אור

נגנים בהופעה

אנסמבל המאה ה-21 מקדיש את הקונצרט השני שלו לעונה, ליצירות שנושאן הוא אור.

החל מיצירתו ה"קלאסית" של ג'ורג' בנג'מין, "באור ראשון" , אל יצירתה המונומנטלית של המלחינה הפינית הידועה קאיה סאריהו "רשמים על אור" וכלה בבכורת יצירתו המוזמנת של המלחין הצעיר עידו רומנו  "אלומות" , אנו עדים בקונצרט זה להתייחסויות השונות והאישיות של מלחינים אלה אל האור.

על האנסמבל ינצח פרנק אולו ויצטרף אליו הצ'לן הלל צרי.

9 בנובמבר 2019 בשעה 20:00 במוזיאון תל אביב

10 בנובמבר 2019 בשעה 20:00 במרכז למוסיקה משכנות שאננים

 

אנסמבל המאה ה-21 יקיים את הקונצרט השני לעונה זאת, "אור", ב-9 בנובמבר במוזיאון תל אביב, וב- 10 בנובמבר במרכז למוסיקה ירושלים.

בקונצרט בניצוחו של פרנק אולו, יבוצעו יצירות  שנושאן הוא אור.  החל מיצירתו ה"קלאסית" של ג'ורג' בנג'מין: "באור ראשון" , אל יצירתה המונומנטלית של המלחינה הפינית הידועה קאיה סאריהו "רשמים על אור" וכלה בבכורת יצירתו המוזמנת של המלחין הצעיר עידו רומנו  "אלומות" , אנו עדים להתייחסויות השונות והאישיות של מלחינים אלה אל האור.

יצירתו הידועה של ג'ורג' בנג'מין "באור ראשון" היא מיצירותיו המוקדמות, יצירה שתרמה רבות לפרסומו. היצירה קיבלה את השראתה מציורו של הצייר הבריטי טרנר, המתאר טירה מול שמש ענקית זוהרת. בנג'מין הינו בכיר מלחיני אנגליה היום. האופרה שכתב לאחרונה, Written on Skin הייתה הצלחה בינלאומית ענקית ומבוצעת בבתי האופרה הגדולים בעולם.

הקונצ'רטו לצ'לו של סאריהו היא מסע רוחני המתחיל ב"שקוף ומסתורי" ומסתיים בפרק החמישי ב"לב האור". קאיה סאריהו  נחשבת לבכירת המלחינים הסקנדינביים בכלל ושל פינלנד בפרט. זוכת פרסים הבינלאומיים יוקרתיים לקומפוזיציה, כמו Grawemeyer  ו- Koussevitzky. למדה בפאריס ועבדה במכון המפורסם  IRCAM מיסודו של פייר בולז, המתמחה בחקר ופיתוח מוסיקה אלקטרונית, היא משלבת אלקטרוניקה מסוגים שונים ביצירותיה. החל משנות ה-90 פנתה לכתיבת אופרות בהצלחה גדולה מאד. יצירותיה מבוצעות בכל רחבי העולם.

עידו רומנו ייצג בקונצרט את המבט השונה של דור חדש – יהיה מעניין לשמוע כיצד מתייחס המלחין הצעיר עידו רומנו אל האור ביצירה "אלומות" אותה הזמין אנסמבל המאה ה-21 במיוחד לקונצרט זה . רומנו (1987) הנו מלחין צעיר, מוכשר ומבטיח. סיים את לימודיו באקדמיה למוסיקה בירושלים, תלמידם של ינעם ליף וארי בן שבתאי ונבחר לתכנית למלחינים צעירים של התזמורת הסימפונית של לונדון, 5 מלחינים הכותבים לתזמורת מהוללת זאת.

על האנסמבל ינצח פרנק אולו אשר זאת הופעתו הראשונה עם האנסמבל.  אולו הינו מנצח רבגוני המתמחה במוסיקה עכשווית וצרפתית ומנצח באופן קבוע על מיטב האנסמבלים בעולם, בינהם אנסמבל מודרן ואנסמבל מוזיקפאבריק הידועים.

אנסמבל המאה ה 21 נוסד בשנת 1991 על ידי המלחין דן יוהס וזמירה לוצקי. באנסמבל חברים 14 נגנים מהטובים בארץ, ומאז הקמתו, נחשב האנסמבל לגוף המוביל בארץ בכל הנוגע לביצוע מוסיקה עכשווית. מיטב המנצחים והסולנים בארץ ובעולם מופיעים עם האנסמבל, והוא זוכה להערכה בינלאומית רבה. הדבר בא לביטוי בשיתוף פעולה יוצא הדופן של המנצחים והסולנים מחו"ל עם האנסמבל,  ובהזמנות הרבות להופיע במרכזים ובפסטיבלים בינלאומיים. האנסמבל המאה ה-21 קיבל באופן קבוע ציון "מצויין" בדירוג מנהל התרבות וזכה בפרס לנדאו של מפעל הפיס על מצוינות בביצוע מוסיקה.
בשנת 2005 הקים "אנסמבל  המאה ה- 21" מרכז למוסיקה ואמנות עכשווית ביפו – "התיבה", המשמש כמפגש להפקה וביצוע של מוסיקה אמנותית בסגנונות מגוונים ומופעים רב תחומיים (מחול, סרטים, וידאו, טכנולוגית מחשבים ועוד). התיבה משתפת פעולה עם מרכזים חשובים באירופה כמו מרכז פומפידו בפריז, המרכז האלקטרוני-ניסיוני בפרייבורג ואחרים נוספים. הקונצרטים של האנסמבל המאה ה-21 מוקלטים ומשודרים בשידור חי בקול המוסיקה.

קונצרט מס' 2    אור

פרנק אולו  מנצח

הלל צרי  צ'לו

פסקל דיספן  Cascando for 8 instruments

קאיה סאריהו Notes on Light לצ'לו ואנסמבל

עידו רומנו  "אלומות"     בכורה עולמית, הזמנת האנסמבל

ג'ורג' בנג'מין  "באור ראשון"

Franck Ollu  conductor

Hillel Zori   cello

 

Pascal Dusapin Cascando for 8 instruments

 Kaija Saariaho Notes on Light
Ido Romano  "Alumot”

George Benjamin  At first light 

 

9 בנובמבר 2019 בשעה 20:00 מוזיאון תל אביב לאמנות. מחיר כרטיס:     65/130   ש"ח

להזמנת כרטיסים: 03-6077070

 

10בנובמבר 2019 בשעה 20:00 מרכז למוסיקה ירושלים. מחיר 50 ₪.

להזמנת כרטיסים: 02-6241041

לפרטים נוספים- ענת מרומי יחסי ציבור, 052-8133813

 

הלל צרי


"בראייתי הלל צרי מגלם בנגינתו את מעלותיו של עמנואל פויארמן הצעיר!"

דברי הצ'לן האגדי ברנרד גרינהאוז תלמידם של פויארמן וקזלס על הצ'לן הלל צרי, זוכה מדליית הזהב בתחרות מריה קנלס בברצלונה 1986 וכן בפרסים חשובים בתחרויות רוסטרופוביץ', ויטקר בסט' לואיס, ז'נבה, תחרות סטראדיוואריוס בקרמונה ופרס ג'קסון בטנגלווד.

חתן פרס פרנסואה שפירא וזוכה במלגות קרן התרבות אמריקה ישראל בפסנתר, צ'לו ומוסיקה קאמרית, סיים הלל בהצטיינות את התואר הראשון והשני באקדמיה למוסיקה בת"א אצל עוזי ויזל והשתלם בארה"ב אצל ברנרד גרינהאוז.
מאז הופעתו הראשונה כסולן עם הפילהרמונית הישראלית בניצוח זובין מהטה הופיע עם תזמורות רבות בהן תזמורת סימפונית ירושלים, סימפונית חיפה, הקאמרית הישראלית, סימפונט רעננה, התזמורת הקאמרית של פילדלפיה, הקמרטה ירושלים, תזמורת הסקוטית בי-בי-סי, הסימפונית של דיסלדורף, הקאמרפילהרמונית של ברמן וסימפונית וונקובר (ארה"ב) תחת שרביטם של אשר פיש, נועם שריף, כריסטיאן מנדיאל, מנדי רודן, דויד שלון, ברבינס, קחידזה, וולקוב, ברוטונס, ואבנר בירון.
חבר בשלישייה הישראלית, מר צרי הופיע בפסטיבלים רבים כפסטיבל ישראל, מרלבורו, טנגלווד, ברלין ודרטינגטון, מעביר כיתות אמן ברחבי העולם בערים כלונדון, מוסקבה, קלן ועוד, ומשתף פעולה עם אמנים רבים כעתר ארד, גיל שרון, ג'פרי סואן, מריסה טנציני, חגי שחם, שמואל אשכנזי, רומן סימוביץ וטביאה צימרמן.
בינואר 2008 הוזמן הלל ע"י זובין מהטה להופיע כסולן ביצירה "קול נדרי" מאת ברוך עם תזמורת ביה"ס ע"ש בוכמן – מהטה תחת שרביטו של המאסטרו באולם עצרת האו"ם בניו-יורק בטקס מיוחד המציין את היום הבינלאומי לזכר השואה והגבורה.

סקרנותו העזה לעשייה מוזיקלית מגוונת הביאו את מר צרי גם לכתיבה וכמעבד כתב סוויטה וירטואוזית לצ'לו ותזמורת על נושאים מתוך האופרה כרמן אותה ביצע יחד עם הקאמרית הישראלית ונועם שריף, כמו כן עיבד לצ'לו וביצע את "המונודיאלוג"- פנטזיה לוויולה סולו מאת ויזנברג ושיצאה לאור בחברת SCHOTT בגרמניה. פעיל רבות גם כמלחין ובדצמבר 2011 בוצעה בבכורה עולמית יצירתו המקורית הראשונה-"אים אים" -פנטזיה לקול ושלישיית מיתרים, ובעקבות אותה הצלחה נולדה גם יצירתו "כרמל" אשר בוצעה בבכורה עולמית בחודש נובמבר 2012.

זה מספר שנים שהוא שותף לפרויקט ייחודי של עיבוד שש הסוויטות מאת באך לשני צ'לים יחד עם ידידו הצ'לן צבי פלסר. הפרויקט נוחל הצלחה סנסציונית ולו ביקוש רב בקרב צ'לנים וחובבי מוסיקה מכל העולם.
זה לא כבר הוציא הלל דיסק וירטואוזי חדש בחברה הלונדונית היוקרתית CELLO CLASSICS שזוכה לשבחי הביקורת ובו אנתולוגיה וירטואוזית של מלחינים – צ'לנים כפופר, רוסטרופוביץ, טורטליה וקאסאדו.

הלל צרי מנגן על צ'לו פוסטיליונה – נפולי 1903, המושאל לו באדיבות קרן התרבות אמריקה ישראל ומכהן כפרופסור לצ'לו וראש המחלקה לכלי מיתר בביה"ס למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת ת"א

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן