אהבה בצלילים – התזמורת הסימפונית אשדוד חוזרת עם קונצרטים מוסברים חדשים

%d7%94%d7%aa%d7%96%d7%9e%d7%95%d7%a8%d7%aa-%d7%94%d7%a1%d7%99%d7%9e%d7%a4%d7%95%d7%a0%d7%99%d7%aa-%d7%90%d7%a9%d7%93%d7%95%d7%93-%d7%a6%d7%99%d7%9c%d7%9d-%d7%9e%d7%a8%d7%a7-%d7%96%d7%9c%d7%99%d7%a7

התזמורת הסימפונית אשדוד בקונצרט "גאלה חגיגי",  עם הפסנתרנית ד"ר אורית וולף בקונצרט-מוסבר מרתק, ראשון מתוך חמישה שיתקיימו במהלך השנה.

לצלילי המוסיקה מובילה וולף את הקהל למסע מרגש בין ההרמוניות, היצירות והסיפורים שמאחורי התווים של המלחינים הגדולים: בטהובן וברהמס.
על התזמורת ינצח המאסטרו שמואל אלבז, ולצד אורית וולף יופיעו הכנר אסי מתתיאס (ישראל/ארה"ב), והצ'לן גבריאל שוובה (גרמניה).

%d7%a9%d7%9e%d7%95%d7%90%d7%9c-%d7%90%d7%9c%d7%91%d7%96 credit-john-henry-fair %d7%90%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%aa-%d7%95%d7%95%d7%9c%d7%a3-%d7%a6%d7%99%d7%9c%d7%9d-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%a7%d7%9e%d7%97%d7%99-2
השילוב בין הסולנים והיצירות, יוצר חיבור אותנטי בין מוסיקה קאמרית עוצמתית למוסיקה תזמורתית בביצוע שתי יצירות חובקות עולם:
הקונצ'רטו הכפול של ברהמס ואת הקונצ'רטו המשולש של בטהובן.

 יום רביעי, 9 בנובמבר, בשעה 20:30, בית יד לבנים, אשדוד

 התזמורת הסימפונית אשדוד בניהולו האמנותי של ואג פפיאן והפסנתרנית והמנחה ד"ר אורית וולף, יקיימו ב 9 בנובמבר, קונצרט "גאלה חגיגי" – ראשון מתוך 5 קונצרטים מוסברים שיתקיימו במהלך השנה. בקונצרטים יתארחו מאסטרו דורון סולומון ומאסטרו שמואל אלבז, והקהל יוכל ליהנות מנגינה משובחת של התזמורת, אמנים בין לאומיים, זאת לצד שיחות אומן.

בתוכנית, מוסיקה שפורצת את גבולות הקלאסי וחוברת לאומנויות נוספות מאומנויות הבמה כמו שירה וריקוד.
את הקונצרט המוסבר הראשון תנחה הפסנתרנית הבינלאומית והמלחינה ד"ר אורית וולף  Orit Wolf. על התזמורת הסימפונית אשדוד ינצח שמואל אלבז, Shmuel Elbaz, המשמש בימים אלו כמנצח הבית של תזמורת נתניה – הקאמרית הקיבוצית, וידוע כאמן מנדולינה רב פעלים וכיוצר. לצד וולף יופיעו גם הכנר אסי מתתיאס, Asi Matathias (ישראל/ארה"ב), תלמידו הידוע של שלמה מינץ שעושה חיל בעולם ומופיע כסולן עם מיטב התזמורות. והצ'לן גבריאל שוובה, Gabriel Schwabe  (גרמניה), מהצ'לנים הצעירים הבולטים ביותר בעולם כיום.

בשיח מרתק, וולף בדרכה הכריזמטית תלווה את הקהל למסע בין התווים, הצלילים וההרמוניות ותשתף בסיפורים מרתקים על שני המאסטרים הגדולים ויצירותיהם, בטהובן וברהמס – שני מלחיני ה B אחרי באך, בקונצרט שמוקדש כולו לקונצ'רטי לשני כלים ויותר.

השילוב בין הסולנים והיצירות, יוצר חיבור אותנטי בין מוסיקה קאמרית עוצמתית למוסיקה תזמורתית בביצוע שתי יצירות חובקות עולם, שחושפות את המאזין לתקופה הקלאסית והרומנטית בקונצרט אחד.
הקונצ'רטו הכפול לכינור וצ'לו של ברהמס ואת הקונצ'רטו המשולש לכינור, צ'לו ופסנתר של בטהובן.

קונצרט הגאלה הינו הסנונית הראשונה מתוך חמישה קונצרטים מוסברים של התזמורת הסימפונית אשדוד המתוכננים השנה. לקהל צפויים קונצרטים מרתקים המשלבים נגינה ואמנויות במה שונות; 'ויוה קאלא- חגיגת אופרה' עם אריות דואטים מקטעי אופרות מפורסמות, 'הקסם הספרדי' – מפגש אקזוטי של יצירות יפהפיות של מלחינים ספרדיים, 'מברודוויי לתל אביב" – חגיגת מחזות הזמר המצליחים בעולם, ו'ניחוח לטיני' – יצירות באפיל לטיני עם  קטעי טנגו.
"הקונצרטים- המוסברים של התזמורת הם מסורת שאנחנו גאים לחדש מדי שנה", אומר האדריכל חזי בליישטיין מנכ"ל התזמורת הסימפונית אשדוד. "דאגנו גם השנה לשלב בין תכנית קונצרטים מגוונת, לבין אירוח מנצחים וסולנים מהשורה הראשונה. את ההסברים יזכה הקהל לשמוע מאמני ההנחיה, הפסנתרנית אורית וולף והמנצחים ואג פפיאן ודורון סלומון". בין האמנים המשתתפים בקונצרטים: זמרת המצו סופרן, ווארדי חצ'טרן, זמרת הסופרן קלייר מגנאג'י, זמר הטנור אסף כחולי, חברי קבוצת מחול פלמנקו של כוהנת הפלמנקו סילביה דוראן, הכנר ניתאי צורי ואחרים.

קונצרט פתיחה – התזמורת הסימפונית אשדוד:

מנצח: שמואל אלבז.

סולנים אורחים: הפסנתרנית אורית וולף, הכנר אסי מתתיאס, הצ'לן גבריאל שוובה.

הנחייה ועריכה: ד"ר אורית וולף.


בתוכנית:
הקונצ'רטו המשולש של בטהובן – כינור, צ'לו ופסנתר.

הקונצ'רטו הכפול של ברהמס – כינור וצ'לו.

Concert no. 1: Opening Gala Concert: 

Beethoven: Triple Concerto for violin, cello and piano.
Brahms: Double Concerto for Violin and Cello.

מועד הקונצרט ופרטים לרכישת כרטיסים:

יום רביעי, 9 בנובמבר, בשעה 20:30, בית יד לבנים אשדוד, מחיר כרטיס: 70 ₪

טלפון להזמנות ובירורים 08-8545833/4, 0507-598096

אורית וולף (ד"ר), פסנתרנית ווירטואוזית, מלחינה ואשת חדשנות. מגיל 16 מקליטה וולף בקביעות לרשות השידור ולעשרות תחנות רדיו בכל העולם, כפסנתרנית וכמלחינה.

בשנים האחרונות היא מקדישה עצמה להנחלת המוסיקה הקלאסית לקהל הרחב. ומפיקה למעלה משמונה סדרות של הרצאות- קונצרט במגוון בימות ברחבי הארץ ובמוזיאון ת"א לאמנות. בשנת 2008 קיבלה פרס יוקרתי ARAM על תרומתה לעולם המוסיקה כמוסיקאית רב-תחומית מטעם הרויאל אקדמי בלונדון. וולף זוכת הפרס הראשון בתחרות ריצ'מונד- ארה'ב, פרס קאן לאמנויות, האטורי, פרס המועצה הציבורית לתרבות ואמנות, קרן תרבות אמריקה-ישראל ורבים אחרים.

במקביל לעיסוקה במוסיקה, עוסקת וולף בפיתוח מנהלים ומרצה לעשרות קונצרנים בארץ ובעולם.

בשנת 2010 בחר בה מגזין לאחת ממאה האנשים המשפיעים בעיתון  THE MARKER.

שמואל אלבז- כמנצח וכסולן מנדולינה הוא מופיע רבות כמנצח אורח בתזמורת סימפוניות שונות החשובות בארץ, וכן בהרכבים שונים ובסגנונות מוסיקה מגוונים. משנת 2016 מכהן כמנצח הבית בתזמורת נתניה – הקאמרית הקיבוצית ועוסק בעיבוד ולהלחנה ומרצה במכללת ספיר. ב 2004 הקים ומאז מנהל את ביה"ס למוסיקה בנתיבות ועוסק בחינוך למצוינות ובטיפוח תחום התרבות בנגב. הוא בוגר האקדמיה למוסיקה בירושלים בפקולטות לביצוע וניצוח, והאקדמיה למוסיקה באמסטרדם. השתלם אצל המנצחים פרופ' מנדי רודן, סטנלי ספרבר, פטר אטווש, ואחרים. כיהן כמנצחה הראשי של התזמורת האנדלוסית הישראלית, אלבז יליד ב"ש, זכה בפרס ב"ש למצויינות בתחום המוסיקה לשנת 2007. ב 2003 זכה בפרס ראשון בתחרות בינלאומית יוקרתית להרכבי כלי פריטה בריוחה, ספרד.

אסי מתתיאס- (כינור) החל ללמוד כינור בגיל 6 וערך את הופעת הבכורה שלו עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בגיל 14. מאז הספיק להופיע כסולן שוב עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, הסימפונית הישראלית, התזמורת הפילהרמונית של וינה ועם עוד תזמורות רבות בארץ ובאירופה.
ניגן תחת שרביטם של מנצחים כזובין מהטה, מנדי רודן, ירון טראוב, ועוד רבים אחרים. הוא הופיע ברסיטלים רבים בישראל, ניו יורק, אוסטריה וגרמניה. זכה בתחרות "בראבו", הקליט לרדיו ולדיסקים והופיע ברשתות טלוויזיה. חרף גילו הצעיר התקבל אסי לאקדמיה למוסיקה בוינה כתלמידו של פרופ` אלטנבורגר.

גבריאל שוובה– (צ'לו) מיצב את עצמו בשנים האחרונת בין הצ'לנים המובלים בדורו. שוובה למד עם פרנס הלמרסון, קטלין ילה, גרי הופמן ועוד. המבקרים משבחים את הפרשנות הנועזת שלו ליצירות, בשילוב יכולות נגינה יוצאות מן הכלל וכריזמה בימתית. שוובה זוכה תחרויות ארציות ובינלאומיות רבות, והוא אורח קבוע בפסטיבלים ברחבי העולם. כסולן הוא הופיע עם תזמורות רבות, כמו הפילהרמונית של לונדון, של אדלייד ו – NDR  ואחרות.

 התזמורת הסימפונית אשדוד  Ashdod Symphony Orchestra
מאז היווסדה לפני 22 שנים, העלתה התזמורת יצירות מגוונות ממיטב הרפרטואר העולמי, וארחה אמנים בעלי שם עולמי מהשורה הראשונה. ביניהם הכנרים : סרג'יו שוורץ, מקסים ונגרוב, איליה קונובלוב, אלונה באיווה, יאיר בן נעים, הפסנתרנים: אנדרי גברילוב, אירינה בשקירוב, אלקסנדר קורסנטייה, סרגיי באביין ורבים אחרים. התזמורת הופיעה גם עם אמנים ידועים בישראל כמו ריטה, קרן פלס, שולמית אהרון, מארינה מקסימיליאן, בלומין, שלומי שבת ועוד. כמו כן הופיעה עם Joo & Igudesman , תיאטרון הבלט ממוסקבה בהפקה של "אגם הברבורים" ו"ג'יזל".

התזמורת ביצעה הופעות אופראיות בפרויקטים בינ"ל כאופרטה "הרוזנת מריצה" בהפקת תיאטרון האופרטה של בודפשט ו"הרקוויאם" מאת מוצרט ומאת רוסיני.

 

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 131
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן