Page 28 - medorledor23
P. 28

‫"הכוכב הירוק ‪ -‬האגדה על כוכב העפרונות"‬     ‫זמן משחקים‬
              ‫סיפור בהמשכים מאת יענקלה טל‬

    ‫ביום המחרת זימן אליו מנהל האירועים את דוקטור הקסגריי הידוע ברחבי השמים כמומחה‬
                         ‫לשיטות ממשל‪ ,‬וביקש ממנו לייעץ לנציגי המחוזות כיצד עליהם לפעול‬
                                 ‫כדי לקבל החלטות באופן דמוקרטי‪ ,‬ובמיוחד לגבי נושא ההצגה‪.‬‬
                                                                           ‫מיהו דוקטור הקסגריי?‬
                             ‫דוקטור הקסגריי הוא עיפרון משושה‪ ,‬שצבעו אפור וקומתו בינונית‪.‬‬

    ‫הוא חמור סבר ונמרץ אלא שמאחורי חזותו הקשוחה מסתתרות סבלנות רבה ואהבה אין קץ‬
                                                                           ‫שהוא רוחש לתלמידיו‪.‬‬

  ‫הדוקטור רכש את השכלתו בשיטות ממשל ב"גלקטיקוס אקדמי" הנחשבת ראשונה בחשיבותה‬
‫ברחבי השמים‪ .‬הדוקטור כיהן במשך ‪ 100‬השנים האחרונות כמזכיר המועצה העליונה להרמוניה‬

                                              ‫אצל ‪ 20‬נשיאות ונשיאים של רפובליקת העפרונות‪.‬‬

                                       ‫בבוקר יום ראשון קיים הדוקטור דיון בהשתתפותם של כל‬
                                                          ‫הנציגות והנציגים המועמדים לבחירות‪.‬‬

                                          ‫"ברצוני לברך אתכם על ניצחונכם בבחירות המחוזיות‪.‬‬
                                         ‫אני מקווה שאתם מודעים לאחריות הכבדה המוטלת על‬

                                                ‫כתפיכם‪ .‬מנהל האירועים העביר אליי את עדויות‬
                                                ‫האופי שכתבו עליכם חבריכם הקרובים‪ .‬אשריכם‬

                                                              ‫שהתברכתם בחברים נאמנים כאלה‪.‬‬
                                      ‫קראתי את עדויותיהם בכובד ראש והתרשמתי מאישיותכם‬

                                                           ‫הייחודית שבאה לידי ביטוי במעשיכם‪.‬‬
                                        ‫אני מאמין שהייחוד של כל אחת ואחד מכם הוא בבחינת‬

                                            ‫זכות שיש לקדשה מכל משמר‪ .‬וביחד‪ ,‬בכוח השיתוף‪,‬‬
                                            ‫תשמשו כוח מניע לצמיחה ולקדמה‪ ,‬עפרונה עפרונה‬

                                                               ‫במחוזה ועפרונון עפרונון במחוזו"‪.‬‬
            ‫לאחר שזכה למחיאות כפיים סוערות ביקש הדוקטור מכל נציגה ונציג לספר על הווי‬
           ‫בתי הספר במחוז שממנו בא‪ ,‬ועל הדרך המקובלת לפתרון מחלוקות בנושאים שונים‪.‬‬

             ‫בזה אחר זה עלו הנציגות והנציגים לבמה וסיפרו את סיפוריהם ששיקפו מצב עגום‬
               ‫למדי‪ :‬חילוקי דעות רבים נותרו ללא פתרון‪ ,‬וגרוע מכך‪ ,‬עם טעם של כעס ועלבון‪.‬‬
            ‫"לכך בדיוק כיוונתי"‪ ,‬הרעים דוקטור הקסגריי בקולו‪" .‬מי שבילדותו אינו יודע לקבל‬
               ‫את האחר ומנסה לכפות את דעתו בכוח רטוריקה מבריקה או בכוח המעשה‪ ,‬יגדל‬

                        ‫להיות אדם כועס‪ ,‬ממורמר ולעתים אף אלים שעלול לגרום נזק לקהילה‪.‬‬

‫לתשומת ליבכם קוראים יקרים‪ :‬יענקלה טל המחבר אישר לנו להציג את דפי הספר בפורמט עריכה שונה בעיתון מזה של‬
                                                                               ‫הספר עצמו‪ .‬עקב כך איחדנו דפים ואיורים‪.‬‬

                                                                                          ‫‪ 28‬מגזין מדור לדור‬
   23   24   25   26   27   28   29   30