Page 15 - medorledor87
P. 15

‫מגזין מדור לדור‬

                                                               ‫תקיפות‬
                                                                ‫אדיבה‬

                                                                    ‫מאת‪ :‬אסתר אדלר‬

  ‫בשיטת אדלר ישנו מושג הנקרא תקיפות‬                            ‫חקרמענייןאודותתפקודהמוח(שכתבתימ‬
  ‫אדיבה‪ .‬גם כאשר אנו רוצים לעצור את‬
  ‫הילד מלעשות משהו‪ ,‬או שאנו רוצים להציב לו‬                     ‫בספרי) מסביר את הסיבה לכך שילד‬
  ‫גבול מסוים‪ ,‬עדין כדאי שנשמור על האדיבות‬                      ‫שחווה בכיתה עומס רגשי או מגיע לכיתה‬
                                                               ‫עם עומס רגשי מהבית‪ ,‬לא יכול לקלוט את החומר‬
                 ‫לצד התקיפות המתבקשת‪.‬‬
                                                                                                     ‫הנלמד‪.‬‬
‫זה אומר לראות אותו‪ ,‬ואת האנושיות שבו‪ ,‬להבין את הצורך שלו –‬
‫אם זהו צורך בהתייחסות ואם צורך אחר של ילד‪ ,‬ולצד זה לשדר לו‬     ‫המוח מזהה תחושת לחץ או פחד כאות סכנה‪ .‬במצב זה הוא עוצר‬
‫שאנו מתכוונים ברצינות‪ .‬חשוב מאד שהילד לא ירגיש פחד או‬          ‫את כל המערכות האחרות ומתמקד בהתמודדות מול האיום‪.‬‬
                                                               ‫המעברים לחלקי המוח הבודקים את החומר החדש לפני כניסתו‬
  ‫דחייה‪ ,‬כי אז יאטם לכל מסר שאנו רוצים להעביר לו באותו רגע‪.‬‬    ‫למאגר הזיכרון ‪ -‬נחסמים‪ ,‬וכך לא מתאפשרת כניסה של מידע‬
‫גם פה כל מבוגר רוצה שקודם כל יראוהו כאדם‪ .‬שיתייחסו אליו‬
‫בכבוד‪ ,‬יבררו איתו ואז ניתן לומר לו את דעתנו בצורה עניינית ולא‬                                                  ‫חדש למוח‪.‬‬
                                                               ‫בי"ס מומנטום הנמצא בדלאס ‪ -‬ארה"ב אימץ שיטה המסתמכת‬
                                                  ‫מתקיפה‪.‬‬      ‫על המחקר וכל ילד החווה פגיעה בכיתה משתף את המורה והיא‬

                                                  ‫בהצלחה‪.‬‬              ‫מלווה אותו עד שיירגע ויוכל להמשיך ולקלוט את החומר‪.‬‬
‫אם תרצו להיעזר בשיטה שלי להתקדמות אישית בחיים ובזוגיות‪,‬‬        ‫בדומה כשילד חווה כעס מהמבוגרים שסביבו הוא נכנס למצב של‬

            ‫בזמן קצר‪ ,‬אני מזמינה אתכם להתקשר ‪0528167090‬‬                ‫הגנה ולא יכול לקלוט את הערך שהוריו רוצים להעביר לו‪.‬‬
‫אסתר אדלר מנחה לחשיבה חיובית בשיטת לואיז היי‪ ,‬מטפלת‬            ‫מכאן אנו יכולים להסיק שאדיבות היא חלק חשוב ביותר בהעברת‬

             ‫אישית וזוגית מנחה זוגות להגשים את החלום הזוגי‪.‬‬                                                ‫מסרים לילדים‪.‬‬

                                        ‫‪[email protected]‬‬    ‫בהתייחס לכך שגם כאשר מבוגר חווה פגיעה בערך העצמי שלו‪,‬‬
                                                               ‫הוא נכנס לפעמים למצב הגנה ‪ -‬בדיוק כפי שהרגיש במצב כזה‬
‫‪15‬‬                                                             ‫בתור ילד‪ ,‬נוכל להסיק שכאשר אנו מעוניינים שהשני יהיה איתנו‬
                                                               ‫ויקלוט את המסר שאנו רוצים להעביר לו‪ ,‬כדאי שנתייחס אליו‬

                                                                                                                ‫באדיבות‪.‬‬

                                                                                                                  ‫גיליון ‪87‬‬
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20