Page 15 - medorledor87
P. 15
מגזין מדור לדור
תקיפות
אדיבה
מאת :אסתר אדלר
בשיטת אדלר ישנו מושג הנקרא תקיפות חקרמענייןאודותתפקודהמוח(שכתבתימ
אדיבה .גם כאשר אנו רוצים לעצור את
הילד מלעשות משהו ,או שאנו רוצים להציב לו בספרי) מסביר את הסיבה לכך שילד
גבול מסוים ,עדין כדאי שנשמור על האדיבות שחווה בכיתה עומס רגשי או מגיע לכיתה
עם עומס רגשי מהבית ,לא יכול לקלוט את החומר
לצד התקיפות המתבקשת.
הנלמד.
זה אומר לראות אותו ,ואת האנושיות שבו ,להבין את הצורך שלו –
אם זהו צורך בהתייחסות ואם צורך אחר של ילד ,ולצד זה לשדר לו המוח מזהה תחושת לחץ או פחד כאות סכנה .במצב זה הוא עוצר
שאנו מתכוונים ברצינות .חשוב מאד שהילד לא ירגיש פחד או את כל המערכות האחרות ומתמקד בהתמודדות מול האיום.
המעברים לחלקי המוח הבודקים את החומר החדש לפני כניסתו
דחייה ,כי אז יאטם לכל מסר שאנו רוצים להעביר לו באותו רגע. למאגר הזיכרון -נחסמים ,וכך לא מתאפשרת כניסה של מידע
גם פה כל מבוגר רוצה שקודם כל יראוהו כאדם .שיתייחסו אליו
בכבוד ,יבררו איתו ואז ניתן לומר לו את דעתנו בצורה עניינית ולא חדש למוח.
בי"ס מומנטום הנמצא בדלאס -ארה"ב אימץ שיטה המסתמכת
מתקיפה. על המחקר וכל ילד החווה פגיעה בכיתה משתף את המורה והיא
בהצלחה. מלווה אותו עד שיירגע ויוכל להמשיך ולקלוט את החומר.
אם תרצו להיעזר בשיטה שלי להתקדמות אישית בחיים ובזוגיות, בדומה כשילד חווה כעס מהמבוגרים שסביבו הוא נכנס למצב של
בזמן קצר ,אני מזמינה אתכם להתקשר 0528167090 הגנה ולא יכול לקלוט את הערך שהוריו רוצים להעביר לו.
אסתר אדלר מנחה לחשיבה חיובית בשיטת לואיז היי ,מטפלת מכאן אנו יכולים להסיק שאדיבות היא חלק חשוב ביותר בהעברת
אישית וזוגית מנחה זוגות להגשים את החלום הזוגי. מסרים לילדים.
[email protected] בהתייחס לכך שגם כאשר מבוגר חווה פגיעה בערך העצמי שלו,
הוא נכנס לפעמים למצב הגנה -בדיוק כפי שהרגיש במצב כזה
15 בתור ילד ,נוכל להסיק שכאשר אנו מעוניינים שהשני יהיה איתנו
ויקלוט את המסר שאנו רוצים להעביר לו ,כדאי שנתייחס אליו
באדיבות.
גיליון 87