הראה לי את רשימת המשימות שלך בבקשה.
זה משפט שאני אומרת ללקוחות שלי המעוניינים לשפר את ניהול הזמן שלהם.
זו אמורה להיות בקשה פשוטה, אך לעיתים קרובות היא מלחיצה ובמקומה אני מקבלת רשימת תירוצים.
ומה איתך? יש לך רשימת מטלות?
רשימת המשימות שלך צריכה להיות יד ימינך. עליה להזכיר לך את המשימות שלך כדי שלא תצטרך לעשות זאת בעצמך.
כשאני בוחנת את הסיבות בגללן אנשים אינם משתמשים ברשימת המשימות שלהם, אני מקבלת תשובות רבות (ותירוצים) מגוונים.
הסיבות מתחלקות לשתי קטגוריות עיקריות:
- העדר הרגלי ניהול זמן טובים.
- חוסר התאמה בין פורמט רשימת המשימות לבין המשתמש.
להלן 5 סיבות בגללן אינך משתמש ברשימת ההמשימות שלך:
- אין לך כזו: אנשים אומרים לעצמם שהם "יזכרו מה שעליהם לעשות" (רק כדי לשכוח את זה אחר כך). עם זאת, רשימת מטלות היא הכלי הפשוט ביותר לניהול עצמי אפקטיבי.
- יש לך כמה רשימות: יש אנשים שמנהלים רשימות בכל מקום: בבית ובעבודה. אתה צריך רק רשימה אחת. יותר מדי רשימות מובילות למשימות שלא בוצעו ושנשכחו.
- קשה לנהל אותה הרשימה צריכה להיות קלה לשימוש. העט והנייר תמיד מנצחים. אם אתה משתמש ביישום, וודא שהוא נוח להפעלה.
- לא מתאימה לך: חשוב לאהוב את שיטת הרישום שבחרת. אם לא, אתה לא תיצמד אליה.
- מחוץ לטווח הראייה – מחוץ לתודעה: משימות לביצוע חייבות להיות גלויות. נראות המשימות מובילה לפעולה.
האם אתה משתמש ברשימת המטלות שלך? איפה היא כרגע?
היא חייבת להיות בהישג ידך וחלק מהשגרה היומית שלך.
שאלה: כיצד אתה מבטיח שאתה משתמש באופן פעיל ברשימת המטלות שלך?