Page 29 - medorledor09
P. 29
‫להתגבר על טבע האדם‬

‫מדוע סגן מנהל המחלקה הקרדיולוגית לשעבר בבית החולים רמב"ם‪ ,‬ד"ר יואב וולגנברג‪,‬‬
‫בוחר לשים קץ לחייו בדרך מוזרה מאוד? האם העולם שלו באמת קרס ברגע אחד? רומן‬
‫המתח "תכירו‪ ,‬אדם דפו" מאת יאיר רובל‪ ,‬מציג עלילה סבוכה ומרתקת המתפרשת על‬
‫פני ארבעה עשורים ושלוש יבשות‪ .‬זה לצד זה‪ ,‬מככבים בה אנשי העולם התחתון‪ ,‬יאפים‬
‫ישראלים‪ ,‬נרקומנים אומללים ונזירים טיבטיים‪ ,‬המעורבים כולם בסיפורי אהבים‪ ,‬ביחסי‬
‫חברות ובגידה‪ ,‬ובעיקר ‪ -‬בלא מעט כסף‪ .‬אולם‪ ,‬אולי יותר מכול‪ ,‬זהו סיפור על אמונה‪.‬‬
‫אמונה בבלתי אפשרי‪ ,‬אמונה ביכולת להתגבר על חוקי הטבע‪ .‬האמונה ביכולת להתגבר על‬
‫טבע האדם‪ .‬זהו גם סיפורם של ארבעה חברי ילדות אשר קושרים את חייהם ברשת של‬
‫שקרים ורמייה‪ .‬גיבור הסיפור הוא יואב‪ ,‬רופא צעיר שכתוצאה מהתנקשות מתוכננת בחייו‬
‫הוא הופך למשותק וחירש באופן כמעט מלא‪ .‬מה הוא עולל לחבריו‪ ,‬ששלושתם שנאו אותו‬
‫שנאה כה עזה כל כך והם רקמו קנוניה על מנת להיפטר ממנו‪ ,‬אחת ולתמיד? כיצד כל אחד‬

‫מהשלושה השיג את מטרתו? (הוצאת גוונים‪ 351 ,‬עמודים)‪.‬‬

‫מסרים עם הומור‬ ‫עצי תה לא יפרחו כאן‬

‫סיפורי עם אודות החיים בכפרים הסיניים‪ ,‬מתובלים‬ ‫יריעה רחבה‪ ,‬אכזרית ומטלטלת של חיים בלתי‪-‬אפשריים‬
‫כמעט בחברה שיתופית‪,‬‬
‫בהומור ומחורזים‪ ,‬כונסו לספר ייחודי שיצא בימים אלה‪.‬‬ ‫נפרשת ב"עצי תה לא יפרחו‬
‫כאן" מאת כינרת מעיין‪.‬‬
‫כל סיפור שמתחיל "בכפר סיני קטן"‪ ,‬מיד מעורר סקרנות‬ ‫הספר מתחקה אחר קוטביות‬
‫קיצונית ופיצול מובנה בין‬
‫ועניין‪ .‬עולם מסתורי‪ ,‬מרוחק ומוזר‪ ,‬אך באופן מפתיע‬ ‫הבנים של מקימי המשק‪,‬‬
‫'מלח הארץ'‪ ,‬ובין אוכלוסיית‬
‫נראה קצת מוכר‪ .‬בספר "סיפורי גאו שו" מאת אמנון‬ ‫המהגרים‪ ,‬ניצולי השואה‬
‫וילדיהם‪ .‬במקום שבו דמיון‪,‬‬
‫בוים‪ ,‬מובאים ‪ 18‬סיפורי עם סיניים‪ .‬הסיפורים מתארים‬ ‫אינדיבידואליות‪ ,‬יצירתיות‪,‬‬
‫עדינות וסקרנות טבעית הם‬
‫את מציאות חיי הכפריים בסין העתיקה‪ ,‬על האדם‬ ‫שמות גנאי‪ ,‬נוצרה ועוצבה‬
‫דמותו של הגיבור‪ ,‬שלא ויתר‬
‫הפשוט‪ ,‬על החיים בכפר‪ ,‬הפחדים‪ ,‬השמחות‪ ,‬מציאות‬ ‫על איכויות אלה‪ ,‬נאחז בהן‬
‫כבעוגן פנימי ובזכותן יצר‬
‫שבחלקה מתקיימת עד היום‪ .‬הסיפורים נאספו‪ ,‬תורגמו‬ ‫את מציאות חייו‪ .‬מסע החיים של דרור‪ ,‬מתחיל בקיבוצו‪,‬‬
‫עד לבגרותו כאיש מודיעין בעל מוניטין‪ .‬בין ילדות בצלה‬
‫ונכתבו בחרוזים שנונים על‪-‬ידי אמנון בוים‪ ,‬או כפי שהוא‬ ‫של אם ניצולת שואה ואב קשה‪-‬יום יליד מצרים‪ ,‬מתואר‬
‫עולמו הייחודי הפנימי‪ ,‬שמליט אותו חדשות לבקרים‬
‫כונה בסין "גאו שו" שזה בעברית "עץ גבוה"‪ .‬בסוף כל‬ ‫מהמציאות‪ .‬דרך עולמו מוצגת יריעה עמוקה של חיים‬
‫בלתי‪-‬אפשריים כמעט בחברה שיתופית‪ ,‬שבאופן שיטתי‪,‬‬
‫סיפור הכולל גם הומור‪ ,‬ישנו מסר קטן‪ ,‬ברור ופשוט‪.‬‬ ‫תובעת קונפורמיות טוטאלית‪ ,‬ובאותה נשימה מוקיעה‬
‫מזניחה ודוחה את החלשים והשונים עד כדי שלילת‬
‫הסיפורים מוגשים מנוקדים ומיועדים לגילאי ‪ 8‬ומעלה‪.‬‬ ‫זכויותיה וכבודם הבסיסיים‪ .‬הילד נאחז בעוגן פנימי‪,‬‬
‫מצליח בעור שיניו להבקיע את אימת ילדותו ולברוא עולם‬
‫הסיפורים המקסימים מספרים‪ ,‬בין היתר‪ ,‬על חשיבותה‬ ‫יחידאי ומשמעותי הצומח מתוך נפשו ולממש את ייעודו‬
‫ולספק את עצמו רק לאחר שיצא מהקיבוץ (הוצ' גלים‪,‬‬
‫של עזרה הדדית‪ ,‬כוחה‬
‫‪ 174‬עמ')‬
‫של תדמית‪ ,‬משפט החמור‬

‫והסלע‪ ,‬העכברה שרצתה‬

‫להתחתן‪ ,‬האיכר ומוט‬

‫הבמבוק‪" .‬חיפשתי סיפורים‬

‫שקשורים לחיי הכפריים‬

‫הסיניות‪,‬‬ ‫ולמסורות‬

‫שכוללים גם הומור‬

‫וגם מוסר השכל בצדם‪,‬‬

‫ויתאימו ל'ראש הישראלי'"‪,‬‬

‫אומר המחבר‪ .‬סיפורים‬

‫מקסימים והאיורים לא‬

‫פחות (איורים‪ :‬אינה קצב‪,‬‬

‫הוצאת אוריון‪ 52 ,‬עמ')‬

‫‪29‬‬
   24   25   26   27   28   29   30   31   32