Page 6 - medorledor09
P. 6
‫הוא מסביר‪" ,‬לי כליצן רפואי יותר קל להגיע ולגרות את‬ ‫למחרת בבוקר הוא התקשר בבית החולים‪" .‬אמרתי להם‪:‬‬
‫הילד לעשות דברים שלפעמים הוא מתעקש לא לעשות כמו‬ ‫'תראו‪ ,‬זה עשה לי כל כך טוב על הנשמה‪ ,‬שמשבוע הבא אני‬
‫מפנה בוקר בשבוע'‪ .‬אז זה התחיל בבוקר אחד בשבוע‪ ,‬ועבר‬
‫פיזיותרפיה נשימתית‪ ,‬להזיז ידיים רגליים‪ ,‬לתקשר ולדבר"‪.‬‬ ‫ליומיים בשבוע‪ ,‬ושלושה ימים בשבוע‪ .‬ועכשיו סגרתי שם ‪22‬‬
‫וכאן הוא מזכיר מקרה שאירע באחרונה‪" .‬ילדה שעברה ניתוח‬
‫ראש שכבה בטיפול נמרץ‪ ,‬לא תקשרה כל כך עם הסביבה‪,‬‬ ‫שנים"‪.‬‬
‫וביקשו ממני לנסות לבדוק האם היא מבינה מה אנחנו מדברים‬
‫"במשך השנים בעבודה שם‪ ,‬אתה כל פעם חושב שאתה רואה‬
‫אתה‪.‬‬ ‫הכל‪ ,‬אבל כול יום מחדש אתה פוגש מקרים חדשים‪ ,‬וזה נותן‬
‫שאלתי אותה‪ ,‬האם היא שמחה שאני פה‪ .‬היא הזיזה את‬ ‫לך כוח לעשות את מה שאתה עושה כל כך הרבה שנים‪ .‬אני‬
‫הראש בתנועת 'כן'‪ ,‬כולם מסביב היו בהלם‪ ,‬כי עד לרגע הזה‬ ‫עושה את הליצנות הרפואית בהתנדבות מלאה‪ ,‬אף אחד לא‬
‫היא לא הגיבה ולא תקשרה‪ .‬אח"כ שאלתי אותה שוב 'את‬ ‫משלם לי שקל‪ ,‬גם לא על הדלק וזה מתוך אמונה שצריך‬
‫שמחה שאיציק הליצן פה'‪ ,‬היא שוב עשתה תנועת 'כן'‪ .‬הרופא‬
‫לעשות את זה‪ ,‬וזו גם השליחות שלי"‪.‬‬
‫ביקש לגרום לה גם להביע 'לא'‪.‬‬
‫נזכרתי שהילדה הזאת לא אוהבת בלונים‪ ,‬ושאלתי האם היא‬ ‫בגד ליצן בחדר ניתוח‬
‫רוצה שאנפח לה בלון‪ .‬היא הזיזה את ראשה כאומרת 'לא'‬
‫הוא שאל פעם נוספת והיא שוב הזיזה את ראשה כאומרת‬ ‫לוח הזמנים שלו מתואם עם הצוות הרפואי‪" .‬אני נמצא‬
‫'לא'‪ .‬ראינו שהיא מבינה מה אנחנו אומרים לה‪ ,‬ואז שאלתי‬ ‫במחלקות כירורגית‪ ,‬טיפול נמרץ‪ ,‬אונקולוגית וחדר ניתוח‪.‬‬
‫אותה האם היא רוצה ללכת הביתה‪ ,‬פתאום היא פתחה את‬ ‫מגיע בבוקר‪ ,‬הולך לאחות האחראית והיא נותנת לי את‬
‫הפה ואמרה‪' :‬הביתה‪ ,‬הביתה'‪.‬‬

‫זה היה קטע מאוד מרגש"‪.‬‬

‫עקרםחהתיללדיאוםת הזדהות‬ ‫המקרים‪ ,‬ומשם אני ממשיך לטפל‪ .‬הרופאים אומרים לי את‬
‫הצרכים הרפואיים שלהם‪ ,‬ואני מתרגם אותם לטיפול‪ .‬אם‬
‫"אני מדבר עם הילדים בתדרים‬ ‫קיבלתי הנחייה להוריד ילד מהמיטה‪ ,‬לא יעזור בית דין ‪-‬אני‬
‫שלא כל אחד יכול להגיע אליהם‪.‬‬
‫אלה דברים שפיתחתי‪ .‬במחלקה‬ ‫לא עוזב אותו עד שהוא לא יורד מהמיטה"‪.‬‬
‫האונקולוגית אני מטפל בילדים‬ ‫"ילדים שנרדמו בחיוך מתעוררים מאותה נקודה וההתאוששות‬
‫חולי סרטן‪ ,‬ומצליח להוציא‬ ‫שלהם הרבה יותר מהירה מילדים שנרדמו בבכי‪ .‬אני מלווה‬
‫את החיוך ברגע הכי קשה‪ ,‬הכי‬
‫אותם בתהליך ההרדמה וההתאוששות‪.‬‬
‫כואב‪ ,‬הכי פחות נוח‪.‬‬ ‫בניתוחים שעושים בהרדמה מקומית‪ ,‬אני נמצא עם הרופא‬
‫כששוכב ילד אחרי טיפול‬ ‫בחדר הניתוח ובזמן שהוא מבצע את הפעולה עצמה‪ ,‬אני‬
‫כימותרפי או נערה שהשיער‬ ‫מסיח את דעתו של הילד כך שהוא בכלל לא מרגיש שמנתחים‬
‫נושר‪ ,‬אלו רגעים לא נעימים‬ ‫אותו"‪ .‬לאיציק יש בגד ליצן שנתפר במיוחד בשבילו עבור חדר‬
‫ולא נוחים והדבר האחרון‬
‫שאותו אתה רוצה לעשות‪ ,‬זה‬ ‫הניתוח והוא לא יוצא משם‪.‬‬
‫לצחוק עכשיו‪ .‬ואני מצליח‬ ‫הוא מציין שהפעילות שלו לא באה במקום הרופא‪ ,‬והצוות‬
‫להגיע לנקודות שהם גם ברגע‬ ‫הרפואי ‪" .‬לכל אחד יש התפקיד שלו בטיפול‪ .‬אני מצליח להגיע‬
‫הזה מצליחים להוציא את‬ ‫לנקודות שלאחרים קשה להגיע בתקשורת מול הילדים"‪,‬‬
‫הצחוק ואת החיוך‪ ,‬וכשההורים‬
‫רואים שהילד מחייך וצוחק אז‬
‫גם להם יותר קל לעבור את‬
‫התקופה הקשה‪ .‬הרבה פעמים‬
‫הטיפול שלי הוא בהורים ולא‬

‫בילדים"‪ ,‬הוא מסביר‪.‬‬
‫כהזדהות עם הילדים חולי הסרטן‪ ,‬הוא עושה קרחת באופן‬
‫קבוע‪" .‬למדתי שכגם אני עם קרחת יותר קל לנו לתקשר‬
‫ביחד‪ ,‬אנחנו פשוט עושים צחוק מהקרחת הזאת‪ .‬אנחנו עושים‬
‫משחקי מילים 'קרחת'‪' ,‬צלחת'‪' ,‬מקלחת' כל מיני שטויות‬

‫כאלה‪".‬‬
‫לא כל הילדים מנצחים את המחלה איציק מכיר אותם ואת‬
‫המשפחות וזה רגע קשה מאוד בשבילו‪" .‬קורה לי שאחרי‬
‫מקרה כזה‪ ,‬אני מגיע למסיבת יום הולדת‪ .‬פה יש לך קונפליקט‬

‫בעבודה שלך כליצן‪.‬‬
‫אתה צריך לעשות 'קאט' באופן חד צדדי‪ ,‬לשים בצד את כל‬
‫מה שאתה מרגיש וחושב‪ ,‬לבוא למסיבת יום ההולדת ולהיות‬

‫הליצן השמח"‪.‬‬

‫‪6‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11