Page 15 - medorledor144
P. 15
סרוק אותימגזין מדור לדור נוכחות .הובלה.
השפעה.
על המומחה
מאת :עמיר ברדה
15
אחת הכיתות שבהן אני עובד לאורך השנה,ב
עמדתי מול קבוצת תלמידים שקטה למראה,
אבל רועשת מבפנים .היה ברור שהם
מחפשים קשר – אבל גם כללים .רצון – אבל גם
הכרה .החלטתי להביא להם ביצה.
ככה נולדה לה “הביצה שהתחפשה” – תרגיל חברתי שמזמין כל
תלמיד לשמור על ביצה אמיתית במשך שבועיים .הם מקשטים
אותה ,מגנים עליה ,ובדרך – לומדים על עצמם .איך מתמודדים עם
פיתויים? מה עושים מול תחרות לא הוגנת? האם כדאי "לשבור"
או דווקא להגן על האחר? ומה עושים כשמתחשק לנקום?
דווקא מתוך המשחק – נולדת נוכחות .דווקא
כשישסיכון–צומחתהובלה,ודווקאכשהכללים
פתוחים מתברר איפה מתחילה השפעה
אמיתית.
לאורך השנה זכיתי ללוות תלמידים וצוותים בבתי ספר שונים –
חלקם כבר הפכו לשותפים קבועים.
כולם מבינים היום שלתקשורת חברתית יש שפה – ושאפשר
ללמוד אותה.
הפעילויות האלו מגיעות לבתי הספר גם במסגרת תוכנית גפ"ן
של משרד החינוך ,שמאפשרת להזמין תכניות חיצוניות איכותיות
מתוך סל תקציבי קיים – ולשלב אותן כחלק אינטגרלי מהשיח
הבית־ספרי.
כי כדי לגדל תלמידים שמובילים ,קודם צריך להקשיב
למה שמוביל אותם.
עמיר ברדה -מייסד ומנכ״ל המפתח למעורבות בקהילה –
המרכז לפיתוח תקשורת חברתית.
[email protected] 051-5151126
גיליון 144