בדרך אל האושר

שרה גילאון מחברת הספר "אשר המאושר" מספרת על ההילינג שעשתה לאביה בגיל 7, על ההרגלים שעומדים בינינו לבין האושר ועונה על שאלת מיליון הדולר: האם גם בתקופה המאתגרת הזאת כל אחד יכול להיות מאושר?

מאת: זהר נוי צילמה: אלכסנדרה מטר)

בשנה האחרונה הרבה מלים מציפות את השיח הלאומי ביניהן חשבון נפש ואחדות ושותפות גורל, אבל נדמה שאיש לא מעז לומר את המילה "אושר". אותו מצרך חיוני כל כך לחיינו הפך נדיר וכמעט בלתי מושג מאז השבעה באוקטובר. דווקא משום כך אתם חייבים לקרוא את הספר "אשר המאושר" שכתבה שרה גילאון בו היא מפרטת בדרך מקורית ומעניינת את המתכון שלה לאושר בלי תירוצים ובלי מגבלות.

שרה גילאון (61), אם לשניים היא שחקנית יוצרת, מחזאית, הילרית ומתקשרת, מנחת סדנאות לעבודה עם "הדמויות הפנימיות", מנחת סדנאות מודעות ומרצה, חלוצת סדנאות "שלום עם הגוף והאוכל" בישראל שייסדה את "אוהל שרה" – בית להתפתחות אישית ורוחנית.

"מגיל צעיר מאוד הרגשתי שיש לי שליחות מיוחדת מאוד בעולם הזה", היא מספרת בתחילת השיחה שבמהלכה תחזור לתחנות חייה המרתקות כשחקנית מצליחה וכמורה מבוקשת.

ספרה החדש "אשר המאושר" עוקב אחרי שלוש חברות שמתגוררות באותה שכונה. חייהן מתנהלים באופן שגרתי עם טרדות, אשמות ותהיות עד שבאחד הימים  מגיע לשכונה אשר המאושר שמביא עמו משב רוח רענן ומערער את תפיסת עולמן. בעקבות ההיכרות אתו הן יוצאות למסע בו הן מגלות דברים חדשים על עצמן ועל העולם.

מי זה אשר שעל שמו נקרא הספר?

"אשר הוא לא דמות מורכבת, אלא יותר ארכיטיפאב טיפוס של רעיון. זוהי דמות של אדם מאושר שמשפיע על הסביבה שלו מעצם היותו בהוויה של אושר. בסיפור כשאשמה טרודה ותהיה פוגשות את אשר המאושר, בשלב מסוים מתעוררים בהן קינאה ורוגז שגורמים להן לגלות בנחישות את סוד אושרו של אשר והן מגלות  שהסוד הוא פשוט מאוד".

איך עלולים ההרגלים שלנו להפריע לנו להיות מאושרים?

"ההרגלים שלנו הם הרגליים שלנו. כשאנחנו מאמצים הרגלים טובים הם מובילים אותנו לחיים טוביםהכוונה גם לדפוסים שמפריעים לנו. דפוס מדפיס את עצמואם אני רגילה להיות אשמה על בסיס קבוע או בחרדה ובסטרס על בסיס קבוע או נוחה לרגוז על בסיס קבוע אני עלולה להתמכר לרגשות האלהלפני שנים גילו חוקרים מתחום הפיזיקה הקוונטית שאנחנו מתמכרים לרגשות שליליים. לא רק התמכרות פסיכולוגית, אלא התמכרות ביוכימית. ככל שהמיינד רגיל לצרוך מה"חומר" הזה כמו כל מכור עם הזמן הוא יזדקק למנה יותר גדולה, לכן נדרשת בחירה מודעת להיות מאושרלהיות בשלומות Well being, ואז מתחילה עבודה מודעת. זוהי עבודה נמשכת הנושאת פירות".

האם להיות מאושר זה דבר שאפשרי לכולנו?

"כן בהחלט, כמו שאמרתי זה נובע מהתובנה שמאושר = אדם שנתן לעצמו אישוראישר את עצמו להיות מי שהוא ומה שהוא בקבלה עצמית מלאה. כל אחד שבוחר בזה יכול להגיע לזה, זה פשוט דורש עבודה. יש לנו היום הרבה שיטות שמסייעות בכך. כשמתרגלים את הנלמד בשיטות אלה באופן קבוע בהתמדה, זה הופך לחלק אינטגרלי מהליך החשיבה שלנו".

למי מיועד הספר?

"זה ספר לילדים שהם מבוגרים ולמבוגרים שהם ילדים. זה לא ספר ילדים לילדים בגיל הרך בו הם עדיין נמצאים בהוויה של אושר ואישור עצמי. כשמתבוננים על ילד שבוכה מתסכול ולאחר כמה דקות זה עובר לו והוא שמח שובאין לו כל שיפוט עצמי על "למה בכיתי קודם מאיזו שטות?", הוא פשוט זורם בטבעיות עם מצבי הרוח שלו, כמו הרוח. זהו ספר לגילאי 9 ומעלה כשמתחיל גיל ההתבגרות הראשון והילד מתחיל לשפוט את עצמו, להשוות את עצמו לאחרים ולפקפק בעצמואז מתחיל התסכול והגעגוע לתחושת האושר האוטופית. לגילים האלה אני מכוונת את הספר מגיל 9 עד 99. יש דפי עבודה לספר באתר שלי, וניתן להזמין סדנאות/הרצאות "אמנות האישור הפנימי" שיצרתי ואלמד שם שיטות נבחרות לכך".

מה חשוב לך שהקוראים הצעירים או המבוגרים ייקחו מהקריאה בו?

"חשוב לי שהקוראים הצעירים יקלטו כבר בגיל צעיר את האפשרות לבחור באושר ויתרגלו חשיבה חיובית וקבלה עצמית. קליטת האפשרות הזאת בגיל צעיר כמובן שיש בה ערך יקר מאוד כי הצעירים רוכשים את המשאבים הכי חשובים לעבור את החיים שהם לא תמיד צפויים. זוהי בעצם 'צידה לדרך' – למסע החיים. אני מקווה שהקוראים המבוגרים יקלטו את ההומור העצמי שבספר כי הרי 'אשמה', 'טרודה' ו'תהיה' הן דמויות פנימיות בנפש של כולנו וההומור מאפשר לנו קבלה עצמית ומראה לנו את הדרך לבחור בפשטות באישור עצמי. הדבר החשוב ביותר הוא לקלוט שהאושר לא נמצא בחוץ בהשגת כל חלום או יעד כזה או אחר. את האושר לא נשיג ברכישת רכב חדש, בצניחה חופשית לכשנתחתן, כשנוליד ילדים או כשהילדים יגדלו וכדומה. דברים אלה ככל שיהיו נהדרים הם  יעדים חיצוניים לכיבוש שברגע שהשגנו אותם נציב לעצמנו יעד חדש בעוד שהאושר הוא חוויה פנימית".

האם אפשר להגדיר את הספר שכתבת כספר מתנה לכל גיל

"כן. בהחלט. הוא הכי מתאים כספר מתנה שמשתייך לקטגוריה של ספרי התפתחות עצמית או שיפור עצמי. הספר כתוב כאילו הוא ספר לילדים, אבל לדעתי הקוראים המבוגרים הכי ייהנו ממנו. אני מקווה שאשר המאושר יהפוך לספר מתנה קליל ומעמיק גם יחד".

"חשוב לי שהקוראים יפנימו באמצעות הסיפור את התובנה שמאושר זה מי שנתן לעצמו אישורמי שמאשר את עצמו במובן הרחב והעמוק של המילה, אוהב את עצמו ומקבל את עצמו. ככל שנפנים זאת בגיל יותר צעיר, אשרינו ומה טוב חלקנו. אני זכיתי להתחיל את הדרך בגיל צעיר מאודבגיל 18 ולאורך כל השנים למדתי עוד ועוד שיטות אותן תרגלתי. זוהי עבודת מודעות והיא הדבר הכי משתלם שאדם יכול לעשות".

מעניין אותי לשמוע באיזה בית גדלת

"זכיתי לגדול בבית שנתן לי גם חניכה רוחנית וגם עושר תרבותי, אמנותי ויצירתי יקר ערך. קיבלתי חניכה רוחנית מאבי ז"ל שלמד משפטים בלונדון והיה מעורה שם בכל נושא הספירטואליזם. כשהוא דיבר על הילינג, על מסע הנשמה, על גלגול נשמות ועל עולמות הרוח הוא נחשב ליוצא דופן כי אף אחד עוד לא דיבר בשפה הזאת. כשהייתי ילדה בת שבע אבא שלי ביקש ממני לשים לו ידיים על המצח ולעשות לו הילינג. כשגדלתי שכחתי מהאירוע הזה עד שהגעתי 20 שנה לאחר מכן ללימודי הילינג. למעשה רוב הידע שלי לא נרכש בסדנאות ובקורסיםזה פשוט ידע שגדלתי איתו".

בין השאר שרה למדה הילינג אצל ההילר מוריס דובקינס שהתמחה בטיפול בחולי סרטן ולמדה בלונדון אצל בטי בלקומב. "היום אני בתהליך הקמת עמותה של הילרים ומרפאים רוחניים אנרגטיים. המטרה שלי שהילינג יהיה טיפול בקופות חולים ולא טיפול רק לעשירים. יש לי פרויקט שנקרא 'קופת בריאים' של מנויים להילינג יומיומי לשטיפה אנרגטית, הגנה אנרגטית ובוסט למערכת החיסון".

שנים של נתינה וחשיפה לכל מיני סוגי אוכלוסייה בנו אצל שרה יכולות רבות והבנת המציאות ברמות נוספות כמו ראיית התמונה הרחבה ממבט על ראיה שאינה שיפוטית ונמצאת מעל המושגים של טוב ורע ומעל הזמנים. לדבריה "בעולם הרוח אין שיפוט כלל ותיקונים מתרחשים כל הזמן כך שהראיה שהכול לטובה מתקיימת כל רגע".

בשנים האחרונות מתרכזת שרה בקליניקה ובטיפולים אונליין בארץ ובעולם. בין הטיפולים שהיא מעניקה: הילינג, דמיון מודרך ושיטת השחרור הרגשי EFT- שיטה שמכונה גם "שיטת הדיקור הרגשי" ושיטת וויס דיאלוגלעבודה עם הדמויות הפנימיות שבתוכנו.

כשהיא מתבקשת לספר על ההילינג שלה היא אומרת במילים פשוטות כי "עוברת דרכי אנרגיה עצומה שהיא שילוב של עוצמה ועדינות כאחד". לגבי שיטות הטיפול שהיא משלבת טוענת שרה שיכולת התקשור שלה מאפשרת לה לדייק בבחירת השיטות הנוספות מלבד הילינג ודמיון מודרך שבהן תשתמש".

מה עם המשחק על במה? זה לא חסר לך?

"תמיד שמרתי על קשר עם הבמה. יש לי שלושה מופעי יחיד: ההצגה "לפתוח פה גדול על נשים אוכל ודימוי הגוף, המופע "למה צחקה שרה?" מופע סטנדאפ רוחני על הביוגרפיה המיוחדת שלי וערב ניגוני וסיפורי הרב קרליבך ז"ל בליווי נגנים. הבמה היא הבית שלי ואני נהנית מאוד מהיכולת שלי גם להופיע על במות או לתת הרצאה לקהל גדול וגם לטפל באינטימיות רבה במפגש אחד על אחד".

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 133
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
עינת בכור - רוצה לנהל בראש שקט?
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן