בזמן אחרון, כמה פעמים ראיתם או פרסמתם פוסט כזה: "פייסבוק החליטה לשנות לנו את הפיד בצורה אגרסיבית עם שינוי מהותי של האלגוריתם. שמתם לב שלאחרונה אתם רואים רק בערך את אותם 25 אנשים בפיד שלכם? בקשה לעשות לפוסט לייק או להשאיר לו תגובה, כך שתמשיכו לראות את פוסטים שלי "….
זה מה שנקרא מיתוס כמו כל ההודעות "תעבירו את ההודעה לחברים שלכם כי פייסבוק או וואטסאפ התחייב להעביר 1$ לחולה סרטן… בדרך כלל ילד בן 5…
או החלום שלך יתגשם תוך 10 דקות אם אתה מעביר לפחות ל10 חברים… אם לא….
נו, באמת!
אף גורם לא ישלם על העברת הודעות – נחזור לפייסבוק.
פייסבוק אכן הודיע על שינויים באלגוריתם שלו – כך שיציג יותר תוכן מחברים ופחות מדפי מדיה ומותגים, ואולם אין לכך קשר למספר החברים שאל הפוסטים שלהם אתם נחשפים – זו פשוט דרך עקיפה להגיד לחברות שיצטרכו להשקיע בפרסום ממומן כדי לשווק את הדפים העסקיים שלהם מאחר ויקבלו פחות חשיפה "אורגנית" בשיתופים בקבוצות ובפרופיל אישי.
האם זה שינוי דרסטי? – ממש לא.
הדבר שכן משתנה ומשגע אותנו הוא השינוי גרפי במערכת – שינוי מיקום של כפתור, צבעים ועוד.. אבל שום דבר שאי אפשר להתגבר עליו.
בדו קרב בין גוגל ופייסבוק – אין ספק שמצפים לנו עוד מלא שינויים ופיצ'רים חדשים, ליותר טובים ופחות טובים, נתרגל עליהם כמו שהתרגלנו לכל חידוש בעולם הדיגיטל.