מה לעסק, רשת חברתית ורווחיות?

לרוב רובינו כאנשים פרטים יש עמוד Facebook, אולי אפילו אינסטוש (אינסגרם), טיק טוק, Whatsap ו – Linkdin. כל אלו דפים המשוייכים לרשתות החברתיות הללו.

בדפים הללו אנו יכולים לכתוב את דעתנו על נושא זה או אחר, להעלות סרטונים, תמונות מחוויות, לשתף דפים של אחרים הנראים לנו מעניינים ועוד… בנוסף אנו יכולים לפתוח קבוצה בנושא מסויים או לחבור לקוצה קיימת אשר מעניינת אותנו.

ככל שאנו מעלים יותר פוסטים או מראים מעורבות בכל נושא, כך אנו הופכים ליותר מעניינים ומתחילים ליצור עוקבים אשר מחפשים אותנו ברשת ומחכים לשמוע את מוצא פינו. אילו נקראים משפיענים ולהם מספר עוקבים גדול.

ואז נשאלת השאלה, מה לכל זה ולעסק שלנו?

שיטת השיווק המסורתית של פרסום מודעה בעיתון (אם יש עוד דבר כזה), תלית מודעה על לוח המודעות, פיזור פליירים בתיבות הדואר כבר כמעט שאינן קיימות יותר. פרסום במדיה התקשורתית (רדיו וטלויזיה) זו נחלתם של העשירים והגדולים.

נחזור לרשתות החברתיות… כיוון ששיטת השיווק המסורתית כבר אינה רלוונטית, ופרסום במדיה התקשורתית יקרה מאוד, נשאר לבעלי העסקים "רק המדיה החברתית, אלו אותם עמודים של Facebook, אינסגרם, טיק טוק, Whatsap ו Linkdin אשר הזכרנו קודם לכן.

בעסקים יש משפט שאומר "אם אתה לא שם, אתה לא קיים!!!" כלומר, כל בעל עסק החפץ חיים חייב להיות נוכח בכמה שיותר רשתות חברתיות, להעלות מאמרים מקצועיים, חוות דעת בנושאים הרלוונטים לתחום עיסוקו, סרטונים, תמונות של מוצרים ולקוחות ועוד כל מה שרק אפשר. במכירות יש משפט האומר "עין רואה עין קונה". ככל שנגביר את הנוכחות שלנו ברשתות, כך נגיע ליותר אנשים אשר יכולים קהל היעד שלנו וכך נוכל למצוא עוד לקוחות המבקשים לרכוש את השירות או המוצר שלנו.

כדי להגדיל את קהל הלקוחות שלנו ברשתות החברתיות רצוי אף להקים קבוצת עניין, זו קבוצה אשר אליה מצטרפים כל מי שתחום העניין שלנו מעניין אותם וכך מתחילים ליצור מגוון קהלים ע"פ תחומי עניין.

כך, בצורה של העלאת מאמרים, סרטונים, תמונות של מוצרים, חוות דעת של לקוחות, טיפים עסקיים שלנו בתחום העניין, אנו מתחילים ליצור רשת שלמה של עוקבים שאף מחכים לכל אותן העלאות שלנו לרשת.

ככל שנגביר את מספר העוקבים, כך נגדיל את קהל המתעניינים בנו ובעסק שלנו. ככל שנגדיל את אותו הקהל כך נהפוך יותר ויותר לידוענים אשר מחפשים אותם ברשת. ככל שנהיה יותר ידוענים, כך נהיה יותר ממותגים (מהו מותג – זה למאמר נפרד). ככל שנהיה יותר ממותגים נוכל לדרוש יותר בעבור השירותים או המוצרים אותם אנו מוכרים וכך נוכל להגדיל את המכירות ואת הרווחיות שלנו בעסק.

אז… אם אתם רוצים להיות בעלי שם בתחומכם, הראו נוכחות מקצועית רבה בכל הרשתות.
זכרו, עין רואה עין קונה.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 135
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
עינת בכור - רוצה לנהל בראש שקט?
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן