Page 10 - medorledor107
P. 10

‫במבט אישי‬

                                                                   ‫האנלוגיה בין בני‬
                                                                   ‫האדם למגדלור?‬

‫למעשה דרך התקשורת יכולה לבנות או להרוס‪ .‬כשהתקשורת‬                                                       ‫מאת‪ :‬אסתר בוטביקה‬
‫הורסת אור המגדלור כל כך מסנוור שאין ביכולתנו לראות את‬
‫הכיוון או להבין את הכוונה‪ .‬ברור שבמצב זה לא נוכל לגלות את‬            ‫‪...‬הוא חפן אז את הלב אשר אוכל‪,‬״‬
‫הפוטנציאליים החבויים בנו‪ ,‬וכך גם נפגעת הקרקע היציבה של‬                                      ‫פתע שוב זרח הלב וחם‪.‬‬
                                                                                    ‫וכיום במרום הצוק‪ ,‬בראש מגדל‪,‬‬
    ‫מערכות היחסים אשר אמורה להוות עבורנו חוף מבטחים‪.‬‬
‫הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שכל אחד מאיתנו יכול להיות‬                                        ‫הוא מאיר לכל מלח בים‪.‬‬
‫מגדלור עבור הזולת בקבוצות השייכות השונות כמו‪ :‬במשפחה‪,‬‬                              ‫כי למרות שאין בחוף שום מגדלור‪,‬‬
                                                                                  ‫לב אחד תמיד מאיר לו מן השחור‪".‬‬
                               ‫בעבודה‪ ,‬בזוגיות‪ ,‬עם חברים‪.‬‬
                                                                                    ‫מתוך השיר מגדלור‪ ,‬מילים‪ :‬דן אלמגור‬
          ‫אז מה עושים? איך מחלקים את הטוב לאחר?‬
                                                                            ‫האם אכן ניתן להשוות בין בני האדם למגדלור?‬
              ‫• מכבדים את דברי הזולת ומקשיבים עד הסוף‪.‬‬
‫• נותנים עצה באמצעות חוויה שחווינו אך זכות הבחירה היא‬              ‫תפקידו של המגדלור להאיר בשעת לילה‪ ,‬בחשיכה את הדרך‬
                                                                   ‫לחוף ולהקל על כלי השיט הרחוקים להגיע לחוף מבטחים‪.‬‬
                                                ‫של הזולת‪.‬‬          ‫במידת הצורך שומר המגדלור נמצא גם בתקשורת עם מי‬
‫• משתפים כשיש בעיה ומנסים למצוא פתרון שמתחשב בכל‬
                                                                                  ‫שמבקשים להגיע לחוף ומנחה אותם בדרכם‪.‬‬
                                                ‫השותפים‪.‬‬           ‫אחד מתפקידנו כבני האדם הוא להאיר זה לזה ובאמצעות‬
                          ‫• רואים באחר את הטוב הקיים בו‪.‬‬           ‫תקשורת דבורה של המילים הנכונות לכוון להגיע לחוף‬
    ‫• דנים באתגר הקיים בהווה ללא העלאת החוויות מהעבר‪.‬‬              ‫מבטחים ו‪/‬או לנצל את הפוטנציאלים הקיימים בכל אחד‬
                                                                   ‫מאתנו‪ .‬לעיתים אנו זקוקים לשיקוף המציאות ולהתבוננות בה‬
                             ‫• שומרים על שיח נעים ומכבד‪.‬‬
                                                ‫• מפרגנים‪.‬‬                                   ‫מזוויות שונות ובצורה בהירה יותר‪.‬‬

       ‫ציינתי מספר דרכי פעולה‪ ,‬אמצו אותם והוסיפו משלכם‬               ‫חשוב לשאול את עצמנו האם באינטראקציה‬
           ‫מאמינה בכם ויודעת שבזכות גישה זו תחוו סיפוק‬               ‫עם האחר אנו מכוונים להאיר לו את דרכו‬
                                                 ‫בהצלחה!‬             ‫בנועם‪ ,‬לסייע לו ולהעצים אותו או שלעיתים‬
                                                                     ‫בדיוק להפך ‪ -‬אנו מתקשרים באופן לא ברור‬
                                          ‫אסתר בוטביקה –‬             ‫ולעיתיםלאמכבד ועובריםמ‪ -‬להאיר–להעיר‪.‬‬
              ‫המקימה והרוח החיה של "צומחים ב‪-‬מ‪-‬ל אהבה"‬
                                                                   ‫החלפה לכאורה קטנה בין האות א' לאות ע' פעמים רבות‬
                        ‫‪[email protected] 052-3586938‬‬              ‫מחטיאה מאוד את המטרה ומביאה לפגיעה באחר‪ .‬לא רק‬
                                                                   ‫שאינה מסייעת אלא שלפעמים יוצאות צלקות שנדרשות שנים‬
                                                  ‫‪www.ha-or.co.il‬‬
                                                                                              ‫לרפא אותם‪ ,‬אם בכלל מצליחים‪.‬‬

                                                                                                                            ‫‪10‬‬
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15