Page 34 - medorledor_62
P. 34

‫משפחה‬

                      ‫חזרה על פעילויות‬                            ‫איך ניתן‬
                                                               ‫לפתח את‬
‫תחזרו על מילים‪ ,‬פעילויות או הוראות שחשוב שהוא יזכור‪.‬‬           ‫זיכרון הילד‬
‫לדוגמא חוקי משחק‪ :‬תלמדו אותו את השלבים‪ ,‬תבקשו‬
‫ממנו בכל שלב לחזור עליו ואז לחזור על השלבים מן‬                                                               ‫מאת‪:‬‬
‫ההתחלה‪ .‬כשהוא יזכור אותם הבדיקה תהיה שמדי פעם‬                                                        ‫יהודית לוטואק‬
‫תבקשו ממנו שיסביר שוב את חוקי המשחק‪ .‬זהו תרגל‬
                                                           ‫זיכרון הוא תפקיד חשוב מאוד בתהליך ההתפתחותיה‬
                                                  ‫מצויין‪.‬‬                                        ‫של הילד‪.‬‬
                                                           ‫אבל איך לומדים לזכור? האם קיימים תרגילי‬
                            ‫חפצים בבית‬
                                                                                                            ‫אימון?‬
‫לשיפור הזיכרון ניתן להשתמש בחפצי הבית‪ .‬תקחו כמה‬            ‫כשאני מדברת על זיכרון אני מתבססת על היכולת‬
‫חפצים מוכרים‪ ,‬תניחו אותם לפניו ואז תחזירו אותם‬             ‫לקלוט‪ ,‬להפנים‪ ,‬לאגור והיכולת לשחזר‪ .‬אני גם מתבססת‬
‫למקומות שונים בבית‪ .‬תבקשו ממנו למצוא את כל‬
‫אותם החפצים‪ .‬זה תרגיל שמבקש ממנו לזכור את כל‬                              ‫על יכולת לקלוט זכרונות מלווים ברגשות‪.‬‬
‫החפצים‪ .‬תרגיל אחר הוא לבקש ממנו להביא לכם מספר‬
‫חפצים‪ .‬כל חפץ שהוא יביא לכם תשאלו אותו מהיכן הביא‬          ‫איך ניתן לגרות ולאמן את "שריר"הזכרון?‬
‫ותרשמו על דף‪ .‬אחרי כמה חפצים בקשו מהילד להחזיר‬                                             ‫סיפורים‬

                                         ‫אותם למקומם‪.‬‬      ‫תבחרו סיפור שהילד אוהב‪ ,‬תקראו אותו כשאתם משתמשים‬
                                                           ‫בשפה פשוטה‪ ,‬בחיקוי של קולות הדמויות השונות וכך‬
‫למעשה בכל הזדמנות אפשר לאמן את "שריר" הזיכרון‪,‬‬
‫גם בביקור בגן חיות בו תוכלו לבקש מהילד לזכור את‬                                           ‫תעוררו את הדמיון שלו‪.‬‬
‫החיות שהוא פגש‪ .‬בסופו של דבר גם אתם תרוויחו‬                ‫כשתסיימו תשאלו אותו איזה חלק של הסיפור הוא זוכר‬
‫מלימוד זה כי לרוב גם אתם תשפרו את הזיכרון שלכם‪.‬‬            ‫ואיזה חלק מהסיפור הוא אהב במיוחד‪ .‬תעזרו לזכור את‬

                          ‫יהודית לוטואק‪ ,‬האוכל כמשחק‬                   ‫החלקים החשובים של הסיפורבצורה מובנת‪.‬‬

          ‫‪[email protected] | 054-7388825‬‬                                             ‫שירים‬

                                                           ‫לזכור ‪ -‬שירים הוא תרגיל מעולה לפתוח הזיכרון‪ .‬לרוב‬
                                                           ‫כהורים אנו שרים שירים לילד מיום היוולדו‪ .‬הילד לאט‬
                                                           ‫לאט מפנים ולומד את השירים‪ .‬זו טכניקה שמעוררת‬

                                                                                ‫יצירתיות אצל הילד‪ .‬איך תשאלו?‬
                                                           ‫על ידי שינוי של מילים או משפטים והחלפתם במילים‪,‬‬

                                                                  ‫אותיות‪ ,‬ימי השבוע ואפילו אירועים מחיי היום יום‪.‬‬

                                                                                          ‫משחקים‬

                                                           ‫כשהילד צעיר ישנם משחקים רבים עם צלילים‪ .‬בעזרתם‬
                                                           ‫הילד יזכור את הצליל הנכון שהוא מפיק כשהוא לוחץ על‬
                                                           ‫הכפתור הנכון של הצעצוע‪ .‬דרך אגב קיימים משחקים‬
                                                           ‫וצעצועים מיוחדים לפיתוח הזיכרון העובדים בדרך כלל‬

                                                                                                ‫על צלילים וצבעים‪.‬‬

                                                           ‫‪34‬‬
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39