הידעתם שיותר מ – 60% מהזמן אנו נמצאים בתקשורת בין-אישית, מרגע שאנו מתעוררים עד הרגע שבו אנו הולכים לישון.
בואו נשאל קודם מהי תקשורת בין-אישית?
תקשורת בין-אישית היא התקשורת שלנו עם הסביבה בה אנו חיים. זו התקשורת בכביש בין הנהגים, התקשורת במדרכה כאשר אנו יודעים ללכת בלי להתקל באלו אשר באים מולנו, תקשורת כאשר אנו מנהלים מו"מ ועוד…
תקשורת ביניאישית יכולה להגיע בכמה צורות: דיבור, פנטומימה, הבעות פנים, כתב ועוד סימנים כאילו ואחרים.
רובנו מייחסים חשיבות לתוכן הדברים הנאמרים ומחשיבים זאת כתקשורת.
אך תקשורת בין אישית כוללת בתוכה גם את שפת הגוף, טונצית הדיבור ותוכן המלל.
אם בודקים אחוזי השפעה של שלושת אלו על התקשורת הבין-אישית… שפת הגוף מהווה בין 50%-60% מכלל התקשורת, לאחר מכן הטונציה בין 35%-42% ולבסוף הדיבור בין 7%-10% מכלל התקשורת. כלומר, אנו משקיעים זמן רב במחשבה על תוכן הדברים, אך הם מהווים רק 7%-10% מכלל ההשפעה שלנו על הסביבה המתקשרת איתנו.
מכאן אני מגיע לרושם ראשוני, שזהו הרושם הראשון אותו אנו מעבירים לסובבים אותנו. ורושם ראשוני מתקבל אצל הסובבים אותנו תוך פחות משניה עד שלושים שניות במקסימום. החל מרגע זה, אנו מסטוגמטים (סטיגמה) על ידי הסובבים אותנו בהתאם לרושם הראשוני. אם העברנו רושם ראשוני לא נכון, אנו נהיה בעלי סטיגמה שלילית ממה שאנו מבקשים לשדר ויהיה קשה לשכנע את הסובבים אותנו בצידקתנו. רושם ראשוני הוא חלק מהדרך בה אנו מופיעים (לבוש + שפת גוף) בפני הסובבים אותנו. לכן חשוב לשמור על הופעה נאותה התואמת את מה שנו מבקשים לשדר וכן לנסות להתאים את שפת הגוף שלנו לתוכן אותו אנו מבקשים לשדר לסביבה.
אם לוקחים את כל אילו ניתן לראות כי כאשר אנו פונים ללקוח, חשוב פחות תוכן הדברים אותו אנו מבקשים לומר ללקוח, אלא הדרך בה אנו מעבירים את המסר מעבר לתוכן…. רושם ראשוני, שפת גוף, טונציה ו…. תוכן (7%)
מי שרוצה להגדיל מכירות וכן רווחיות חייב להתאים את עצמו בכל אילו לתמונה שאותה הוא מבקש לשדר ללקוח. כאשר אין התאמה בין כל אילו, הלקוח מרגיש זאת, מקבל זאת כחוסר אמון ואמינות והסיכוי שירכוש מאיתנו הולך ופוחת.
אז זכרו: רושם ראשוני, שפת גוף, טונציה ודיבור אילו הגורמים המשפיעים על הלקוח האם לרכוש מאיתו ואם לאו.
רוצים לשמוע עוד…
פנו אלי בפרטי ואשמח לסייע.
בברכה,
ענבל יפת
יועץ ומאמן עסקי
לדעת לנהל ולא להתנהל