Page 15 - medorledor144
P. 15

‫סרוק אותי‬‫מגזין מדור לדור‬       ‫נוכחות‪ .‬הובלה‪.‬‬
                                      ‫השפעה‪.‬‬
            ‫על המומחה‬
                                                               ‫מאת‪ :‬עמיר ברדה‬
         ‫‪15‬‬
                          ‫אחת הכיתות שבהן אני עובד לאורך השנה‪,‬ב‬

                          ‫עמדתי מול קבוצת תלמידים שקטה למראה‪,‬‬
                                ‫אבל רועשת מבפנים‪ .‬היה ברור שהם‬
                                ‫מחפשים קשר – אבל גם כללים‪ .‬רצון – אבל גם‬
                                              ‫הכרה‪ .‬החלטתי להביא להם ביצה‪.‬‬

                          ‫ככה נולדה לה “הביצה שהתחפשה” – תרגיל חברתי שמזמין כל‬
                          ‫תלמיד לשמור על ביצה אמיתית במשך שבועיים‪ .‬הם מקשטים‬
                          ‫אותה‪ ,‬מגנים עליה‪ ,‬ובדרך – לומדים על עצמם‪ .‬איך מתמודדים עם‬
                          ‫פיתויים? מה עושים מול תחרות לא הוגנת? האם כדאי "לשבור"‬

                                ‫או דווקא להגן על האחר? ומה עושים כשמתחשק לנקום?‬

                            ‫דווקא מתוך המשחק – נולדת נוכחות‪ .‬דווקא‬
                            ‫כשישסיכון–צומחתהובלה‪,‬ודווקאכשהכללים‬
                            ‫פתוחים מתברר איפה מתחילה השפעה‬

                                                            ‫אמיתית‪.‬‬

                          ‫לאורך השנה זכיתי ללוות תלמידים וצוותים בבתי ספר שונים –‬
                                                    ‫חלקם כבר הפכו לשותפים קבועים‪.‬‬

                          ‫כולם מבינים היום שלתקשורת חברתית יש שפה – ושאפשר‬
                                                                       ‫ללמוד אותה‪.‬‬

                          ‫הפעילויות האלו מגיעות לבתי הספר גם במסגרת תוכנית גפ"ן‬
                          ‫של משרד החינוך‪ ,‬שמאפשרת להזמין תכניות חיצוניות איכותיות‬
                          ‫מתוך סל תקציבי קיים – ולשלב אותן כחלק אינטגרלי מהשיח‬

                                                                         ‫הבית־ספרי‪.‬‬

                          ‫כי כדי לגדל תלמידים שמובילים‪ ,‬קודם צריך להקשיב‬
                                                           ‫למה שמוביל אותם‪.‬‬

                          ‫עמיר ברדה ‪ -‬מייסד ומנכ״ל המפתח למעורבות בקהילה –‬
                                                  ‫המרכז לפיתוח תקשורת חברתית‪.‬‬

                                      ‫‪[email protected] 051-5151126‬‬

                                                                            ‫גיליון ‪144‬‬
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20