יין ונפש – החיבור העמוק בין טעמים לרגשות

היין, הרבה מעבר להיותו משקה, הוא פתח לחיבור עמוק אל עצמנו. הוא מסע של טעמים וניחוחות, המשתלב בעדינות עם הנפש שלנו, מעלה זיכרונות, רגשות ורגעים המגדירים אותנו מחדש. כשאנחנו מוזגים כוס יין, אנחנו למעשה שותפים לתהליך עתיק שבו כל לגימה מסמלת תמצית של זמן, מקום ואפילו רוח האדם.

הרגע, שבו כוס היין נוגעת בשפתיים הוא רגע של עצירה, טעמיו של היין נפרשים על הלשון ומתחילים לספר סיפור – סיפור של אדמה, שמש, גשם ושנים של עבודה סבלנית. אנחנו לא רק טועמים, אנחנו חווים. היין מזכיר לנו את הרגעים שבהם התחזקנו מהאתגרים, ואת אותם רגעים קטנים, אך יקרים, של שמחה פשוטה.

בדיוק כמו הנפש שלנו, גם ליין יש את הרגעים שלו – צעיר, נמרץ ופירותי או עמוק, בוגר ומורכב. כל בקבוק הוא ייחודי, ממש כמו כל אדם. לכל לגימה יש את ההזדמנות להנחית אותנו בדיוק איפה שאנחנו צריכים להיות. יש משהו בתהליך השתייה שדוחק אותנו להיות נוכחים, להרגיש את הרגע ולתת ליין להיות חלק מהחוויה הרגשית שלנו.

אחרי יום ארוך, היין מעניק לנו מרחב קטן של שקט, זמן שבו אנחנו יכולים להתחבר לעצמנו מחדש. כמו שאנחנו בוחרים יין שמתאים לאותו רגע, כך גם עלינו ללמוד לבחור את מה שמתאים לנפש – לאיזה סוג אנרגיה אנחנו זקוקים כרגע? האם אנחנו מחפשים התחדשות, רוגע, או חיבוק חמים?

🍇אז מצורפים מספר המלצות ליין ישראלי המתאים לרגעי חיבור עצמי🍇

מד בלנד 2019 – יקב רקנאטי

יין אדום פירותי, צעיר ושמח היוצר קלילות. תערובת הזנים הים-תיכוניים – יש בו טעמי פירות אדומים ורעננות, שמחברת אותנו לרגעי חופש והקלה.

ויונייה 2022 – יקב פלטר

ויונייה לבן, פרחוני ורענן שמתאים לרגעים של ניקיון פנימי. יש בו ניחוחות של פרחים, אפרסק ומשמש, ומעורר תחושה של קלילות וחיבור לטבע. מתאים מאוד לערב קיץ או ליום שבו רוצים לקחת רגע לנשימה עמוקה ולהירגע.

לבן קלאסי 2022 – יקב סגל

היין הלבן הזה מתאים לשתייה קלה. עם טעמים של פירות הדר, תפוחים ירוקים ונגיעה של עשבוניות, מעניק תחושת רעננות.

🌿היין והנפש הם שותפים במסע החיים שלנו. עם כל לגימה, אנחנו נפתחים לעצמנו, לרגשותינו, ולמה שעוטף אותנו ברגעים קטנים של נחת. אז בפעם הבאה שאתם מוזגים לעצמכם כוס יין, שאלו את עצמכם – לאיזה מקום אני רוצה להגיע היום? איזה רגש אני רוצה להעצים?

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 134
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
עינת בכור - רוצה לנהל בראש שקט?
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן