תתחדשו, אבל רגע – זה שלכם?

יד נשית חותמת על חוזה

נהוג לכנות את האביב והסתיו 'עונות מעבר', אבל למעשה, הקיץ הוא עונת המעבר העיקרית, כי חופשת הקיץ היא הזמן שבו נהוג לעבור דירה. אז אם גם אתם בין אלו שנכנסים לדירתם החדשה – מזל טוב!
אבל רגע אחד! אל תתרווחו עדיין על הכורסאות. יש כמה דברים שצריך לעשות. אם קניתם דירה מקבלן, כנראה שבמועד קבלת המפתח ערכו איתכם "פרוטוקול קבלה" ובו הייתם אמורים לציין את כל הליקויים שאתם רואים וכנראה גם החתימו אתכם על ויתור על כל טענה שיש לכם. אז ראשית, כדאי שתדעו – אם לא קיבלתם תמורה מיוחדת (כגון הנחה במחיר, ריהוט חינם וכד'), בית המשפט לא יתחשב בויתור שלכם ותוכלו לתבוע פיצוי על כל טענה שיש לכם.
שנית, אם הקבלן איחר במסירת הדירה, ייתכן ומגיע לכם פיצוי לא קטן. כדאי מאד לבדוק. שלישית – חשוב להקפיד ולהודיע לקבלן בכתב על כל ליקוי שתגלו.
יתרה מכך – בסוף השנה הראשונה, הקבלן אמור לתקן את כל הליקויים בדירה. לכן, לקראת סוף השנה חשוב לקחת איש מקצוע ( או 'חברת בדק') שיאתרו את כל הליקויים – כולל כאלו שאינם נראים בעין. את הדו"ח שתקבלו, העבירו לקבלן ודירשו שיתקן את כל הליקויים. אם יסרב, זכותכם לתבוע אותו.
ומה אם זו אינה דירה מקבלן, אלא דירה מיד שניה? במקרה כזה, אין אמנם אחריות של המוכר על תיקון ליקויים, אבל עדיין כדאי שתבצעו בדיקה כדי לוודא שאין ליקויים חמורים שהמוכר לא סיפר לכם עליהם. אם תגלו ליקויים כאלו, תהיו זכאים לפיצוי ואולי גם לביטול העיסקה.
זה עדיין לא מספיק. מדוע? כי הדירה עדיין לא שלכם. כל עוד אינכם רשומים כבעלים בלשכת רישום המקרקעין ('טאבו'), בעלותכם בדירה נמצאת בסכנה. אם קניתם את הדירה מקבלן, רישום הדירה על שימכם ייקח כנראה מספר שנים. חשוב לעקוב ולוודא שהרישום אכן מבוצע בסופו של דבר. אם קניתם דירה מיד שניה, רישום הדירה על שימכם הינו באחריות עורך הדין שייצג אתכם בעיסקה. דירשו ממנו להציג נסח רישום שבו אתם מופיעים כבעלי הדירה שקניתם, וודאו שלא מופיעים ברישום חובות של הבעלים הקודמים.
מזל טוב

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן