Page 14 - medorledor63
P. 14

‫במבט אישי‬

                                                                ‫לתת‬
                                                             ‫ולקחת‬
                                                        ‫שם המשחק‬
                                                            ‫באחריות‬

                                                                                               ‫דמלאיהת‪:‬שגב פרץ‬

‫לעניות דעתי גם המומלץ ביותר בהיותו תהליך ממוקד‪,‬‬         ‫כירים את הסיפור על ארבעהמ‬
                                   ‫משימתי‪ ,‬וקצר מועד ‪.‬‬              ‫אנשים ששמותיהם‪:‬‬
                                                        ‫כולם‪ ,‬מישהו‪ ,‬כל אחד‪ ,‬אף‬
‫כמה עקרונות שיעזרו לנו כמחנכים‪,‬‬                         ‫אחד‪ ?....‬בקיצור סופו של הסיפור ששום‬
‫מנהלים‪ ,‬הורים ומאמנים בהטמעת‬                            ‫דבר לא בוצע כי אף אחד לא עשה מה‬
                                                        ‫ש‪ .....‬כל אחד חשב ש‪ ....‬שמישהו או ‪.....‬‬
                     ‫האחריות האישית‪:‬‬
                                                                               ‫כולם יכלו לעשות‪.‬‬
‫‪ .1‬דוגמה אישית – מודלינג‪ .‬כגון הקפדה על עמידה בלוח‬
‫הזמנים‪ ,‬תכנון‪ ,‬הקפדה על מסגרת תקציבית‪ ,‬התמסרות‬          ‫הסיפור הזה מטאפורה שמבהירה את החשיבות והקריטיות‬
                                                                    ‫שבהבנת האחריות‪ ,‬הטלת האחריות ולקיחתה‪.‬‬
                                    ‫למשימה‪ ,‬וכן הלאה‪.‬‬
‫‪ .2‬הגדרת האחריות זו שלי וזו של האחר באופן מדויק ככול‬    ‫לאחריות שני צדדים‪ ,‬האחת האחריות שאני לוקחת על‬
 ‫האפשר כולל משך זמן ביצוע‪ ,‬עלויות ביצוע ותוצאה מצופה‪.‬‬   ‫עצמי בתחום ובנושא כלשהו ומאידך האחריות שלי‬
‫‪ .3‬ביצוע מעקב אחר הבנת האחריות המוטלת כמו גם על‬
‫הביצוע‪ ,‬להיות זמינים לשאלות להבהרות ולהדרכה של‬                                             ‫בהטלתה על האחר‪.‬‬
                                                        ‫האחריות היא אחד התכונות המהותיות ביותר ביכולת ניבוי‬
           ‫המבצע בכול התהליך עד להשלמת המשימה‬
‫‪ .4‬לעודד לקיחת אחריות אישית מחוץ לתחום המשימה‬                                                     ‫הצלחה בחיים‪.‬‬
‫הספציפית כגון בביה"ס להתנדב לוועד הכיתה‪ ,‬חניכת‬          ‫ככול שנקדים להטמיע התנהגות אחראית בילד כך נגדיל‬
‫ילד חדש וכדומה‪ ,‬גישה זו מגבירה את המודעות לאחריות‬       ‫באופן משמעותי את הסיכוי שיהיה לבוגר אחראי ומצליח‪.‬‬
                                                        ‫חשוב שנסייע לילד שלנו לדעת מה הביא את ההצלחה‬
                    ‫חברתית ואישית גם בחיים הבוגרים‪.‬‬     ‫שאותה אפשר לשכפל במשימות הבאות שיעמדו לפניו‪,‬‬
                                                        ‫ואולם לא פחות חשוב לנתח מה הביא את הכישלון שממנו‬
                                         ‫דליה שגב פרץ‬
                                           ‫מאמנת אישית‬               ‫אפשר ללמוד ולהסיק מה לא לעשות להבא‪.‬‬
     ‫מובילה לשינוי וצמיחה ומוסמכת לשכת המאמנים בישראל‬
                                          ‫‪050-5392446‬‬   ‫אומנם נכון הוא שקל יותר להטמיע התנהגות אחראית‬
                                                        ‫בילד‪ ,‬על האדם המבוגר יהיה ללמוד בתהליך מובנה ומקצועי‬
         ‫‪ [email protected]‬ן ‪www.dalyadsp.com‬‬          ‫הטמעת התנהגות אחראית ‪ .‬אחת הדרכים היא באימון אישי‪,‬‬

                                                        ‫‪14‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19