שמעתי את המשפט היום ואני זורמת..
כן, עצמאי הוא גם בעל העסק, מנהל חשבון, מנהל משרד, מזכירה וגם פועל שעושה את העבודה "תכלס" … לא תמיד יש זמן, ידע או סבלנות לעשות את הכל.
בזמן האחרון שמעתי הרבה על פייסבוק וגוגל למשל, "it’s not my cup of tea" …ואני מבינה אותם
לכתוב פוסטים פעמיים בשבוע, להגיב, לשתף כל יום… לא מתאים לכולם!
לפרסם בגוגל אדוורדס, כל אחד יכול, הכלי פתוח, אבל צריך לאהוב סדר, מספרים, לנתח סטטיסטיקות, לבדוק את הקמפיין כל יום בהתחלה…
במקרה כזה, גם לעסק קטן מותר לו להיעזר במומחים, תפנו לאנשי מקצוע חיצוניים.
הרבה עונים לי: "אין לי תקציב" , אז בוא נחשוב – האם כל עסק צריך להשקיע מייד גם ברשתות החברתיות וגם בפרסום ממומן בגוגל – התשובה היא לא – תלוי בתחום שלכם ובעוד כמה פרמטרים.
תתחילו עם ערוץ אחד – מה יביא לכם יותר פעילות לעסק – לא רק לייקים ושיתופים – מה באמת יעיל לעסק שלכם.
עכשיו אין מתכון קסום – זה תלוי – כל עסק שונה. לחלק מהעסקים, כדאי מאוד להיות פעילים בפייסבוק למשל, וחלק לא, הם רק צריכים "לחתום נוכחות".
נחזור לתקציב – נכון לפרסם זה השקעה – וזה חלק מתכנון השיווקי של העסק שלכם – עכשיו מי ישווק? אני? איש מקצוע חיצוני?
תבנו אסטרטגיה שיווקית – איפה לשווק? באיזה תקציב? מה לצפות מהשיווק? תהיו סבלנים, שום פרסום לא יביא לכם מייד תוצאות .
ואני הוסיף רק דבר קטן: “if it’s not your cup of tea, drink coffee ? “
סלין עזריה
יועצת עסקית – שיווק דיגיטלי
ליווי מקדם עסקים