יצירה [לא] טריוויאלית

אירינה-דלח-מוקטן

אני מסתכלת הרבה פעמים על הילדים שלי, 2 בנות ובן, ומתפעלת מהאופי השונה שלהם. אחת הבנות מספרת בקלות כל מה שעובר עליה, מתיעצת איתי, מנתחת איתי מקרים, אנשים ומקומות, מדברת איתי על סרטים וספרים. הבת השנייה, מדברת בקלות על כל דבר שלא נוגע לה בכפתורים הרגישים, כמו סרטים, מקרים ומקומות. על המתרחש בבית ספר היא מספרת רק כשלדעתה התרחש אי צדק, ועל תגובתה האישית לכל מיני אנשים וסיטואציות, זה כמו לחלוב תנין (כפי שטרי פרטצ'ט הגדול אמר).
וזה עוד טוב! הבן, כמו בעלי, לא מספר כלום!! מה שהוא חושב, ומה שהוא מרגיש, ומה שהוא חולם, הם סודות שמורים לנשמתו בלבד. כשאנחנו לבד, והוא באמת רוצה, הוא מגלה לי פה ושם, קצוות מעטים מהאופי המדהים שלו. כמו בעלי היקר, הוא מופנם. מופנמות היא תכונת אופי אמיתית. היא אף משמשת כמדד בפסיכולוגיה התנהגותית ומוכרת כמונח מקצועי כבר מימי קרל יונג, לפי הוויקיפדיה.

אבל מה שמעניין אותנו זה איך לחיות עם אדם מופנם, איך לאהוב אותו, איך לתקשר איתו. אומנם, אצלי במשפחה הבנים מופנמים והבנות מוחצנות. אני בטוחה שלא כולם ככה. ולחיות עם מופנם זה כמו לחיות עם חוצן, לפי מה שהמדע הבדיוני מספר לנו. ראיתי לאחרונה את כל פרקי סדרת "סטר טרק", ושם יש פרק בו זן חדש מנסה לתקשר עם בני האדם. המחשב המהולל יודע מיד לתרגם את השפה החדשה, רק שהזן החדש מדברים רק במטפורות ושמות של גיבורים וסיפורים. איך אפשר להבין אותם כשלבני האדם יש מטפורות וסיפורים שונים? כך כמעט זה לתקשר עם מופנם.

ומניסיון אישי אני אומרת לכם: אל ייאוש! עם קצת אהבה והרבה סבלנות, אפשר לתקשר גם עם חוצנים, על אחת כמה וכמה עם היקרים לכם!

כדי לעזור לכם בכך, אני מזמינה אתכם החודש ליצירה פשוטה אבל קשה, במעט כסף אבל יקרה, כיפית אבל שתצליח רק בדם, יזע ודמעות! אני מזמינה אתכם ליצור משחק טריוויה משפחתי, עם כל חברי המשפחה. והכי חשוב: תקפידו לשאול את המופנמים מה הם מעדיפים, מה הם בוחרים, מה הם היו עושים אילו… אינני מתכוונת שתבחרו כל הזמן רק בבחירות שלהם, ותעשו תמיד רק מה שהם מעדיפים, רק שימו לב לתת להם לככב ברמה שווה לשאר המשפחה.

יצירה לא מהעולם הזה שתהיה לכם!!!

פרויקט: משחק טריוויה משפחתי

טכניקה: יצירה

ציוד: מספריים, צבעים

חומרים: בריסטול לבן/פסטל, בגודל A4

 

אופן העבודה:

  • בוחרים 4 נושאים משותפים לכל המשפחה: ספורט, אומנות, היסטוריה, אסטרונומיה והיקום, מוזיקה, בלשים, מקומות בארץ ובעולם וכו'. ממליצה בחום להתרחק מפוליטיקה ורגשות
  • בוחרים סגנון טריוויה: עם תשובות לבחירה, עם רמזים לפי בקשה או פשוט ללא עזרה
  • בוחרים בין 12 ל-20 שאלות בכל נושא, וכמובן מוודאים שיש לנו את התשובה המדוייקת
  • מחלקים כל דף ל-8 (המדפסת תחלק אוטומטית ל-9)
  • במחשב, או בעזרת כותב שמכיר קליגרפיה, או לפחות כותב יפה מאוד, רושמים על כל פתקית את השאלה, את התשובות לבחירה/הרמזים, וכמובן את התשובה הנכונה
  • אם רוצים, אפשר לאייר את הצד הלא כתוב, ו/או לקשט את הצד הכתוב
  • אם רוצים, אפשר לניילן את הכרטיסים, ולשמור אותם למזכרת, או כדי להיזכר בהעדפות של חברי המשפחה במשך השנים
    תיהנו!!! ואל תהססו ליצור משחק לכל המשפחה, גם אם אין לכם מופנם בבית!

אירינה דלח – מדריכה למלאכות יד

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן