר – זוהי הקשבה אמפטית.
  • המקשיב שם לב לכל מילה וביטוי, לאנרגיה בה מצוי הדובר.
  • קולט רגשות ומה נאמר (ולא נאמר) מאחורי המילים.
  • מסתכל לדובר ללבן שבעיניים וכולו מרוכז בדובר.
  • סוג של פסטורליה.

 

  1. הקשבה 360°- זוהי הקשבה מספר 2 עם התווספות רגש פנימי לשיחה.
  • המאזין מרגיש בהתרגשות מתוכן הדברים, מצורת אמירתם.
  • משפת הגוף ומושגים השונים העפים בחלל האוויר.
  • זוהי דרגת הקשבה קשה ביותר לה מרבית האנשים אינם מורגלים

 

 

 

נכון, הקשבה 360 היא הקשבה ממש מלאה אך גם מלאה באמוציות מצידנו, המוכרים, העובדים, המנהלים או הבעלים. וכאשר מערבים רגש ועסקים, מתקבלות החלטות לא נכונות…

לכן, ההקשבה הטובה ביותר בעסק היא הקשבה מדרגה – 2, הקשבה לדובר. זו הקשבה מלאה אך כזו המנטרלת את הרגש. קבלת החלטות קרות ללא רגש, אילו ההחלטות אותן אנו רוצים לקבל בעסק.

אז אם אתם רוצים להצליח בעסקים, להגדיל מכירות, מחזור ורווחיות, התמקדו בהקשבה מדרגה – 2!!!

רוצים לשמוע עוד….?

מוזמנים ליצור קשר…

שלכם,

ענב ליפת

יועץ ומאמן עסקי

לדעת לנהל ולא להתנהל

[email protected]

050-4242606

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 125
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן