פיצוי בגין נזקי הובלה

ציור משאית להעברת דירה

החופש הגדול הגיע וזו התקופה המבוקשת ביותר למעבר דירה. כל חפצי הבית נמצאים בארגזים וחברת ההובלות הגיעה ומתחילה להעמיס את החפצים על המשאית.
לעיתים, עלולים להיגרם נזקים לחפצים השונים, כתוצאה מההובלה. לדוגמא, מקרה שהגיע לבימ"ש לתביעות קטנות ובו התובע תבע פיצויים מחברת ההובלה לאחר שגילה כי במהלך ההובלה נגרמו שפשופים לסלון העור. הוא החל לצלם את הפגיעות, ואז התרגזו המובילים והפסיקו את הפריקה והשאירו את חפצי התובע ברחוב. התובע נאלץ לשכור מוביל אחר. במקרה זה ביהמ"ש חייב את חברת ההובלה לפצות את התובע.
לכן, כדאי ורצוי לבדוק האם קיים לחברת ההובלה ביטוח במקרה של פגיעה בציוד אותו הם מעבירים. יש לקבל את המידע בכתב על מנת שחברת ההובלות לא תוכל לחזור בה מאמירתה כי קיים לה ביטוח ומה הוא כולל.
במועד הזמנת ההובלה, חשוב ליידע את החברה המובילה על חפצים יוצאי דופן ויקרי ערך, כמו פסנתר, פסלים וכיו"ב וכן לתת הערכה לגבי מספר הארגזים הקיימים, וזאת על מנת שחברת ההובלות תדאג לשלוח את ציוד העמסה והפריקה המתאים לחפצים כגון אלו, וכך גם תוכל לדאוג למשאית הובלה אשר מסוגלת להכיל את כל תכולת הבית.
כמו כן, כדאי ליידע את חברת ההובלות לגבי סביבת הבית הן הישן והן החדש, דרכי הגישה אליו וכן האם מדובר בבית פרטי או דירה, האם קיימות מדרגות או שיש מעלית וכל מידע שיש בו לייעל את תהליך העמסה או הפריקה של תכולת הבית.
מומלץ לבחון את הציוד הביתי לפני העמסתו על המשאית ולאחר פריקתו מהמשאית כאשר המובילים עוד נמצאים בסביבה וככל שנגרם נזק ליידע את המובילים על כך, וכן רצוי לצלם את הנזק. חשוב מאוד להיות עם המובילים בזמן ההעמסה והפריקה.
ככל שאכן נגרם נזק וחברת ההובלות מתנערת מתשלום פיצוי, ניתן להגיש כנגדה תביעה. כדאי לדעת שלפעמים בית המשפט מוצא את חברת ההובלות חייבת בתשלום פיצוי ולעיתים הוא דווקא פוסק לטובת חברת ההובלות. לכן, לפני שרצים לתביעה כדאי להתייעץ עם מי שבקיא בתחום.
מעבר קל!

שתפו את הפוסט

תגובה אחת

  1. יובל שטרלינג הגב

    רצון להגשת תביעה בגין נזקי הובלה

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן