Page 14 - medorledor63
P. 14
במבט אישי
לתת
ולקחת
שם המשחק
באחריות
דמלאיהת:שגב פרץ
לעניות דעתי גם המומלץ ביותר בהיותו תהליך ממוקד, כירים את הסיפור על ארבעהמ
משימתי ,וקצר מועד . אנשים ששמותיהם:
כולם ,מישהו ,כל אחד ,אף
כמה עקרונות שיעזרו לנו כמחנכים, אחד ?....בקיצור סופו של הסיפור ששום
מנהלים ,הורים ומאמנים בהטמעת דבר לא בוצע כי אף אחד לא עשה מה
ש .....כל אחד חשב ש ....שמישהו או .....
האחריות האישית:
כולם יכלו לעשות.
.1דוגמה אישית – מודלינג .כגון הקפדה על עמידה בלוח
הזמנים ,תכנון ,הקפדה על מסגרת תקציבית ,התמסרות הסיפור הזה מטאפורה שמבהירה את החשיבות והקריטיות
שבהבנת האחריות ,הטלת האחריות ולקיחתה.
למשימה ,וכן הלאה.
.2הגדרת האחריות זו שלי וזו של האחר באופן מדויק ככול לאחריות שני צדדים ,האחת האחריות שאני לוקחת על
האפשר כולל משך זמן ביצוע ,עלויות ביצוע ותוצאה מצופה. עצמי בתחום ובנושא כלשהו ומאידך האחריות שלי
.3ביצוע מעקב אחר הבנת האחריות המוטלת כמו גם על
הביצוע ,להיות זמינים לשאלות להבהרות ולהדרכה של בהטלתה על האחר.
האחריות היא אחד התכונות המהותיות ביותר ביכולת ניבוי
המבצע בכול התהליך עד להשלמת המשימה
.4לעודד לקיחת אחריות אישית מחוץ לתחום המשימה הצלחה בחיים.
הספציפית כגון בביה"ס להתנדב לוועד הכיתה ,חניכת ככול שנקדים להטמיע התנהגות אחראית בילד כך נגדיל
ילד חדש וכדומה ,גישה זו מגבירה את המודעות לאחריות באופן משמעותי את הסיכוי שיהיה לבוגר אחראי ומצליח.
חשוב שנסייע לילד שלנו לדעת מה הביא את ההצלחה
חברתית ואישית גם בחיים הבוגרים. שאותה אפשר לשכפל במשימות הבאות שיעמדו לפניו,
ואולם לא פחות חשוב לנתח מה הביא את הכישלון שממנו
דליה שגב פרץ
מאמנת אישית אפשר ללמוד ולהסיק מה לא לעשות להבא.
מובילה לשינוי וצמיחה ומוסמכת לשכת המאמנים בישראל
050-5392446 אומנם נכון הוא שקל יותר להטמיע התנהגות אחראית
בילד ,על האדם המבוגר יהיה ללמוד בתהליך מובנה ומקצועי
[email protected]ן www.dalyadsp.com הטמעת התנהגות אחראית .אחת הדרכים היא באימון אישי,
14